cl 63 amg

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 06 jul, 2009 17:10

Op de tussensprints rijdt de 330d de 330i zoek, zeker met een chipje is dat ding echt supersnel...

Sander86
Geregistreerd lid

Bericht door Sander86 » ma 06 jul, 2009 17:12

sjoerdk schreef:Een dikke zescilinder-diesel is gewoon dik, klinkt lekker, snel, relatief zuinig. Waarom eigenlijk niet?

Zeker weten! Bij 220kmh 3500rpm lekker rustig en zuinig! en hell yea een diesel gromt pas! 8)

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 06 jul, 2009 17:12

sjoerdk schreef:Op de tussensprints rijdt de 330d de 330i zoek, zeker met een chipje is dat ding echt supersnel...
Je hebt niet voor niets een versnellingsbak. ;)

Gaan löllen over een chipje lijkt mij niet helemaal eerlijk. "Zeker met een supercharger is een 330i vreselijk snel." :P

Sander86
Geregistreerd lid

Bericht door Sander86 » ma 06 jul, 2009 17:13

sjoerdk schreef:Op de tussensprints rijdt de 330d de 330i zoek, zeker met een chipje is dat ding echt supersnel...

Helemaal mee eens:P Kijk maar in dat filmpje :lol:

Sander86
Geregistreerd lid

Bericht door Sander86 » ma 06 jul, 2009 17:16

D3 Dieselpower 0-200kmh.. Diesel's zijn niet sloom meer hier het bewijs!

http://www.youtube.com/watch?v=hjf34Yk8RPo

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 06 jul, 2009 17:16

Gaat erom dat een 330d met een kleine ingreep nog veel sneller te krijgen is dan een 330i, een compressor monteren kost A) een godsvermogen, en B) verbruik je véél meer dan de diesel!

@ Sander; Autovisie heeft een aantal jaar geleden een vergelijking gedaan tussen een Audi RS4 en een 335d Coupé, op sommige tussensprintjes was de BMW of sneller, of kon hij de Audi met 4.2 V8 FSI heel erg goed bijhouden! Petje af voor de techniek zeg ik dan.

Sander86
Geregistreerd lid

Bericht door Sander86 » ma 06 jul, 2009 17:19

@ Sander; Autovisie heeft een aantal jaar geleden een vergelijking gedaan tussen een Audi RS4 en een 335d Coupé, op sommige tussensprintjes was de BMW of sneller, of kon hij de Audi met 4.2 V8 FSI heel erg goed bijhouden! Petje af voor de techniek zeg ik dan.[/quote]

Ohh... dat is netjes! ik weet wel welke auto ik neem... :wink:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 06 jul, 2009 17:20

sjoerdk schreef:Gaat erom dat een 330d met een kleine ingreep nog veel sneller te krijgen is dan een 330i, een compressor monteren kost A) een godsvermogen, en B) verbruik je véél meer dan de diesel!
Het is wel een relatief kleine ingreep, maar wie zegt dat kleine ingrepen een 330i niet sneller kunnen maken? Natuurlijk, de ingrepen zijn iets groter/omslachtiger, maar je gaat er in ieder geval niet enorme roetwolken van uitstoten. :P

Heb je overigens al eens gekeken hoeveel een Reihe Sechs Diesel van BMW verbruikt in het dagelijks verkeer? Dan kan je net zo goed onze 9000 rijden, op benzine inderdaad. :wink:

@ Sander86; Een diesel hoeft zeker niet sloom te zijn, dat is waar. Maar qua emotie? Mwah, doet me niet zoveel. Vandaar dat ik het zo apart vind dat je de 330d in één adem noemt met liefhebberswagens als de 996 GT3 en de 9000 2.0i. :wink:

@ Sjoerd; En dan schakel je terug en... :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 06 jul, 2009 17:22

1:10, jullie 9000 rijdt op z'n zuinigst 1:11 en in de stad 1:7.

Als de RS4 terugschakelde hield de BMW het nog makkelijk bij, alleen in z'n 4e versnelling liep de Audi echt uit.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 06 jul, 2009 17:24

Zo'n 330d is niet zo heel zuinig inderdaad. Een vriend van mij heeft een Omega met BMW-diesel en het verbruik is bijna nooit beter dan 8l/100km.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 06 jul, 2009 17:32

Dat de BMW de Audi makkelijk bijhoudt voluit, lijkt mij redelijk stug:

Afbeelding

BMW = 5,4kg/pk
Audi = 3,9kg/pk

Verschil = ongeveer 28% verschil!

Tel daarbij op dat de BMW-man vaker moet schakelen om van 0 tot, zeg, 150km/h te komen. Ik weet het niet hoor. 28% verschil in vermogen relatief tot de massa is best aanzienlijk.

P.S.1. Let niet op de kwaliteit van de afbeelding, het gaat even om het idee.
P.S.2. Ik heb per ongeluk de 335d sedan genomen, maar de 335d Coupé is maar 10kg lichter, dus soit!

Sander86
Geregistreerd lid

Bericht door Sander86 » ma 06 jul, 2009 17:34

@ Sander86; Een diesel hoeft zeker niet sloom te zijn, dat is waar. Maar qua emotie? Mwah, doet me niet zoveel. Vandaar dat ik het zo apart vind dat je de 330d in één adem noemt met liefhebberswagens als de 996 GT3 en de 9000 2.0i. :wink:

Omdat een diesel ook erg leuk kan zijn 8) en ik moet zeggen een E46 vind ik wel wat hebben :twisted:

Sander86
Geregistreerd lid

Bericht door Sander86 » ma 06 jul, 2009 17:36

De audi rijdt hem zeker niet zoek! maar ja de bmw zal er wel moeite mee hebben 8)

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 06 jul, 2009 17:38

[]Het ligt er maar net aan wat je zoekrijden noemt. Ik vind 28% verschil in de massa/vermogen-verhouding nog best aanzienlijk.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » ma 06 jul, 2009 17:39

Omdat het topic weinig meer met SAAB te maken heeft heb ik dit topic verplaatst naar dit gedeelte van het forum.

Plaats reactie