Gumball

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 01 mei, 2006 15:05

jelger schreef:we hebben het wel over willens en wetens (moedwillig, en toerekeningsvatbar) het in gevaar brengen van medeweggebruikers middels (over het algemeen) totaal illegale acties.
Klopt, dat keur ik ook af, daar heb ik verder ook niets over gezegd dat ik dat goed vind, ik heb het alleen even in een ander perspectief gezet.

Om te quoten wat ik bedoel:
Ben ikzelf schreef:De gemiddelde boer of Sjonnie GTI rijdt mallotiger dan menig Gumball rijder. En laat die Gumball rijder nou net wél de expertise in huis hebben en de middelen om zijn auto goed door het verkeer te trekken.
Al dan niet rechtsinhalend over de vluchtstrook.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 01 mei, 2006 15:07

dan ben je gewoon een klein kind en wil je ook het potentieel gebruiken. De meesten die zo'n auto kunnen betalen hebben ook wel een racelicentie of andere cursussen gevolgd om veilig aan het verkeer deel te nemen
daar heb je echt geen auto van 1 miljoen oid voor nodig.

een Saab volstaat ook hoor. 8)

noem me maar stijver en kleinburgerlijker dan Balkenellende...

er zijn meer manieren om "fun"' uit de auto te halen dan over de vluchtstrook met 200. en ja, ik rij ook wel eens wat harder, maar laat het wel uit mijn (bekrompen en middeleeuwse) hersenen om dingen te doen op de weg die tegen het verwachtingspatroon ingaan.

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » ma 01 mei, 2006 15:10

Kijk dit topic nog even goed na zou ik zeggen! Na mijn statement zou je kunnen zeggen dat als IK aangereden wordt met 300kmh, je nu toch wel degelijk kunt stellen dat het mijn EIGEN schuld is. Maar voor wat het waard is , iemand die 300 als normaal ervaart is niet goed bij zijn hoofd, dus als hij mij met die snelheid voorbijkomt, zal ik ook het vingertje naar mijn hoofd brengen want zo hoort het toch Verde?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 01 mei, 2006 15:13

De gemiddelde boer of Sjonnie GTI rijdt mallotiger dan menig Gumball rijder. En laat die Gumball rijder nou net wél de expertise in huis hebben en de middelen om zijn auto goed door het verkeer te trekken.
ook hier is in principe geen spaander van heel te laten....

expertise of niet... wetsovertreding is wetsovertreding toch?
dat maakt het echt niet minder kwalijk.

overigens zeg je zelf dat er regelmatig gewonden en doden vallen... op een "kleine" groep niet-sjonnies een flink percentage afgezettegen de "echte sjonnies". :roll:

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » ma 01 mei, 2006 15:14

De eerste Viper ligt er inmiddels ook "af".

Afbeelding
Afbeelding

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 01 mei, 2006 15:17

jelger schreef:
expertise of niet... wetsovertreding is wetsovertreding toch?
dat maakt het echt niet minder kwalijk.

Ligt eraan hoe je die wetsovertreding begaat.
jelger schreef: overigens zeg je zelf dat er regelmatig gewonden en doden vallen... op een "kleine" groep niet-sjonnies een flink percentage afgezettegen de "echte sjonnies". :roll:
Denk dat het aandeel sjonnies wel groter is inderdaad dan de mensen die de gumball rijden.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 01 mei, 2006 15:19

Daar het je het al! Dit is dus het resultaat van het roekeloze gescheur.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 01 mei, 2006 15:21

En heeft ie dat nu zelf gedaan of aan iemand anders te danken? Wie o wie laat daar z'n licht even doemdenkerig over schijnen?

Overigens, wel dikke Viper gezien gisteren, zal even in de foto's moeten kijken of het deze is (toen nog heel) Maar vermoed van niet.

Maakt overigens wel écht een mooi geluid.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 01 mei, 2006 15:23

Ik denk het eerste... :roll: Viper is inderdaad een bizarre auto, heb visitekaartjes met een Viper waarop ik zit 8)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 01 mei, 2006 15:27

Denk dat het aandeel sjonnies wel groter is inderdaad dan de mensen die de gumball rijden.
volgens mij lees je mijn regel niet goed.

op een beperket groep (gumball) die zogenaamde expertise in huis heeft, vallen er regelmatog gewonden en doden zeg je zelf.

van de grote groep sjonnies, hoeveel doden en gewonden zijn dat, als je beide groepen procentueel vergelijkt?

ik denk dat gumball rijders er dan slecht vanaf komen. ondanks hun zogenaamde expertise.

wat ik dus met zoveel woorden wil zeggen is dat je eigen stelling niet geheel kan kloppen, althans de relatie die je probeert te leggen.

maar goed.... het zal best veel lol zijn voor die "gasten". lintje volgend jaar?
taaffert schreef: Ligt eraan hoe je die wetsovertreding begaat.
fundamenteel mee oneens. zeker wat toerekeningsvatbare (groffe) verkeersovertredingen betreft.

expertise wel/niet doet niet ter zake. sterker, als je expertise hebt, en je weet toch scahde te berokkenen, zou je twijfelen aan de capaciteiten.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 01 mei, 2006 15:32

easy schreef:Kijk dit topic nog even goed na zou ik zeggen! Na mijn statement zou je kunnen zeggen dat als IK aangereden wordt met 300kmh, je nu toch wel degelijk kunt stellen dat het mijn EIGEN schuld is. Maar voor wat het waard is , iemand die 300 als normaal ervaart is niet goed bij zijn hoofd, dus als hij mij met die snelheid voorbijkomt, zal ik ook het vingertje naar mijn hoofd brengen want zo hoort het toch Verde?
Wat ik probeerde duidelijk te maken dat een normaal aan het verkeer deelnemend mens soms door wat voor omstandigheid dan ook net even dat mist waardoor hij de #@$ is, dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar als het verwijtbaar is (zoals ik deelnemers aan dit soort evenementen dat aanreken) heb ik daar wat moeite mee....

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 01 mei, 2006 15:37

weet je, leuk hoor zo'n race, zou ik ook best willen (ben al verbaasd dat ik niet de term "jaloers" naar mijn hoofd geslingerd heb gekregen, als dieper oorzaak van mijn kritiek...), alleen niet hier "in my own backyard".

wat ik al zei.. ga maar ergens ander "knallen" - geld is niet de limiet.

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » ma 01 mei, 2006 15:38

verde900 schreef:
easy schreef:Kijk dit topic nog even goed na zou ik zeggen! Na mijn statement zou je kunnen zeggen dat als IK aangereden wordt met 300kmh, je nu toch wel degelijk kunt stellen dat het mijn EIGEN schuld is. Maar voor wat het waard is , iemand die 300 als normaal ervaart is niet goed bij zijn hoofd, dus als hij mij met die snelheid voorbijkomt, zal ik ook het vingertje naar mijn hoofd brengen want zo hoort het toch Verde?
Wat ik probeerde duidelijk te maken dat een normaal aan het verkeer deelnemend mens soms door wat voor omstandigheid dan ook net even dat mist waardoor hij de #@$ is, dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar als het verwijtbaar is (zoals ik deelnemers aan dit soort evenementen dat aanreken) heb ik daar wat moeite mee....
Ik ben het eens :arrow: Maar wanneer je zonder om te kijken de vluchtstrook op draait met het motto "daar kan toch niets vandaan komen" dan ben je voor mij een oetl*l

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 01 mei, 2006 15:42

jelger schreef:
volgens mij lees je mijn regel niet goed.

op een beperket groep (gumball) die zogenaamde expertise in huis heeft, vallen er regelmatog gewonden en doden zeg je zelf.

van de grote groep sjonnies, hoeveel doden en gewonden zijn dat, als je beide groepen procentueel vergelijkt?

ik denk dat gumball rijders er dan slecht vanaf komen. ondanks hun zogenaamde expertise.

wat ik dus met zoveel woorden wil zeggen is dat je eigen stelling niet geheel kan kloppen, althans de relatie die je probeert te leggen.

maar goed.... het zal best veel lol zijn voor die "gasten". lintje volgend jaar?
taaffert schreef: Ligt eraan hoe je die wetsovertreding begaat.
fundamenteel mee oneens. zeker wat toerekeningsvatbare (groffe) verkeersovertredingen betreft.

expertise wel/niet doet niet ter zake. sterker, als je expertise hebt, en je weet toch scahde te berokkenen, zou je twijfelen aan de capaciteiten.
Risico van het vak.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 01 mei, 2006 15:43

daar heb je helemaal gelijk in, maar degene die met 200 voorbij komt op de vluchtstrook is de grotere oetl*l.

om even dingen in perspectief te zetten.

Plaats reactie