Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
-
jelger
- Geregistreerd lid
Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?
Ah zo. Ik zou zelf anders aan een 4Runner denken. Maatje minder groot dan de LC, maar toch binna hetzelfde. Heb ik wel eens gehuurd, maar kreeeg toen alsnog een LC.
-
Henk-Jan
- Donateur

Mede-forummer Wulf heeft volgens mij in de VS een 4Runner. Leuke auto's ook, jammer dat die in Europa verder niet te krijgen zijn.
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Het is bij mij een tank met een D5 geworden.

-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik heb van 't weekend in een BMW E46 Touring (325i met handbak) gereden, en moet zeggen dat ik daar enorm van gecharmeerd was. Moet maar eens zorgen dat er een E46 naast de 900 kan komen, lijkt me wel een fijn wagenpark 
-
V6Aero
- Donateur (4x)

@jwaterink
Mooie keuze
Mooie keuze
-
paso
- Geregistreerd lid
Gemakkelijk vraag, de 9-5 is even uit roulatie en dus rij ik nu in een Twingo 1.2 uit 2002.
Best vlot motortje als je hem in de toeren houdt, zuinig, en heel wendbaar.
Elke dag 2 keer over de Antwerpse ring ermee is geen straf, ook parkeren is een plezier, heel anders als de 9-5 estate.
Zal toch blij zijn als de Saab terug keuring heeft en gemaakt is dus.
Twingo gaat wel niet weg, die twee tieners hier in huis mogen hem dan rijden.
Best vlot motortje als je hem in de toeren houdt, zuinig, en heel wendbaar.
Elke dag 2 keer over de Antwerpse ring ermee is geen straf, ook parkeren is een plezier, heel anders als de 9-5 estate.
Zal toch blij zijn als de Saab terug keuring heeft en gemaakt is dus.
Twingo gaat wel niet weg, die twee tieners hier in huis mogen hem dan rijden.
-
93Rookie
- Donateur (3x)

Ooit een artikel gelezen dat de CEO van Volkswagen de pest er in had dat Mercedes Benz met een toen kleine A versie MB uit kwam en opdracht gaf om in het hoge segment met MB concurrentie aan te gaan.

Toen in 2009 € 92.872,- nu na 155.276 km € 13.950,- afschrijving per kilometer ca. € 0,50
Wegenbelasting max. € 230,- per maand, maar het is wel luxe voor een IB bijtelling van ruim € 20.000,-
Als je voor dat bedrag een parttime chauffeur op de loonlijst van de zaak zet heb je geen bijtelling meer.
De auto mag alleen niet ter beschikking worden gesteld, je mag er geen privé km mee rijden.
Nu is het nog wel zo dat het woon-werkverkeer nu nog zakelijke kilometers zijn, de fiscus probeerde dit in eerder instantie al tot privé k.m. te bombarderen, maar dat is toen afgeketst.
En je kan de chauffeur als tuinman en klusjesman in de zakelijke tuin en in en om het werk voor dat geld ook nog parttime inzetten.
Dit is de Rookie benadering van het bijtelling 22% en het onkruid probleem.
Even zo een gedachte die bij mij opkomt: Maar wat als je een woning van de Zaak hebt en daarvoor een forfaitaire bijdrage in jouw IB aangifte betaald, dan is dit zakelijke activa met dus een zakelijke tuin en mag die (Poolse) chauffeur daar dus gewoon aan de gang gaan.
p.s. Wel een pet en een zwart pak en een overall voor de chauffeur kopen, overigens onze ministers en CEO's maken ook gebruik van deze trucjes.

Toen in 2009 € 92.872,- nu na 155.276 km € 13.950,- afschrijving per kilometer ca. € 0,50
Wegenbelasting max. € 230,- per maand, maar het is wel luxe voor een IB bijtelling van ruim € 20.000,-
Als je voor dat bedrag een parttime chauffeur op de loonlijst van de zaak zet heb je geen bijtelling meer.
De auto mag alleen niet ter beschikking worden gesteld, je mag er geen privé km mee rijden.
Nu is het nog wel zo dat het woon-werkverkeer nu nog zakelijke kilometers zijn, de fiscus probeerde dit in eerder instantie al tot privé k.m. te bombarderen, maar dat is toen afgeketst.
En je kan de chauffeur als tuinman en klusjesman in de zakelijke tuin en in en om het werk voor dat geld ook nog parttime inzetten.
Dit is de Rookie benadering van het bijtelling 22% en het onkruid probleem.
Even zo een gedachte die bij mij opkomt: Maar wat als je een woning van de Zaak hebt en daarvoor een forfaitaire bijdrage in jouw IB aangifte betaald, dan is dit zakelijke activa met dus een zakelijke tuin en mag die (Poolse) chauffeur daar dus gewoon aan de gang gaan.
p.s. Wel een pet en een zwart pak en een overall voor de chauffeur kopen, overigens onze ministers en CEO's maken ook gebruik van deze trucjes.
-
verde900
- Donateur

-
martinphili
- Geregistreerd lid
Voor in de winter:

-
Jungleman
- Geregistreerd lid
bijna 2 jaar na aanschaf en 33.000km verder nog steeds tevreden over mijn dagelijkse rij-ding:

2015 Volvo V60 T3
afschrijving is toch wel stevig (na 1 jaar rijden al moeten bijbetalen voor een V40D van een jaar jonger)...dus lekker door blijven rijden, voor een Diesel rijd ik toch te weinig, ondanks meer woon-werkkilometers. ruim? mwâh neuh, hij is eerder vol dan een Saab 9000.
wat ik wel zou willen: 150pk voor 1430kg is een béétje weinig. Tuning naar T4 (190pk) zou prettig zijn.

2015 Volvo V60 T3
afschrijving is toch wel stevig (na 1 jaar rijden al moeten bijbetalen voor een V40D van een jaar jonger)...dus lekker door blijven rijden, voor een Diesel rijd ik toch te weinig, ondanks meer woon-werkkilometers. ruim? mwâh neuh, hij is eerder vol dan een Saab 9000.
wat ik wel zou willen: 150pk voor 1430kg is een béétje weinig. Tuning naar T4 (190pk) zou prettig zijn.
-
Kerozineking
- Geregistreerd lid
De Volvo 850 TR 5 break natuurlijk.
-
raspaardje
- Donateur

Je bedoelt vast de 850 Estate T-5R.... 
-
Sonab
- Donateur (4x)

Late reactie maar: complimenten. Ik kan me hier héél erg in vinden!
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
toch leuk om te zien dat de Ford Mondeo in diverse koetsvarianten is geleverd...als Volvo en als Jaaaaaag.
als ik nu de keuze zou moeten maken, werd het wel een Volvo maar geen V60. ondanks dat het een Estate-achtige koets is, is het geen ruimtewonder. ik zou dan liever gaan voor de bordeauxrode V70 2.4i automaat met 380k op de klok van mijn overbuurman. overbuurman heeft onlangs een (zwarte) V70 2.5FT gekocht en heeft de bordeauxrode in de verkoop. maar alleen die automaat...heb daar zo mijn twijfels over. helemaal met 380k op de klok en 1500kg schoon-aan-de-haak van de V70.

als ik nu de keuze zou moeten maken, werd het wel een Volvo maar geen V60. ondanks dat het een Estate-achtige koets is, is het geen ruimtewonder. ik zou dan liever gaan voor de bordeauxrode V70 2.4i automaat met 380k op de klok van mijn overbuurman. overbuurman heeft onlangs een (zwarte) V70 2.5FT gekocht en heeft de bordeauxrode in de verkoop. maar alleen die automaat...heb daar zo mijn twijfels over. helemaal met 380k op de klok en 1500kg schoon-aan-de-haak van de V70.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Ach ja, als je al gewend bent in een product van badge engineering te rijden is een dergelijke overstap niet zo moeilijke.
De Jager is natuurlijk wel van goede smaak.
De Jager is natuurlijk wel van goede smaak.