Welke 7-zitter raad je aan

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 06 aug, 2008 21:28

Gele aero schreef:Een V70??? Die vind ik echt bizar klein, daar kun je als volwassene amper in zitten achterin.
ervaringsdeskundige?

Volgens mij zoekt TS een met een SAAB vergelijkbare auto met 7 zitplaatsen met het oog op de kinderen
(ikzelf heb zowel een nieuwe als een oude V70, de kinderen zitten daar met zijn 3en prima achterin op de 2e zitrij, ze zijn te groot voor een 3e zitrij)

Illu
Geregistreerd lid

Bericht door Illu » do 07 aug, 2008 0:23

Henk-Jan schreef:De Espace schijnt relatief betrouwbaar te zijn voor een Renault.
als je er een zoekt, vanaf modeljaar 2006 gaven ze 4 jaar garantie op die dingen

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 07 aug, 2008 0:58

Illu schreef:
Henk-Jan schreef:De Espace schijnt relatief betrouwbaar te zijn voor een Renault.
als je er een zoekt, vanaf modeljaar 2006 gaven ze 4 jaar garantie op die dingen
Echt dramatische auto's

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 07 aug, 2008 8:21

Ik zeg: Die furd S-max ziet er écht niet verkeerd uit, en rijdt ook nog eens aardig. Helaas een beetje te jong nog om binnen budget te komen als okkazie, in mijn geval dan, maar in België zijn ze al een pak goedkoper begreep ik. De nieuwe Galaxy (na zijn laatste facelift) heeft veel van de looks meegegregen.

Vind wel dat SAAB als merk met zijn (das war einmal) progressieve design filosofie een grote steek laat vallen, in plaats van op de me too kar te zijn gesprongen met de doodgeboren mastotont 9-7x en de ook al niets nieuws biedende 9-4x, hadden ze beter een bio powered'e en mooi gelijnde people mover op de makrt kunnen zetten, zoals de s-max van Furd.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 07 aug, 2008 9:59

nelfrikandel schreef:Ik zeg: Die furd S-max ziet er écht niet verkeerd uit, en rijdt ook nog eens aardig. Helaas een beetje te jong nog om binnen budget te komen als okkazie, in mijn geval dan, maar in België zijn ze al een pak goedkoper begreep ik. De nieuwe Galaxy (na zijn laatste facelift) heeft veel van de looks meegegregen.

Vind wel dat SAAB als merk met zijn (das war einmal) progressieve design filosofie een grote steek laat vallen, in plaats van op de me too kar te zijn gesprongen met de doodgeboren mastotont 9-7x en de ook al niets nieuws biedende 9-4x, hadden ze beter een bio powered'e en mooi gelijnde people mover op de makrt kunnen zetten, zoals de s-max van Furd.
Een Galaxy weegt > 1800kg, zelfs met een V6 erin is die niet rap meer te noemen en is dan wel een heftige innemer

Greg
Geregistreerd lid

Bericht door Greg » do 07 aug, 2008 12:17

De Renault (grand) Espace blijft voor mij toch wel de MPV, een doordachtere en completere MPV vind je haast niet. Mijn ouders hebben een 3.0 DCi van 2004 gehad en heeft ons nooit laten staan, vakanties was altijd een feestje, zelfs met 7 man geen gebrek aan ruimte en comfort. Vind het altijd nog jammer dat ie weg is, maar nu ze weer een 7 zitter willen hebben is er weer wat hoop, al zijn ze meer geinteresseerd in een Discovery of XC90. Helaas zijn die met 7 personen toch minder comfortabel dan de Espace. Het voordeel van de Discovery en de XC90 is de restwaarde. De Espace zal ik alleen gebruikt kopen, voor 15 a 20000 euro vind je al een hele dikke 3.5 V6.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » do 07 aug, 2008 12:34

marq101 schreef:
Echt dramatische auto's
Ik kan dit alleen maar beamen, als rechtgeaarde autoliefhebber moet je deze auto's gewoon van je lijstje schrappen....

Een grote stationcar met 2e bankje geeft je meer comfort, helemaal tijdens de tijd dat je er met minder dan 7 personen in zit...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 07 aug, 2008 12:38

Greg schreef:De Renault (grand) Espace blijft voor mij toch wel de MPV, een doordachtere en completere MPV vind je haast niet. Mijn ouders hebben een 3.0 DCi van 2004 gehad en heeft ons nooit laten staan, vakanties was altijd een feestje, zelfs met 7 man geen gebrek aan ruimte en comfort. Vind het altijd nog jammer dat ie weg is, maar nu ze weer een 7 zitter willen hebben is er weer wat hoop, al zijn ze meer geinteresseerd in een Discovery of XC90. Helaas zijn die met 7 personen toch minder comfortabel dan de Espace. Het voordeel van de Discovery en de XC90 is de restwaarde. De Espace zal ik alleen gebruikt kopen, voor 15 a 20000 euro vind je al een hele dikke 3.5 V6.
weet van zeer nabij hoe dramatische slecht deze auto's zijn, dat ga je een collega-aanhanger van "het echte geloof" niet aandoen 8)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 07 aug, 2008 12:40

willeme 1 schreef:pontiac transporter is een goedkope tweedehands optie voor forse gezinnen
:shock: moest je daarover zo lang denken?

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 07 aug, 2008 12:44

willeme 1 schreef:pontiac transporter is een goedkope tweedehands optie voor forse gezinnen
Qua veiligheid kan je net zo goed een 21 Nevada kopen.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 07 aug, 2008 12:51

willeme 1 schreef:nou met 1700 kilo doordrukgewicht valt dat wel mee denk ik
Alleen zit dat gewicht niet op de plekken waar het de inzittenden van die auto ten goede komt

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 07 aug, 2008 12:52

willeme 1 schreef:nou met 1700 kilo doordrukgewicht valt dat wel mee denk ik
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=67
verkeerd gedacht

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 07 aug, 2008 12:57

willeme 1 schreef:sjonge, dat valt tegen
Restraints/dummy kinematics — Dummy movement wasn't well controlled. After moving forward into the airbag, the dummy's head and neck were snapped rearward as the steering wheel intruded. Then the dummy's head was hit from behind by the seatback and head restraint as they tilted forward because of floor buckling. The seat continued moving forward and pushed down on top of the dummy's head, bending its neck back even farther
wel een snelle dood
Hoop dat TS (en familie) deze suggestie niet persoonlijk opvat

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 07 aug, 2008 13:00

willeme 1 schreef:sorry niet de bedoeling, ga maar gauw weer aan het werk voor ik er nog meer onzin uit kraam
werkse!

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » do 07 aug, 2008 13:43

Zo'n bankje
http://www.marktplaza.nl/Bankje-3e-zitj ... 823884.php

En een mooie 240 GLE SP combi bij Timmer

http://www.autoland-meppel.nl/index2.html (alle occasions, pagina 5)

En je hebt een hele leuke 7 zitter.
8)

Plaats reactie