Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
djairo
- Geregistreerd lid
Bericht
door djairo » zo 17 jul, 2011 19:52
Gisteren was ik aan zee, terwijl vrouw in een winkel was en ik buiten stond te wachten met de kids en mijn hond, kon ik meer dan een kwartier een geparkeerde Citroen C6 bewonderen.
Wat is die mooi, apart en exclusief!!
Heb gelezen dat er geen opvolger meer komt voor deze schoonheid, dit is echt veel mooier dan de nieuwe"DS" serie van Citroen.
Eigenlijk een auto als alternatief voor een Saab

.
-
jornmetten
- Geregistreerd lid
Bericht
door jornmetten » zo 17 jul, 2011 20:17
ssst ja mag het niet zeggen..Saabforum..
maarre vind het de mooiste auto van de afgelopen jaren.
Citroen waardig!
-
Joe
- Geregistreerd lid
Bericht
door Joe » zo 17 jul, 2011 20:28
hmmm over smaak valt niet te twisten
ik ben er niet kapot van... maar zal ik nog wat ergers zeggen op een saab forum
de Saab 9-7x vind ik spuug lelijk, echt niet om aan te zien
groet,
Joe
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bericht
door carlsson » zo 17 jul, 2011 21:23
Ideaal voor het dagelijkse gevecht tegen de verkeersheuvels

-
gj900
- Donateur (9x)

Bericht
door gj900 » zo 17 jul, 2011 21:25
Gelukkig is de 9-7X geen Saab, dus hoeven we die ook niet mooi te vinden
De C6 is lekker anders dan andere, maar echt mooi is ie niet, beetje uit balans. Speciaal het dashboard is veeeel te eenvoudig en niet zo uitdagend gestyled als de C5. Een alternatief voor individualisten die anders Saab zouden kiezen is het natuurlijk wel.
-
Texpert
- Geregistreerd lid
Bericht
door Texpert » zo 17 jul, 2011 22:18
De C6 vind ik echt een hele fraaie wagen, maar zijn voorganger de CX heeft mij ook altijd kunnen boeien. De XM heeft er een beetje tussengehangen in mijn optiek. Het dashboard is wel enigzins apart, maar bij nadere inspectie wel enigzins teleurstellend qua afwerking. De gehele middenconsole is gelijk aan de Peugeot 407, en dat is wel erg jammer, zoals ook de hendels aan het stuurkolom ook in een Peugeotje 206 worden gebruikt....
Ik zal mijn 9-5 nooit verruilen voor een C6, want de lekkerste C6 is de V6 HDiF, en dat is voor een particulier niet meer normaal op te brengen helaas

Wel is deze geweldige V6 diesel een uitstekende (lees; betrouwbaardere)vervanger voor als je een 9-5 3.0 TiD in bezit hebt...

-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
Bericht
door bobkoppert » ma 18 jul, 2011 12:40
Pluspunt van de C6 vind ik dat ie van alle kanten van grote afstand direct te herkennen is als Citroën en dat kun je van z'n kleinere broertjes en zusjes als de C5 en de nieuwe DS-en, overigens een gotspe om deze naam te misbruiken voor die premium-gedrochten en dan ook nog zeggen dat je niet retro bent!
Iets anders: die lichte interieuren ogen wel heel gelikt in de showroom, maar hoe ziet dat eruit na pakweg 10 jaar intensief gebruik?
-
sjak
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjak » ma 18 jul, 2011 16:46
Texpert schreef:Ik zal mijn 9-5 nooit verruilen voor een C6, want de lekkerste C6 is de V6 HDiF, en dat is voor een particulier niet meer normaal op te brengen helaas
Volgens mij is die sowieso alleen nog maar als diesel te krijgen toch?
Wel jammer, mn pa was paar maanden geleden aan het shoppen voor wat vermoedelijk zn laatste wagen wordt, hij rijdt zo weinig dat een Diesel echt geld weggooien is. Uiteindelijk is hij een van de eerste Nederlandse afnemers van de Laguna III fase II, uiteraard in de Initiale-uitvoering; waarschijniljk ook niet ieders smaak, maar ding zoeft muisstil over de weg, en niet zo idioot stug geveerd als al die duitse rommel maar gewoon comfortabel. Afwerking is overigens sterk vooruitgegaan bij Renault moet ik zeggen.
Maar terug on-topic: ik vind zon C6 ook een klasse-wagen.
-
Gijselhart
- Geregistreerd lid
Bericht
door Gijselhart » za 30 jul, 2011 12:29
Puur op uiterlijk vind ik de C6 in een woord te omschrijven: ' kots' . Maar dat is mijn mening.
Laat ze maar doorgaan met de DS lijn, leuke wagentjes zijn dat om op de weg te zien.
Saab blijft hier toch nog wel even de eerste keus

-
djairo
- Geregistreerd lid
Bericht
door djairo » za 30 jul, 2011 13:26
Gijselhart schreef:Laat ze maar doorgaan met de DS lijn, leuke wagentjes zijn dat om op de weg te zien.
Vind je...... die DS3 vind ik echt een ramp qua design, en dan die belachelijke leds vooraan, die je zwarte vlekken op je netvlies bezorgen, "shame on you" Citroen, zij die ooit zo'n prachtige en extravagante auto's bouwden, schande dat de DS naam voor zo'n idiote "Pocemon"wagentjes gebruikt wordt.
-
REWO
- Geregistreerd lid
Bericht
door REWO » di 08 nov, 2011 15:23
IK vind de C6 de mooiste Citroen sinds de CX. Kan wat mij betreft zo in de rij DS/SM/CX
en als oud BX & Xantia rijder
staat hij zeker op de lijst om in aanmerking te komen. Maar...
niet eerder denk ik dan ergens in 2015/2016
-
N207
- Donateur

Bericht
door N207 » di 08 nov, 2011 16:10
Ik kon destijds in het British Motor Museum een C6 bewonderen voordat de auto in de showrooms stond en ook ik vond (en vind) het een hele mooie en vooral onderscheidende auto. Hij heeft een beetje hetzelfde als de 9-5NG: in het echt is de auto vééél mooier dan op foto's.
Deze lijnen van Citroën kunnen mij ook veel meer bekoren dan de huidige DS-en etc. En die ledjes zijn inderdaad on-citroëns irritant.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Bericht
door Sapphire » di 08 nov, 2011 16:50
Geheel eens dat het een schitterende wagen is. Past inderdaad in het rijtje van de CX/SM. Ik hoop daar ook ooit nog wat van in mijn collectie te hebben, prachtige auto's. Zo'n C6 lijkt mij een geweldige kilometervreter met 2.7 HDi motor en hydropneumatique
-
REWO
- Geregistreerd lid
Bericht
door REWO » di 08 nov, 2011 18:30
N207 schreef:Ik kon destijds in het British Motor Museum een C6 bewonderen voordat de auto in de showrooms stond en ook ik vond (en vind) het een hele mooie en vooral onderscheidende auto. Hij heeft een beetje hetzelfde als de 9-5NG: in het echt is de auto vééél mooier dan op foto's.
Deze lijnen van Citroën kunnen mij ook veel meer bekoren dan de huidige DS-en etc. En die ledjes zijn inderdaad on-citroëns irritant.
Eens. Ik kijk altijd mee en om als er 1 voorbij komt. Voorjaar 2009 was ik in Parijs en in de straat waar het hotel stond, zat ook een Citroen dealer. Er stonden er toen 4 occasions op een rij. Ik heb toen even stilgestaan. Ik reed toen zakelijk in een Seat Leon.
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » di 08 nov, 2011 18:34
Ik zou het heel lastig kiezen vinden tussen de Citroën C6 en de SAAB 9-5NG. Werkelijk één van de meest begerenswaardige auto's voor mij van de afgelopen, euhh, ooit.