Nieuw auto(tje) voor mijn moeder..

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 17 jul, 2007 22:44

kan je deze al http://www.channel4.com/4car/gl/gallery/gallery/305/9 het is een mitsuoka viewt het ziet er uit als een jaguar maar het is een nissan micra voor onderhoud kan je naar de nissan maar hier komen de nadelen hij is er alleen met rechts stuur en je zal er voor naar engeland moeten en bij de invoer zal er een oplossing voor de lichten gevonden moeten worden
dit zal het wel niet worden maar laat hem wel even aan je moeder zien! wandt deze is echt anders en zeer leuk
gr tanisha

glasshead
Geregistreerd lid

Bericht door glasshead » di 17 jul, 2007 23:08

tanisha schreef:kan je deze al http://www.channel4.com/4car/gl/gallery/gallery/305/9 het is een mitsuoka viewt het ziet er uit als een jaguar maar het is een nissan micra voor onderhoud kan je naar de nissan maar hier komen de nadelen hij is er alleen met rechts stuur en je zal er voor naar engeland moeten en bij de invoer zal er een oplossing voor de lichten gevonden moeten worden
dit zal het wel niet worden maar laat hem wel even aan je moeder zien! wandt deze is echt anders en zeer leuk
gr tanisha
Wat een afschuwelijke wagen :oops: De micra is duidelijk nog te herkennen, ze hebben er alleen een feestneus opgezet me dunkt :wink:

Dc
Geregistreerd lid

Bericht door Dc » wo 18 jul, 2007 0:39

Kijk ook eens op www.autokeuze.nl

Daihatsu Trevis
Ford Ka
Smart
Alfa Romeo 147
Chevrolet Kalos
Ford Focus
Honda Civic
Hyundai Getz
Mitsubishi Colt
Kia Picanto

En mijn favoriet
Daihatsu Materia (zo lelijk dat ie leuk wordt)

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 18 jul, 2007 8:48

Dc schreef:En mijn favoriet
Daihatsu Materia (zo lelijk dat ie leuk wordt)
Kijk, man met verstand!

Vind dat ook echt een stoere wagen!
Heb de AutoRAI-parade gereden (BioPower) en de Daihatsu's reden voor mij. De Materia was toen net nieuw en uiteraard uitgebreid bekeken. En onderweg goed kunnen bekijken. Buiten dat ie goed rijdt smoelt het ook gewoon lekker.

En het was een aardige dame van de importeur die erin reed 8)

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 18 jul, 2007 10:58

Wij hebben een C1 (dus 107) en zijn er zeer tevreden mee. We hebben ivm maxicosi / kinderstoeltjes voor de 5deurs gekozen, maar dat is ook handig met boodschappen etc. Het leuke van de C1/107 is dat je nauwelijks ziet dat het een 5deurs is. Wàt een design.
Hij rijdt prima, zit ook goed, ook als je bijna 2 meter lang bent en is zeer handelbaar in de stad. Echt iets voor je moeder als ik het zo hoor. Ik zou, net als wij voor de sequentiele automaat gaan (heeft gewoon 5 versnellingen, rijdt makkelijker en zuiniger dan de handbak). Dit is erg comfortverhogend (en mogelijk een must in het geval van je moeder) en verhoogt bovendien de restwaarde. Hij kan evt op handmatig schakelen gezet worden en past het automatische schakelgedrag aan op het rijgedrag van de bestuurder (zeg maar een automatische 'sport'stand).
Het is geen auto om naar Frankrijk te rijden, maar echt een topper voor het kleine erbij-werk.

De restwaarde voor de 106 is vast nog het hoogste bij de Peugeot dealer (als ie nog een beetje netjes is). Overigens is de marge op de C1/107 tamelijk laag en zit er dus niet heel erg veel ruimte in de prijs. De dealer zal jullie echter wel graag als klant willen houden...

De Aygo is overigens in mijn optiek met afstand de minst leuke: het geinige ontwerp is enorm versaaid / afgevlakt. De achterdeur loopt ineens gewoon in de koets in plaats van aan te sluiten op de achterlichten. Echt Toyota: duidelijk gericht op een veel stoffiger publiek.

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » wo 18 jul, 2007 11:40

Goede tips en leuke suggesties allemaal! Bedankt! Zal eens vragen wanneer we gaan "shoppen".

Schakelen.... Tja... Toen ze 'm net had klaagde ze dat hij toch wel wat lawaaiig was op de snelweg. Snapte ik niks van, vond het nogal meevallen. Reed ze een keer met mij mee "Hee, bij jou is 'ie veel stiller"
D'r vorige auto had dus 4 versnellingen, deze 5.... :roll: Gelukkig rijdt ze nooit hard.
Ze kan prima rijden hoor, maar het moet allemaal niet te ingewikkeld worden. (SMS'en heeft ze ook geleerd, dus er is wel hoop :D )

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » wo 18 jul, 2007 11:46

Margreet schreef: (SMS'en heeft ze ook geleerd, dus er is wel hoop :D )
Respect, ik spreek uit ervaring dat daar veel tijd in zit :roll:

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 18 jul, 2007 11:48

Neem die automaat dan gewoon ivm de restwaarde :-) Geloof me, als ze daar eenmaal aan gewend is wil ze nooit meer anders.

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » wo 18 jul, 2007 11:57

jwaterink schreef:
Margreet schreef: (SMS'en heeft ze ook geleerd, dus er is wel hoop :D )
Respect, ik spreek uit ervaring dat daar veel tijd in zit :roll:
Om het nog mooier maken: Ze SMSt met hoofdletters en leestekens en met gebruik van T9 8) (Maar is inderdaad wel een meerdere avonden vullende cursus geweest...)

Proefrijden met automaat, staat genoteerd!

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 18 jul, 2007 13:16

WimZ schreef:Neem die automaat dan gewoon ivm de restwaarde :-) Geloof me, als ze daar eenmaal aan gewend is wil ze nooit meer anders.
Mijn moeder is ook over gegaan op een automaat (eigenlijk bij toeval omdat het zo'n aantrekkelijke aanbieding was) en wil nu niet meer terug.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 18 jul, 2007 17:14

gj9000 schreef:Mijn moeder is ook over gegaan op een automaat (eigenlijk bij toeval omdat het zo'n aantrekkelijke aanbieding was) en wil nu niet meer terug.
Mijne ook en zweert erbij en omdat mijn vader dat ook wel grappig vond heeft hij nu ook alweer een paar jaar een automaat.
Groot voordeel voor hem natuurlijk i.v.m. BOB enzo :D

Plaats reactie