Volvo V70 R

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
verde900
Donateur
Donateur

Re: Volvo V70 R

Bericht door verde900 » di 23 mar, 2004 23:38

dat is nou die emotie!

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » di 23 mar, 2004 23:40

Dat is nou die emotie ja...
Het mooie is ook dat er bij mijn weten geen autos zijn die ook maar lijken op Saabs... :D

doktorevil
Geregistreerd lid

Re: V*lv* V70 R

Bericht door doktorevil » di 23 mar, 2004 23:41

:offtopic: maar toch:
verde900 schreef:het afgelopen zondag gekund, maar staat voor de volgende keer!
Het blijkt dat ik afgelopen Zondag naast je heb gezeten....Excuses voor mijn onwetendheid..
:oops: :oops:

Back on topic:

SAAB zal wat mijj betreft altijd qua design boven Volvo uitsteken. Volvo is praktisch, SAAB is emotie.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » di 23 mar, 2004 23:44

M'n vader heeft inderdaad een Volvo 960 :roll: gehad, daarvoor 2 keer een Saab 900, nu een amerikaanse Ford, maar is alweer voor een Saab aan het kijken.

Je gaat gewoon van die wagens houden :lol:

EMOTIE

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 24 mar, 2004 0:13

Ook Volvo heeft modellen gemaakt die emotie uitstralen. De P1800ES vind ik schitterend, veel sierlijker dan de oude Saabs uit die periode.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De P1800 (zonder ES) is ook een fraaie automobiel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 24 mar, 2004 0:29

Ik moet bekennen dat ik bijna een Volvo 480turbo had gekocht :oops: , met mooie dikke velgen, verlaagd enz. echt een exclusief karretje...

Maar Saab blijft mooier... 8)

Nou zeg ik even niks meer over dat andere Zweedse merk... :donot:

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 24 mar, 2004 0:54

Ik sluit echter niet uit dat zo eentje ooit voor de deur zal staan...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo eentje wil ik dus :wink:

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » wo 24 mar, 2004 1:43

Die volvo's zijn net zo goed ook geweldig fijne auto's.. ben blij dat er hier meer zijn die dat durven toe te geven :D

Vorige zomer met een 850 2.5 20V op vakantie geweest naar Italië.. geweldige reiswagen! Een V70 R moet helemaal fantastisch zijn.

Een 960 is alleen al leuk omdat het één van de laatste Volvo's is met achterwiel aandrijving 8)
(Zal maar niet weer die foto's plaatsen van een lichtelijk rokende 360 :wink: :roll: )

Af en toe krijg ik de kans om in een S60 D5 automaat te rijden.. grijp ik altijd met beide handen aan :O:

Maar zo lang er te kiezen valt... toch net ietsie liever een Saab! :twisted:

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » wo 24 mar, 2004 2:17

P1800 Afbeelding

Als ik geld teveel heb komt die er :lol: 8)

dirk
Geregistreerd lid

Bericht door dirk » wo 24 mar, 2004 9:08

Ik vind zo'n V70R echt dikke waag'n. Als je uberhaupt al een volvo vooribj hoort komen, ook als is 't een standaard engine, hij blijft een vette roffel maken. Die R helemaal en ziet er ook vet uit. Vette family-racer

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » wo 24 mar, 2004 10:42

het begint nu toch echt iets van het Volvo forum weg te hebben.

Volvo heeft echt schitterende klassiekers gemaakt. De vader van een maatje van me is helemaal Volvo gek. Hij heeft er verscheidenen gerestaureerd, waaronder P1800, 440 Katterug, Amazone's etc.

Een goede vriend van me werkt bij de Volvo Dealer in Emmeloord. Daar staat een XC 90, die nieuwe SUV met 20" velgen, zij zijn de enigste dealer die deze maat levert. Schitterend gezicht, en dat met een T6 erin brrrrr.

Ook de rit in de Volvo V70R was onbeschrijflijk, hard, stabiel en ja... volvo.

Wie heeft er voor mij een rit in de 9-5 Hirsch?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 24 mar, 2004 13:27

nog even, terwijl SAAB een visie had over een mooi gelijnd model met emotie (de 900 classic) bouwde Volvo de 240, en hoe je ook zoekt, daar zit niets moois aan, doordacht, degelijk, solide allemaal waar, maar mooi en technisch "hoogstaand" ? nee! een gietijzer mororblok (de roodgelakte B motor) uit 1948 en een onderstel (feitelijk) ook uit die tijd.
Als ik in mn SAAB rijdt (of achter die van Tijn rijdt) weet ik weer wat ik op prijs stel in een auto.

Plaats reactie