Oud-directeur van Castrol Nederland: olie verversen onnodig!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 12 apr, 2008 21:55

tja, wat mot je van dat gezever zeggen?? :roll:
En dan helemaal van die 'brave en goedgelovige' Felix Pl**rders, schijnheilig figuur, zoals niemand anders
zijn kan?? :?
Mij is een paar dingen geleerd over motorolie en dat is onder andere dat motorolie aan een aantal eisen
moet voldoen en deze zijn:
  • 01. Smeren, is bij iedereen wel bekend.
    02. Koelen, warmte afvoeren naar onder andere het oliecarter waar de olie (wat) afgekoeld wordt.
    03. Geluid dempen.
    04. Raar maar waar, ook afdichten.
    05. Maar ook een hele belangrijke functie: Olie moet vuil afvoeren naar het oliefilter en het oliecarter.
En met name het laatste punt komt mij ernstig in gevaar door het uitstellen en/of afschaffen van het verversen
van de motorolie en denk in dit verband maar eens aan de gevolgen van Black Sludge bij de 2.3 motoren. :idea:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 12 apr, 2008 22:07

De900C-GAS schreef:denk in dit verband maar eens aan de gevolgen van Black Sludge bij de 2.3 motoren. :idea:
dat misschien in combinatie met de Nederlandse korte ritten/relatief lage snelheden en niet warm rijden misschien wel ja

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » za 12 apr, 2008 22:42

verhaal van de magneet op de peilstok van meneer castrol liet me echt van het lachen van mijn stoel af donderen. Hoe kan iemand zo iets met droge ogen vertellen.......

Plaats reactie