einde balkenende 2
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Zijn toch allemaal eigenwijs, anders kan je ook geen minister worden, je moet ook vooral doen wat JIJ wilt en niet luisteren naar de mening van anderen, b.v. het volk. Het zijn VOLKSVERTEGENWOORDIGERS, nou de meesten vertegenwoordigen MIJ niet i.i.g.jelger schreef:Verdonk... tja.
ik en mijn zusje noemen haar een betonvlechter.![]()
ik heb zelden zo'n stuitend eigenwijze minister gezien.
-
marq101
- Geregistreerd lid
Nee, dit is gaat niet over Saab en valt zodanig dus typisch onder het kopje "Niet Saab"op schreef:Tenzij het over saab dienstwagens gaat van het kabinetslotje op dit topic a.u.b.
We mogen best af en toe lekker onze mening ventileren over de politieke dingen die ons bezig houden. Polemiekjes zijn prima. Mits een beetje genuanceerd.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
gooi anders alle niet Saab onderwerpen maar dicht dan of kijk hier nietmarq101 schreef:Nee, dit is gaat niet over Saab en valt zodanig dus typisch onder het kopje "Niet Saab"op schreef:Tenzij het over saab dienstwagens gaat van het kabinetslotje op dit topic a.u.b.
We mogen best af en toe lekker onze mening ventileren over de politieke dingen die ons bezig houden. Polemiekjes zijn prima. Mits een beetje genuanceerd.
-
marq101
- Geregistreerd lid
Ik zou best willen weten wat een kabinet van PVDA, SP en VVD ervan zou bakken. Ik ben er bijna van overtuigd dat de PVDA een geheel links kabinet niet ziet zitten. Met een partijen als de SP en GL wordt het dan zeer moeilijk voor ze om te scoren. Profileren wordt makkelijker als je in een regering zit die aan de andere zijde van het spectrum zit.edwardkommeren schreef:Welk kabinet of samenstelling van partijen is dan de oplossing![]()
Het hele opblazen van dit kabinet heeft overigens alles te maken met de scoringsdrift van D66. Het was pure 'damagecontrol'. Om maar niet weg te zinken in de vergetelheid heeft D66 uit zelfbehoud dit kabinet opgeblazen. Ik denk niet dat CDA en VVD het nu zo slecht uitkomt. De PVDA staat in de peilingen weer op 42 zetels (omdat zij WEL gevoelige onderwerpen durven aan te snijden zoals AOW en hypotheekrentaaftrek). Zo maakt de combinatie CDA-VVD misschien nog wel een kans met de verkiezingen. Al dat geneuzel over de klus afmaken is m.i. gewoon 'window dressing'. Het komt ze wel uit.
Zou mevrouw Verdonk uit de VVD stappen en een partij oprichten ter rechterzijde van de VVD? Er moeten genoeg ongenuanceerde lomperikken zijn die op haar willen stemmen. Of wordt ze verbannen naar politiek Siberië?
-
Red76
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
daar kan ik het niet mee eens zijn. [het is D66 die niks te winnen heeft, het is de VVD die juist alles verliest als zij Verdonk verliest]Het hele opblazen van dit kabinet heeft overigens alles te maken met de scoringsdrift van D66.
het is Verdonk die keer op keer brokken maakt en haar fouten gewoon niet keer op keer toegeeft, erkent danwel betert.
op een keer is het geduld op.
Het zijn de 2 andere partijen die een minister niet willen opofferen in wat zij noemen "het landsbelang". Het is eigenlijk de politieke norm dat als 1 van de coalitiepartners het vertrouwen opzegt in een minister, de minister opstapt. zij het vrijwillig zij het door regie van de minister president.....
D66 heeft met hoofdletters aangegeven niet op een kabinetsval uit te zijn. Het zijn de overige stromen in het kabinet die een keuze hebben gemaakt in de finale die uiteindelijk normaliter zonder hypocrisie tot een val moesten leiden. de overige stromen kregen een heldere keuze voorgelegd...
-
Red76
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
dossiers :Red76 schreef:Welke fouten?jelger schreef: het is Verdonk die keer op keer brokken maakt en haar fouten gewoon niet keer op keer toegeeft, erkent danwel betert.
Kalou was goed, Taida was goed en Alli, tja de naam van je grootvader, land, geboorte jaar, etc, etc... Ik weet het niet
syriers - niet aan 100 door syrische ambtenaren geinterviewde syriers (asielzoekers) mededelen dat zij niet alles hoeven te vertelllen.
congolezen, en andere mensen uit 31 landen (aangeven op de teruggestuurde dossiers naar de autoriteiten van land van herkomst dat zij een asielaanvraag deden --> in veel landen aanleiding om de mensen te 'labelen' alszijnde landveraders met alle gevolgen van dien, en datgeen er niet geblindeeerd was op de dossiers is bij regelgeving zelfs niet toegestaan om te delen met buitenlandse autoriteiten, de kamer is bij herhaling (!!!!) hier VALS over geinformeerd.... liegen ,met andere woorden, wat stond daar ook alweer als straf op??? )
bekeerde Iraniers en homosexuelen tegen de afspraken in toch weer terugsturen.
en ga zo maar door.
wat Ali betreft : Verdonk heeft de kamer wederom foutief bij herhaling geinformeerd, had het bij het foute eind, heeft niet gerealsieerd wat de impact is van wat ze in mei besloot (nogmaals, ongrondwettelijk handelen van de kamer gedurende 3,5 jaar) , EN heeft haar macht misbruikt op een momemnt dat dat totaal ongepast is en niet nodig is, tov een burger die in een zwakke positie zit. puur uit persoonlijke gevoelens. Een persoonlijke kwestie heeft niks te zoeken in een juridische verklaring. Politiek onzuiver en totaal onaanvaardbaar. waar eindigt de beerput van Verdonk overigens?? wij zien alleen maar de "grote" dingen...
Verdonk heeft zitting in een kabinte dat fatsoen, normen en waarden predikt... echter zij hoeft zich niet fatsoenlijk op te stellen. of vond je wel dat zij dat bij herhaling doet? Verdonk vindt dat de hele wereld "schuld" heeft behalve zijzelf. zij vindt zichzelf uiterst zorgvuldig.
-
Red76
- Geregistreerd lid
Ze heeft veel met Ali gemeenjelger schreef:
Verdonk heeft zitting in een kabinte dat fatsoen, normen en waarden predikt... echter zij hoeft zich niet fatsoenlijk op te stellen. of vond je wel dat zij dat bij herhaling doet? Verdonk vindt dat de hele wereld "schuld" heeft behalve zijzelf. zij vindt zichzelf uiterst zorgvuldig.
-
Erik
- Lid van verdienste
-
jelger
- Geregistreerd lid