Welke niet saab stationwagon

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Alexander
Geregistreerd lid

Bericht door Alexander » do 10 nov, 2005 9:30

Hallo,

Het zal de uitzondering op de regel zijn maar uit eigen ervaring weet ik dat een Laguna heel betrouwbaar kan zijn.

Heb in 2,5 jaar 120.000 kilometer met een Laguna Break (Diesel) gereden en buiten de 3 beurten om de 30.000km is het ding nooit in de garage geweest. Bij de beurten alleen normaal onderhoud en verder niets. Had alleen de dag dat ik hem ophaalde bij de dealer een kapotte cruisecontrol schakelaar. Even laten vervangen en verder nooit meer iets gehad.

Vooral de Laguna's met een G, H en J kenteken hebben de nodige kinderziektes gehad. Had zelf een Laguna van eind 2002 met een L kenteken. Combinatie Laguna met LPG is wel een afrader.

Alexander

Dc
Geregistreerd lid

Bericht door Dc » do 10 nov, 2005 11:31

weide55 schreef:Opel Omega stationwagon.
Veel ruimte en zeker als je het tweede type B hebt (volgens somige C) dan koop je een kwalitatief goede auto.
En de kofferruimte heeft de omvang van een balzaal.
En genoeg in zijn budget te vinden zowel Benzine, Diesel en LPG G3.
En hoe herken je de type B of C?

Update lijst:
1) Volvo V70
2) Volvo V40
3) Citroen C5 (Minder: actieve vering en electronica, grootste laadruimte)
4) Subaru Forester (4 wheel drive, hoger verbruik, wel zeer solide)
5) Subaru Legacy (idem)
6) Renault Laguna (vaak electronische problemen, beter geen combi LPG, Geen kenteken G,H,J)
7) BMW 318 touring
8 ) BMW 5 serie
9) Skoda Octavia (solide, ruime laadruimte)
10) Mercedes Benz C180
11) Audi A4 Avant (kleinste inhoud laadruimte)
12) Peugeot 406 (ruim, betrouwbaar)
13) Ford Mondeo (beetje anoniem uiterlijk, wel ruim)
14) VW Passat
15) Opel Omega ( type C vanaf sep99)

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » do 10 nov, 2005 11:55

Geen 9-5 dus

dat wat er wel staat zijn natuurlijk geen auto's, dus dan vind ik dat no nonse uiterlijk vd Skoda wel op zijn plaats

de Skoda dus

:lol:

Nwaah, okay, een V70 en 5 zijn natuurlijk ook auto's. Waarom het criterium 'moet van min '99 zijn' niet wat laten fieren? Er valt volgens mij wel wat te zeggen voor een mooie 98er V70 ipv een 2000 C5 of Laguna

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » do 10 nov, 2005 12:02

Omega: Ik ken er 2. Voor Omega was het Rekord. De eerste Omega kwam in 85 en werd het jaar erop auto vh jaar. Vd 1ste was er rond 90 een tamelijk ingrijpende facelift. Misschien is dat voor sommigen dan B????

weide55
Geregistreerd lid

Bericht door weide55 » do 10 nov, 2005 12:29

B eerste type (1994-1999)
Afbeelding

B tweede type (1999-2003)
Afbeelding

Dc
Geregistreerd lid

Bericht door Dc » do 10 nov, 2005 12:53

Zoek de verschillen :P

Volgens carbase AUTOWEEK werd type B geproduceerd tot sep99 en type C vanaf sep99.

Type C is moderner maar automatisch ook beter?

weide55
Geregistreerd lid

Bericht door weide55 » do 10 nov, 2005 13:04

Bij de C (eigenlijk type B 2) is zowieso de roestpreventie beter.
Deze roesten nagenoeg niet.
Verder zitten er modernere motoren in.
En van binnen is die een stuk moderner.

Non-Turbo
Geregistreerd lid

En waarom niet...

Bericht door Non-Turbo » do 10 nov, 2005 21:39

De (mijns inziens) schitterende Rover 75 Tourer, net even op Autotrader gekeken, en voor ruim 11K te koop. Jammer dat iedereen deze optie vergeet, het geeft meteen mooi de reden voor het faillisement aan :wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 10 nov, 2005 21:43

heb eigenlijk nog niemand gehoord over een btw auto.... als hij zakelijk gekocht wordt best handig.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » do 10 nov, 2005 21:45

verde900 schreef:heb eigenlijk nog niemand gehoord over een btw auto.... als hij zakelijk gekocht wordt best handig.
ist echt :shock: :-P+

of gewoon een keer goed bloeden :lol:

9000 freak
Geregistreerd lid

Bericht door 9000 freak » do 10 nov, 2005 22:39

is dit niks..te koop voor €12397 en je hebt electrische ramen voor en achter en verwarmbare stoelen. en GLOEDNIEUW

Afbeelding

ps. ik wil er nog niet dood in gevonden worden.

Dc
Geregistreerd lid

Re: En waarom niet...

Bericht door Dc » do 10 nov, 2005 22:55

Non-Turbo schreef:De (mijns inziens) schitterende Rover 75 Tourer, net even op Autotrader gekeken, en voor ruim 11K te koop. Jammer dat iedereen deze optie vergeet, het geeft meteen mooi de reden voor het faillisement aan :wink:
Ik vind er welgeteld 4, waarvan er 1 een klein beetje voldoet aan het wenslijstje (bj v.a. '99, < 100dkm, max € 13.000)
Aanbod is vrij summier dus, maar ik ben het met je eens dat het model mooi is.
verde900 schreef:heb eigenlijk nog niemand gehoord over een btw auto.... als hij zakelijk gekocht wordt best handig
Hij heeft een V.O.F.
Zover ik weet zal hij 'm particulier kopen. Weet ook niet wat de mogelijkheden zijn om de auto zakelijk aan te schaffen maar dat kan zijn accountant ongewtijfeld wel. Mocht het mogelijk zijn dan is dat natuurlijk zeer interessant.
9000 freak schreef:is dit niks..te koop voor €12397 en je hebt electrische ramen voor en achter en verwarmbare stoelen. en GLOEDNIEUW
Wat is het? Deawoo? Zastava? Lada ?

Szábló
Geregistreerd lid

Bericht door Szábló » do 10 nov, 2005 23:28

Als ik op het plaatje klik en bij eigenschappen kijk, lijkt het een Lada.

Dc
Geregistreerd lid

Bericht door Dc » do 10 nov, 2005 23:44

Non-Turbo schreef:De (mijns inziens) schitterende Rover 75 Tourer, net even op Autotrader gekeken, en voor ruim 11K te koop. Jammer dat iedereen deze optie vergeet, het geeft meteen mooi de reden voor het faillisement aan :wink:
Welke ik zelf ook mooi vind en niet in het rijtje voorkomen zijn de
Lancia Lybra SW en de Alfa Romeo 156 sportwagon.
Prijs-bouwjaar-km verhouding van occasions is gunstig. Maar geen idee of beide auto's een goede keuze zou zijn. Laadruimte van de Alfa is niet heel groot.

Maar ik ben bang dat we nu alle types zo'n beetje gehad hebben. Nog mensen met goede/slechte ervaringen?

Ik kan het niet laten maar dit zou mijn keuze zijn (mits een hele grote buidel met geld) en dan laat ik een Saab 9-5 mooi links liggen. Sorry.
De Chrysler 300c 5.7 v8 32v
Afbeelding

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 10 nov, 2005 23:49

Dc schreef:
Welke ik zelf ook mooi vind en niet in het rijtje voorkomen zijn de
Lancia Lybra SW en de Alfa Romeo 156 sportwagon.
Prijs-bouwjaar-km verhouding van occasions is gunstig. Maar geen idee of beide auto's een goede keuze zou zijn. Laadruimte van de Alfa is niet heel groot.

Maar ik ben bang dat we nu alle types zo'n beetje gehad hebben.
Voor Italianen heb je net als voor Fransen een groot incasseringsvermogen nodig, het blijft onbetrouwbaar.

Plaats reactie