Volvo V8

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
easy
Geregistreerd lid

Re: V*lv* V8

Bericht door easy » wo 15 sep, 2004 15:34

doktorevil schreef:hehehe, wat een vervelend mannetje ben jij zeg... :D
'Caught with my pants down....'

:oops:

Ik ben tot inkeer gekomen... :roll: :D

Tijn

Voor wat betreft mijn Sexuele voorkeur, welke is dat dan volgens jou?
Een SUV = voor vrouwen en mietjes..voor als je mooi wil zijn..

Ervan uitgaande dat je het eerste niet bent, moet je wel een mietje zijn hahahahahaha :-P+

Gr,
Easy
(die de diversiteit op dit forum overigens zeer zeker wel kan waarderen :wink: )

doktorevil
Geregistreerd lid

Re: Volvo V8

Bericht door doktorevil » wo 15 sep, 2004 15:53

:( Nou ja....

:offtopic:

Wat kan ik hier nu nog op zeggen? Helemaal nix. 1-0 voor (not so) easy.

Fout toegegeven....Kun je altijd beter doen als je betrapt word.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 15 sep, 2004 16:20

Ik vind de XC90 de T6 "niks" qua verbruik (1op5) de 2.5T is daarin redelijk (1op 7) en de D5 fatsoenlijk met (1op10) maar ik
ben toch bang dat zo´n V8 me ook niks lijkt.
Ik prefereer ook duidelijk een wat meer "down to earth" voertuig,
Dr. Evil ben ik wel normaal??

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 15 sep, 2004 16:36

Jij Wel ja.

Ik kennelijk niet. :cry:

Trouwens... Defineer normaal. Is het hebben van een Saab eigenlijk wel normaal? Gaan we op in de 'normale' massa of probeer je trouw te blijven aan je eigen identiteit? En hoe defineer je je eigen identiteit?

De vraag is eigenlijk, zou je normaal willen zijn?

Overigens, heb ik veel mensen op de tenen getrapt?

Tijn.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 15 sep, 2004 16:43

Misschien ben je normaal als je jezelf echt kunt identificeren met de auto waarin je rijdt.
Ik kocht vorig jaar mn huidige SAAB 900 en "kwam weer thuis", bij veel forummers heb ik dat gevoel,
ze voelen zich "thuis" in hun SAAB.
Of ik nou een 900 classic heb, een NG900, een 9-3 of 9000 er is iets dat klopt en het thuisgevoel geeft,
(ook een 96 en een 99 hebben dat).
Als je met om het even wat voor auto iets nastreeft wat je niet bent ben je (volgens mij) niet normaal
(of in ieder geval verminderd toerekingsvatbaar :? )

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 15 sep, 2004 16:48

Verde900 schreef:misschien ben je normaal als je jezelf kunt identificeren met de auto waarin je rijdt.
ik kocht vorig jaar mn huidige SAAB 900 en "kwam weer thuis"
Zo is dat. Ik kwam er bij mijn eerste Saab achter wat 'thuis zijn' is.
diezelfde Verde 900 schreef:als je met om het even wat voor auto iets nastreeft wat je niet bent ben je (volgens mij) niet normaal
(of in ieder geval verminderd toerekingsvatbaar)
Dan ben ik bang dat het overgrote deel van de nederlandse bevolking en wat dies meer zij verminderd toerekeningsvatbaar is.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 15 sep, 2004 16:50

doktorevil schreef: Dan ben ik bang dat het overgrote deel van de nederlandse bevolking en wat dies meer zij verminderd toerekeningsvatbaar is.
ik ben bang dat het ook zo is, errug hé :lol:

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 15 sep, 2004 16:56

Het is soms tenenkrommend.

Maar wat doe je er aan? Ah, ik heb al een idee........

BIER!!!( If you can't beat them, join them).

Iemand anders ook een?

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 15 sep, 2004 17:46

doktorevil schreef:Het is soms tenenkrommend.

Iemand anders ook een?
Komt u maar. Ik ga over 15 minuutjes ook weer richting 'de kroeg' voor een avond vertier.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 15 sep, 2004 17:49

doktorevil schreef:Het is soms tenenkrommend.

Iemand anders ook een?
dan maar "joinen" met bier, sla mij maar ff over

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 15 sep, 2004 18:24

een T6 1 : 5??? :shock: :shock: :shock:

onze RX (ja.. vrouwenwagen.. kom maar, kom maar !! :lol: ) met 3.0 V6 krijg ik toch op 1:8.5

dan kan je straks met een V8 Volvo wel 'schoon' rijden.. wat is dat waard als daarmee onze olie rapper op is? :? die zal niet voor die 1:5 onderdoen nietwaar?

ik blijf er een tegenstrijdigheid in zien... zet die technolgie in een S40 ofzo.. en ga daar de marketing mee in..

maar goed, Ford loopt flink achter bij de Japanse concurrentie, komende maand start de levering hier van de RX400h, een hybride SUV - de eerste hybride met 6 cilinder. Daar zijn inmiddels al 9.000 van verkocht - blind.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 15 sep, 2004 18:32

jelger schreef:een T6 1 : 5??? :shock: :shock: :shock:
onze RX (ja.. vrouwenwagen.. kom maar, kom maar !! :lol: ) met 3.0 V6 krijg ik toch op 1:8.5
een T6 weegt 2100kg een RX300 1785kg, dat verschil icm met een "niet optimale" stroomlijn zul je qua verbruik best voelen, wat dacht je dat een VW Touareg van 2500kg met een V10 diesel verbruikt? (1op6)
jelger schreef: ik blijf er een tegenstrijdigheid in zien... zet die technolgie in een S40 ofzo.. en ga daar de marketing mee in
een new S40 met een V8? dat voegt toch niets toe?
jelger schreef:maar goed, Ford loopt flink achter bij de Japanse concurrentie, komende maand start de levering hier van de RX400h, een hybride SUV - de eerste hybride met 6 cilinder. Daar zijn inmiddels al 9.000 van verkocht - blind.
zou dat "milieubewuste" niet komen omdat men in de US geen relatief zuinige diesels heeft?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 15 sep, 2004 18:54

verde900 schreef: 1.. een new S40 met een V8? dat voegt toch niets toe?

2... zou dat "milieubewuste" niet komen omdat men in de US geen relatief zuinige diesels heeft?
1.. nee... ehm heb ik echt iets gemist? die V8 heeft toch nieuwe techniek waardoor ie 'schoner' verbrandt? oid? zet dat in een 4cil voor een S40 ... :roll:

2... zuinig is niet gelijk aan schoon. In Californie gelden strenge emissie eisen. met name Los Angeles zit niet te wachten op meer roet. Ik begrijp de dieselrage in europa niet zo goed (nodig heb je die kekke nm niet in je dagelijkse commuter ritjes). Tegelijkertijd wordt LPG langzamerhand in de ban gedaan - en gaan we straks weer meer affakkelen omdat we zo slim zijn om die energie niet te gebruiken om ons voort te bewegen..

ik weet het niet zo hoor....

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 15 sep, 2004 19:01

jelger schreef: nee... ehm heb ik echt iets gemist? die V8 heeft toch nieuwe techniek waardoor ie 'schoner' verbrandt? oid? zet dat in een 4cil voor een S40
Geen wezenlijk andere techniek als men nu in de 4 en 5 cilinders al heeft

jelger schreef: zuinig is niet gelijk aan schoon. In Californie gelden strenge emissie eisen. met name Los Angeles zit niet te wachten op meer roet. Ik begrijp de dieselrage in europa niet zo goed (nodig heb je die kekke nm niet in je dagelijkse commuter ritjes)
als we een roetfilter hebben is een diesel "schoon" en 1op10 met een "schone" dieselmotor, is waarschijnlijk te preferen boven 1op5 met een "schone" benzinemotor.

p.s. wordt een V8 niet geleverd vanwege zijn kekke Nm´s?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 15 sep, 2004 19:11

en hoe vaak worden roetfilters gemonteerd in NL?

als we een roetfilter hebben is een diesel "schoon" en 1op10 met een "schone" dieselmotor, is waarschijnlijk te preferen boven 1op5 met een "schone" benzinemotor.
ale, daar geef ik je gelijk in ;-)

Plaats reactie