Brouwers Boulevard Sprint (deventer)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Brouwers Boulevard Sprint (deventer)

Bericht door turbopilot » zo 26 jun, 2011 0:08

krijg net een mailtje van de mijn plaatselijke auto club, zie onderstaande bericht.
(helaas ik kan niet, te laat het bericht ontvangen al andere afspraken.)


Zondag van 10 tot 18.00 in Deventer organiseer Accountantskantoor Brouwer een sprint voor bijzondere klassiekers. Zie ook hun
website.http://www.brouwers.nl/4-Events.html" onclick="window.open(this.href);return false;


26 juni aanstaande is dé dag voor liefhebbers van oldtimers en klassiekers. Dé dag voor een ieder die houdt van snelheid en spektakel in een historisch decor.

De binnenstad van Deventer maakt zich op voor de eerste Brouwers Boulevard Sprint. Start en finish: de Brink, voor de gelegenheid voorzien van kraampjes met fraai spul voor echte autoliefhebbers. Tussen 10.00 uur en 18.00 uur verzamelen 60 unieke voor- en naoorlogse klassiekers zich op het plein. Vakkundig opgesteld, zodat ze aan alle kanten goed te aanschouwen zijn. Vervolgens rijden de bolides stapvoets over het afgezette parcours. Smalle straatjes en stukjes stad, waar normaal gesproken geen auto’s rijden, vormen voor één keer het decor voor een bijzonder evenement. Via onder andere de Broederenstraat, Engestraat, Nieuwstraat en Van Twickelostraat draaien de auto’s de Onder de Linden op voor het meest indrukwekkende onderdeel van de rit: de 270 meter lange sprint langs de IJssel. Indrukwekkend en waanzinnig snel hoor én zie je de bolides voorbij komen.

Jouw favoriet gemist? Niets aan de hand. De coureurs rijden de route maar liefst drie keer. De deelnemerslijst is even indrukwekkend als de meerijdende auto’s. Zo hebben diverse prominente BN’ers hun deelname inmiddels toegezegd. De presentatie van het evenement is in handen van Bert van den Dool, voormalig presentator van RTL Autowereld. De Brouwens Boulevard Sprint is een cadeautje van Brouwers aan de stad Deventer. De binnenstad, met zijn karakteristieke straatjes leent zich uitstekend voor zo’n uniek evenement. De eerste editie belooft een uitdagende en spectaculaire sprint te worden voor drivers, auto’s en het publiek!

Veel plezier en hartelijke groet,

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Brouwers Boulevard Sprint (deventer)

Bericht door turbopilot » zo 26 jun, 2011 8:32

het mag niet, maar straks ziet niemand het bericht. dus maar even een schopje :oops:

Gebruikersavatar
trollspeed
Geregistreerd lid

Re: Brouwers Boulevard Sprint (deventer)

Bericht door trollspeed » zo 26 jun, 2011 9:21

Ben vandaag aanwezig :D Mijn vader rijdt mee met een Alvis Speed 25 een "on e of a kind" proto uit 1936, hij is roomwit met donkerblauw chassis en spaakwielen.........Ligt stiekum wel een Jag 3.2 V6 motor in........

Veel plezier

EJ

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator

Re: Brouwers Boulevard Sprint (deventer)

Bericht door Injectie » zo 26 jun, 2011 16:09

is alles voor jou goed gegaan EJ? Ik zie net op tv-oost 4 gwonden waarvan 2 zwaargewonden. Door een auto die de controle verloor bij het afremmen van de sprint...

FHR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Brouwers Boulevard Sprint (deventer)

Bericht door FHR » zo 26 jun, 2011 21:19

Was daar vandaag ook en wat begon als een mooie, zonovergoten zondag met schitterende oldtimers eindigde al snel in een drama vooral voor de gewonden, maar ook voor de organisatie.[ de veiligheid was prima geregeld].
Ben er nog beduusd van. :cry:

Gebruikersavatar
trollspeed
Geregistreerd lid

Re: Brouwers Boulevard Sprint (deventer)

Bericht door trollspeed » ma 27 jun, 2011 10:42

Met ons is alles oke, het ongeluk kwam als een klap aan bij iedereen, ik heb het gelukkig zelf niet zien gebeuren. Al heb ik wel aan de overkant bij Bert een poos gestaan.
Dit gun je niemand, we waren ook zwaar aangeslagen (en nog) de dame die achter Bert stond was kansloos............
Ik heb wel even gedacht toen ik daar stond te kijken, waarom deze twee personen OP de baan stonden en niet achter de vangrails maar ja het was nog een demo zeg maar baanverkenning....
Echt super jammer dat dit zo heeft moeten lopen, ook gezien het feit dat een herkansing in Deventer of uitbouw van dit prachtge event nu wel het einde zal betekenen, erg jammer.

EJ

Gebruikersavatar
sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Brouwers Boulevard Sprint (deventer)

Bericht door sb129h » ma 27 jun, 2011 12:09

Een nachtmerrie wat een mooi feest had moeten zijn...

http://www.nu.nl/binnenland/2550092/ral ... vrouw.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie