Biedt EV rijden in 2025 nog wel financiële voordelen ?
-
Orphy
- Donateur (5x)

Re: Biedt EV rijden in 2025 nog wel financiële voordelen ?
Opmerkelijke reactie , zachts gezegd…. Ik vind het kant nog wal raken en erg ongepast.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Edit: laat maar.. tegen zulke verwijten is toch niet te praten. Ik zeg adios mannen. Ik gooi mijn account op slot. Het is na 20 jaar wel welletjes geweest. Wat als een luchtige opmerking over een veelgehoord argument begon mondt uit in verwijten van zendingswerk ..flikker toch op.
-
gj900
- Donateur (9x)

Ik beschreef mijn ervaring met betrekking tot dit thema in het algemeen, op alle fora en andere social media (goed voorbeeld is LinkedIN). Simpelweg een observatie hoe gevoelig dit thema ligt en ik snap niet waarom.
Ter verduidelijking: geen verwijzing naar kommentaren in dit topic! Gaat over het thema in het algemeen, onafhankelijk van dit forum.
Ter verduidelijking: geen verwijzing naar kommentaren in dit topic! Gaat over het thema in het algemeen, onafhankelijk van dit forum.
-
Lafrance1
- Geregistreerd lid
Erg jammer. Iemand die ik hoog had zitten en altijd een aanwinst voor het forum vondjelger schreef: ↑za 27 apr, 2024 23:12Edit: laat maar.. tegen zulke verwijten is toch niet te praten. Ik zeg adios mannen. Ik gooi mijn account op slot. Het is na 20 jaar wel welletjes geweest. Wat als een luchtige opmerking over een veelgehoord argument begon mondt uit in verwijten van zendingswerk ..flikker toch op.
-
Pisang
- Donateur

Ik lees dit toch als een toontje lager zingen na een sowieso weinig opbouwend verhaal. Enne, wie toont zich nou eigenlijk zo gevoelig? Je komt zelf met je irritatie en klacht.gj900 schreef: ↑za 27 apr, 2024 23:40Ik beschreef mijn ervaring met betrekking tot dit thema in het algemeen, op alle fora en andere social media (goed voorbeeld is LinkedIN). Simpelweg een observatie hoe gevoelig dit thema ligt en ik snap niet waarom.
-
Orphy
- Donateur (5x)

En het leek je een goed idee om je “observatie” in dit topic op die manier te ventileren om het vervolgens te sugarcoaten?gj900 schreef: ↑za 27 apr, 2024 23:40Ik beschreef mijn ervaring met betrekking tot dit thema in het algemeen, op alle fora en andere social media (goed voorbeeld is LinkedIN). Simpelweg een observatie hoe gevoelig dit thema ligt en ik snap niet waarom.
-
Lafrance1
- Geregistreerd lid
Verzekeraars minder happig op all risk verzekering EV vanwege de hoge reparatiekosten. Bv deukje bij achterlicht, paneel 4400 € totale kosten bijna 20K.
Iets om ok rekening mee te houden vwb de verzekerings kosten die snel zullen stijgen
Voor de brandstof rijder betekent dit ook weer een forse stijging in de premie
Iets om ok rekening mee te houden vwb de verzekerings kosten die snel zullen stijgen
-
Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
Mensen mensen, wat is er zo moeilijk aan leven en laten leven. Werkelijk waar de een heeft nog langere tenen dan de ander
, het is de stress en gezeik die dit oplevert echt niet waard...
-
verde900
- Donateur

Dat laatste zal wel meevallen, maar sommige ev's blijken momenteel in bv Engeland al onverzekerbaarLafrance1 schreef: ↑zo 05 mei, 2024 22:58Verzekeraars minder happig op all risk verzekering EV vanwege de hoge reparatiekosten. Bv deukje bij achterlicht, paneel 4400 € totale kosten bijna 20K.
-
cupra010
- Geregistreerd lid
Zelfde ervaring met mijn EV op vakantie naar ItalieBezemwagen schreef: ↑za 27 apr, 2024 21:18Maar dat zijn zeker onzinverhalen.
We gaan ieder jaar in de zomervakantie naar de cote d’Azur. In het hoogseizoen dus, met de kids. Letterlijk 1 keer 5 minuten moeten wachten op een lader.
Begin september gaan we weer, ieder jaar, zonder de kinderen. En dan met de SAAB.
Guess what, de reis duurt even lang….
Het kan allemaal prima. En daarnaast, ik ga op vakantie, ik ben niet op de vlucht…
-
cupra010
- Geregistreerd lid
4400 eu voor een deukje,niet alles is waar wat je leest op het internetLafrance1 schreef: ↑zo 05 mei, 2024 22:58Verzekeraars minder happig op all risk verzekering EV vanwege de hoge reparatiekosten. Bv deukje bij achterlicht, paneel 4400 € totale kosten bijna 20K.
-
Lafrance1
- Geregistreerd lid
Kon die zo gauw niet vinden op Autoblog maar dit is ook een dure......
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Wat zonde dat de zeer gewaardeerde forummer van het eerste uur Jelger afhaakt door deze discussie die inderdaad wel erg ongenuanceerd is. En we kunnen uren blijven typen in dit forum maar dat de auto-wereld anders gaat worden dan nu is onontkomelijk, we zijn ook van het paard afgestapt de huifkar op, later de auto in en sommige de trein in. Vonden we toen ook allemaal niets (bekende uitspraak; ik wil geen auto ik wil een sneller paard), is wel gebeurd. De range van EV's gaat heel hard omhoog, 3 jaar geleden was 350km de standaard nu is 700km de standaard. Maar wat je ook vindt, houd de toon aub netjes, dat forummers die zoveel hebben bijgedragen aan het forum nu afscheid nemen omdat we niemand het licht in de ogen gunnen is een trieste ontwikkeling.
En qua topic; je hebt relatief snel schade met een EV is mijn ervaring en dat loopt rap in de papieren. Om het gewicht acceptabel te maken (zware accu's) is het plaatwerk ontstellend dun, dus met het minste of geringste zit er een deuk in. EV van ons heeft al drie keer schade gehad en met mijn Saabs heb ik in 22 jaar 2x schade gehad. En ja qua techniek en onderdelen is het puzzelen, auto heeft net 2,5 maand bij de garage gestaan want laadcomputer kapot en die was niet leverbaar. Gelukkig allemaal garantie, maar is het fijn? Nee. Maar desondanks is elektrisch rijden voor mij wel de toekomst en zou ik nooit meer teruggaan naar benzine, en ja als je zoekt vind je wel weer een verhaal op internet van iemand die wel terug gaat, maar 90% blijft er in rijden.
Het hele gedoe over "alleen voor de rijken"; ja ze zijn kneiter duur en 99% is lease. Maar dat was vroeger niet anders, ook op dit forum is het aantal mensen dat nieuwe een 9000 Aero kocht voor de luttele 145.000 gulden destijds op 1 hand te tellen, want ook dat waren grotendeels lease auto's, net als alle andere auto's in het luxere segment. En na een jaar of 10 profiteren wij daar allemaal weer van omdat we dan voor een acceptabele prijs een 99 Turbo, 900T16s, 900GLE of 9-3 Viggen konden/kunnen kopen. Dat is hoe de automarkt werkt.
En qua topic; je hebt relatief snel schade met een EV is mijn ervaring en dat loopt rap in de papieren. Om het gewicht acceptabel te maken (zware accu's) is het plaatwerk ontstellend dun, dus met het minste of geringste zit er een deuk in. EV van ons heeft al drie keer schade gehad en met mijn Saabs heb ik in 22 jaar 2x schade gehad. En ja qua techniek en onderdelen is het puzzelen, auto heeft net 2,5 maand bij de garage gestaan want laadcomputer kapot en die was niet leverbaar. Gelukkig allemaal garantie, maar is het fijn? Nee. Maar desondanks is elektrisch rijden voor mij wel de toekomst en zou ik nooit meer teruggaan naar benzine, en ja als je zoekt vind je wel weer een verhaal op internet van iemand die wel terug gaat, maar 90% blijft er in rijden.
Het hele gedoe over "alleen voor de rijken"; ja ze zijn kneiter duur en 99% is lease. Maar dat was vroeger niet anders, ook op dit forum is het aantal mensen dat nieuwe een 9000 Aero kocht voor de luttele 145.000 gulden destijds op 1 hand te tellen, want ook dat waren grotendeels lease auto's, net als alle andere auto's in het luxere segment. En na een jaar of 10 profiteren wij daar allemaal weer van omdat we dan voor een acceptabele prijs een 99 Turbo, 900T16s, 900GLE of 9-3 Viggen konden/kunnen kopen. Dat is hoe de automarkt werkt.
-
verde900
- Donateur

Gigacast is (naast een mogelijke toekomst) erg moeilijk te repareren, je moet in iets dat uit één deel gegoten aluminium bestaat een stukje gaan vervangen, dat was aanvankelijk dan goedkoop te produceren maar bij schade erg kostbaar om te repareren.
Een simpele bumper (op een willekeurige auto) met sensoren is tegenwoordig al kostbaar om te repareren daar alles inclusief sensoren vervangen moet worden, €1500 ben je zo kwijt bij n kleine schade.
Mensen die met hun EV nog in de garantie zitten zullen hier ook vast niet gaan klagen over de kwaliteit cq de kosten van hun voertuig.
Moet je het zelf allemaal gaan betalen buiten de garantie wordt het verhaal behoorlijk anders.
Een simpele bumper (op een willekeurige auto) met sensoren is tegenwoordig al kostbaar om te repareren daar alles inclusief sensoren vervangen moet worden, €1500 ben je zo kwijt bij n kleine schade.
Mensen die met hun EV nog in de garantie zitten zullen hier ook vast niet gaan klagen over de kwaliteit cq de kosten van hun voertuig.
Moet je het zelf allemaal gaan betalen buiten de garantie wordt het verhaal behoorlijk anders.
-
Guido900T
- Donateur (3x)