cl 63 amg
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
Sander86
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

-
Sander86
- Geregistreerd lid
-
Sander86
- Geregistreerd lid
D3 Dieselpower 0-200kmh.. Diesel's zijn niet sloom meer hier het bewijs!
http://www.youtube.com/watch?v=hjf34Yk8RPo
http://www.youtube.com/watch?v=hjf34Yk8RPo
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Gaat erom dat een 330d met een kleine ingreep nog veel sneller te krijgen is dan een 330i, een compressor monteren kost A) een godsvermogen, en B) verbruik je véél meer dan de diesel!
@ Sander; Autovisie heeft een aantal jaar geleden een vergelijking gedaan tussen een Audi RS4 en een 335d Coupé, op sommige tussensprintjes was de BMW of sneller, of kon hij de Audi met 4.2 V8 FSI heel erg goed bijhouden! Petje af voor de techniek zeg ik dan.
@ Sander; Autovisie heeft een aantal jaar geleden een vergelijking gedaan tussen een Audi RS4 en een 335d Coupé, op sommige tussensprintjes was de BMW of sneller, of kon hij de Audi met 4.2 V8 FSI heel erg goed bijhouden! Petje af voor de techniek zeg ik dan.
-
Sander86
- Geregistreerd lid
@ Sander; Autovisie heeft een aantal jaar geleden een vergelijking gedaan tussen een Audi RS4 en een 335d Coupé, op sommige tussensprintjes was de BMW of sneller, of kon hij de Audi met 4.2 V8 FSI heel erg goed bijhouden! Petje af voor de techniek zeg ik dan.[/quote]
Ohh... dat is netjes! ik weet wel welke auto ik neem...
Ohh... dat is netjes! ik weet wel welke auto ik neem...
-
Henk-Jan
- Donateur

Het is wel een relatief kleine ingreep, maar wie zegt dat kleine ingrepen een 330i niet sneller kunnen maken? Natuurlijk, de ingrepen zijn iets groter/omslachtiger, maar je gaat er in ieder geval niet enorme roetwolken van uitstoten.sjoerdk schreef:Gaat erom dat een 330d met een kleine ingreep nog veel sneller te krijgen is dan een 330i, een compressor monteren kost A) een godsvermogen, en B) verbruik je véél meer dan de diesel!
Heb je overigens al eens gekeken hoeveel een Reihe Sechs Diesel van BMW verbruikt in het dagelijks verkeer? Dan kan je net zo goed onze 9000 rijden, op benzine inderdaad.
@ Sander86; Een diesel hoeft zeker niet sloom te zijn, dat is waar. Maar qua emotie? Mwah, doet me niet zoveel. Vandaar dat ik het zo apart vind dat je de 330d in één adem noemt met liefhebberswagens als de 996 GT3 en de 9000 2.0i.
@ Sjoerd; En dan schakel je terug en...
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

-
Henk-Jan
- Donateur

Dat de BMW de Audi makkelijk bijhoudt voluit, lijkt mij redelijk stug:

BMW = 5,4kg/pk
Audi = 3,9kg/pk
Verschil = ongeveer 28% verschil!
Tel daarbij op dat de BMW-man vaker moet schakelen om van 0 tot, zeg, 150km/h te komen. Ik weet het niet hoor. 28% verschil in vermogen relatief tot de massa is best aanzienlijk.
P.S.1. Let niet op de kwaliteit van de afbeelding, het gaat even om het idee.
P.S.2. Ik heb per ongeluk de 335d sedan genomen, maar de 335d Coupé is maar 10kg lichter, dus soit!

BMW = 5,4kg/pk
Audi = 3,9kg/pk
Verschil = ongeveer 28% verschil!
Tel daarbij op dat de BMW-man vaker moet schakelen om van 0 tot, zeg, 150km/h te komen. Ik weet het niet hoor. 28% verschil in vermogen relatief tot de massa is best aanzienlijk.
P.S.1. Let niet op de kwaliteit van de afbeelding, het gaat even om het idee.
P.S.2. Ik heb per ongeluk de 335d sedan genomen, maar de 335d Coupé is maar 10kg lichter, dus soit!
-
Sander86
- Geregistreerd lid
@ Sander86; Een diesel hoeft zeker niet sloom te zijn, dat is waar. Maar qua emotie? Mwah, doet me niet zoveel. Vandaar dat ik het zo apart vind dat je de 330d in één adem noemt met liefhebberswagens als de 996 GT3 en de 9000 2.0i. 
Omdat een diesel ook erg leuk kan zijn
en ik moet zeggen een E46 vind ik wel wat hebben 
Omdat een diesel ook erg leuk kan zijn
-
Sander86
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid