Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Bericht
door sb153b » wo 13 jan, 2010 13:16
GHIA schreef:sb153b schreef:koffie
Goed idee, zou ook kunnen.
Ruikt ook lekkerrrr ..
Prut in je ogen
Cornell
-
Jered vd O
- Geregistreerd lid
Bericht
door Jered vd O » wo 13 jan, 2010 13:26
Tool schreef:Ik heb nu sproeiervloeistof die tot -15 gaat, maar die vriest meteen vast op mn raam

Bij mijn zelfgemaakte variant heb ik dat ook, maar alleen als de auto net gestart is en nog niet op temperatuur is. De brandspiritus verdampt snel als het op de ruit komt, met als gevolg dat het water dat overblijft gewoon kan bevriezen... Wellicht bij 1:1 verhouding minder last van omdat de hoeveelheid brandspiritus dan een stuk groter is.
-
Oosthoek
- Donateur

Bericht
door Oosthoek » wo 13 jan, 2010 14:12
Sterker nog: het bevriezen van het water is een direct gevolg van het verdampen van de spiritus. Die verdamping maakt het water namelijk kouder.
-
millerman
- Donateur (3x)

Bericht
door millerman » wo 13 jan, 2010 14:20
Ik weet dat mijn vader ook altijd spiritus, afwasmiddel en water in zijn Volvo gooit. Ik heb gisteren nog een vaatje bestendig tot -20 gekocht. 5L voor €5,95. Dubbele prijs ten opzichte van het vorige vaatje, maar het was hard nodig.
-
Driver 79
- Geregistreerd lid
Bericht
door Driver 79 » wo 13 jan, 2010 15:19
Van het weekend bij de Gulf, stond een hele vitrine vol, zonder prijs erbij:
Bij de kassa bleek dat ik voor die 2 liter 8,95 euro mocht betalen!
Belachelijk...
helemaal omdat mijn ruitesproeiers nu nog steeds niet werken, omdat ik nog water van de zomer in mijn tankje (en leidinkjes)heb zitten...
Ik sproei normaal zo min mogelijk omdat mijn auto dan vies wordt...
-
Robert Jansen
- Geregistreerd lid
Bericht
door Robert Jansen » wo 13 jan, 2010 15:42
Ik snap niet wat je bedoeld Cornell, ik gebruik al jaren grapefruitsap met WC eend en kaneel, en dat werkt echt super.
Deel ik eens een keer mijn geweldige technische kennis, krijg ik gelijk weer een koffietafel naar mijn hoofd.

-
ViggenNL
- Geregistreerd lid
Bericht
door ViggenNL » wo 13 jan, 2010 21:27
5 liter met bonnetje. 2,5l in de toyota. 2,5l in de saab.
Toch handig zo'n tankpas waarmee je de rest ook kan betalen...
-
brinky
- Donateur

Bericht
door brinky » wo 13 jan, 2010 21:34
Betaalt de baas ook je pepermuntjes op die manier?

-
ViggenNL
- Geregistreerd lid
Bericht
door ViggenNL » wo 13 jan, 2010 21:36
Nee, "product niet geaccepteerd"...
Diesel, olie, ruitensap, basta.
-
brinky
- Donateur

Bericht
door brinky » wo 13 jan, 2010 21:38
Basta... is dat het nieuwe krokante biscuitje voor onderweg van Lu?
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Bericht
door sb153b » wo 13 jan, 2010 22:45
@Robert Jansen: dat product van je had dus al jarenlang een kaskraker geweest kunnen zijn

. Niche-markt.
Duik in het gat in de markt, GHIA wil vast compagnon worden

.
Ps grape-fruitsap is ongeveer even zuur als cola, pH ca 2. Zout, zuur, water, metaal, lak. Zouck de voudt.,,
Cornell
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Bericht
door edwardk » wo 13 jan, 2010 22:49
Oosthoek schreef:Sterker nog: het bevriezen van het water is een direct gevolg van het verdampen van de spiritus. Die verdamping maakt het water namelijk kouder.
en bevriezing ook want daar is hoe gek het ook klinkt warmte voor nodig

-
JurjenLengkeek
- Geregistreerd lid
Bericht
door JurjenLengkeek » do 14 jan, 2010 10:50
Ik woon vlak naast de Gamma, dus stop daar de laatste weken regelmatig om een jerrycan van 5 liter te scoren. Geen idee wat t daar kost, maar mijn fingerspitzengefuhl, yin-yang, onderbuikgevoelens e.d. vertellen mij dat 't goedkoper is dan langs de snelweg. We weten allemaal dat benzinestations langs de snelweg het grootste gedeelte van, dan wel al hun geld verdienen aan de verkoop in de 'shop'. Dan krijg je rare dingen: een liter water langs de snelweg is duurder dan een liter benzine. Maar als je dorst hebt ben je toch blij dat ze 't verkopen...
Wat ik irritant vind is dat als ik een 5 liter can koop, er net iets minder in het reservoir past. Ik hou dus altijd nog een beetje over (als ik niet te lang de 'washer fluid'-melding negeer, want als het schoon op is gaat de can helemaal leeg). Gelukkig hebben we twee auto's en anders zet ik 't bij de buurman voor de deur, kan hij dat laatste beetje in zn auto doen, maar het was toch wel handig geweest als het reservoir net iets groter was geweest dan de gangbare jerrycan-maat.
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Bericht
door GHIA » do 14 jan, 2010 10:53
@ Cornell

-
sb153b
- Geregistreerd lid
Bericht
door sb153b » do 14 jan, 2010 11:28
wasn't me,..
Zijn die pills ook een lollig eigen brouwseltje

? Naast de grapefruitsap anti-dinges kaneel ruitensproeiervloeistoflijn natuurlijk...
Moraal: Natuurlijk moet een lolletje kunnen (doe dat dan liever per pb of kijk of de koffietafel er wat in ziet) maar niet iedereen zal nog zien wat normaal is in een goed opgeszette discussie.
Cornell