Daar sluit ik me bij aan.Leonardo da Vinci schreef:De cabrio, is in tegenstelling tot een gewone 900, prijzig te kopen. Dat terwijl het precies dezelfde auto is, maar dan een convertible. Het is meer een prestige object, naar mijn mening.
Een gewone tweedehands 900, is relatief niet duur om van een ander te kopen. En voor diezelfde prijs kun je inderdaad een 205 (peugeot) aanschaffen, waarmee je eigenlijk een veiligheids risico loopt.
minder belasting!!
-
verde900
- Donateur

Re: minder belasting!!
-
verde900
- Donateur

Gesteld dat ze het op tijd zeggen, wat ga je er dan nog aan doen? je bent altijd de #@$.josephine schreef:Tsja, belasting moet je toch betalen ...... maaruhh, wat wel hondsonbeschoft van de overheid is, is dat de verhogingen altijd achteraf worden doorgegeven ipv ruim op tijd, en dat er niet gemotiveerd wordt waarom en met hoeveel. Niet dat ik problemen met die paar euro heb (alhoewel 11% stijging in een jaar in princiep absurd is voor een overheidsdienst), maar het is simpelweg principieel onjuist.
Ik vind verschillende tarieven principieel onjuist, per provincie verschillende "opcenten" hoe bedenk je het?
Maar binnenkort wordt het grijze kenteken voor particulieren gelukkig (maar jaren te laat) eindelijk afgeschaft.
-
verde900
- Donateur

Stem jij (en ik voor het gemak) nee, doen ze ja.josephine schreef:Nee stemmenverde900 schreef: Gesteld dat ze het op tijd zeggen, wat ga je er dan nog aan doen? je bent altijd de #@$.![]()
![]()
Dat is ook zo, maar ik kan er een beetje slecht tegen, zeker als ik die ijdeltuit weer over Normen en Waarden hoor kleppen. Begin bij je eigen .....
Diefstal van overheidswege is weliswaar "legaal" maar het blijft diefstal.
Mocht jij als ondernemer zo je zaken drijven, ga je op zeker voor gaas.
Maar je hebt gelijk... JPB en normen en waarden? hij heeft geen idee waar hij het over heeft.....
-
Sander
- Forum Admin
Ik las dat je acht jaar gespaard hebt voor je cabrio. In die tijd nooit opgevallen dat Saabs een imago van veilige auto hebben EN dat deze auto's bijna 5 meter lang zijn? In een Saab zit dus een hoop degelijk Zweeds staal... en dat mag wat wegen... dus moet je veel wegenbelasting betalen. Welkom in Nederland...Thijs O. schreef:Zie ik het goed dat de wegenbelasting me per jaar zo'n 530 Euro gaat kosten voor mijn cabrio uit '87?!?! wat een absurd bedrag! Is er geen klassiekerbelasting of iets dergelijks?!
Overigens betaal je nog 'iets' meer als je op LPG rijdt... Euro 960,- per jaar.
Na 7500 km is het al wel voordeliger om op LPG te rijden dan op Euro 95
Oplossingen om minder wegenbelasting te betalen zijn reeds genoemd, dus daar hoef ik niets meer over te vermelden. Verder is de discussie zinloos, omdat je toch niet aan belastingen ontkomt...
Einde discussie?
Sander
-
gj900
- Donateur (9x)

Huh? Hoe doe je dat? Hier in Södertälje betaal ik voor een 9000CSE krap 2000 SEK en dat is ruim boven de 200 euro.... Nog steeds een schijntje vergeleken met NL natuurlijk, maar ik moet zeggen dat de wegen hier navenant minder zijn. Zweden zijn geen wegenbouwers zullen we maar zeggen.SimonA50 schreef:Jeetje 550 euro wegenbelasting voor een cabrio...
Ik betaal hier in Zweden, hou U vast, 160 Euro voor mijn Saab 9000CSE wegenbasting per jaar!
Duur joh, Zweden
-
SimonA50
Ahum, je hebt gelijk. Ze hebben het hier net duurder gemaakt met z'n 300 - 400 kronen.gj9000 schreef:Huh? Hoe doe je dat? Hier in Södertälje betaal ik voor een 9000CSE krap 2000 SEK en dat is ruim boven de 200 euro.... Nog steeds een schijntje vergeleken met NL natuurlijk, maar ik moet zeggen dat de wegen hier navenant minder zijn. Zweden zijn geen wegenbouwers zullen we maar zeggen.SimonA50 schreef:Jeetje 550 euro wegenbelasting voor een cabrio...
Ik betaal hier in Zweden, hou U vast, 160 Euro voor mijn Saab 9000CSE wegenbasting per jaar!
Duur joh, Zweden
-
verde900
- Donateur

Kijk, de eerste waardevolle tip om motorrijtuigenbelasting te besparen. 
-
jelger
- Geregistreerd lid
ze zijn representanten van het volk, en het volk redeneert precies zo momenteel - puberaal omdat men zich gepakt voelt stemt men ergens tegen om hele andere redenen (kabinetje pesten) dan waar het om gaat.Stem jij (en ik voor het gemak) nee, doen ze ja.
prima... maar ga dan niet leuren...al een aantal jaren is het volk zo recalcitrant als de pest - het gezegde luidt dan ook 'het volk krijgt de regering die het verdient'
-
RoccoH
- Donateur (5x)

tja, of verhuizen naar Spanje! voor een 205 1.6i Cabrio betaal je daar aan wegenbelasting.... 40 euro!! per jaar!!
Kom ik aan met mijn Classic 900 2.1l op LPG voor wel 1080 euro op jaarbasis...
(dus niet zo miepen over 530 euro...
)
-
jelger
- Geregistreerd lid
inderdaad - het mooie en positieve van de EU is dat we ons leven mobieler in europa kunnen inrichten.. geen werk hier? nou dan verhuizen we wel naar elders...
helaas helaas.. heeft nederland (teveel) last van spruitjesluchten
zet open die ramen !
helaas helaas.. heeft nederland (teveel) last van spruitjesluchten
zet open die ramen !
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Hoewel een politiek onderwerp als het referendum op dit forum eigenlijk niet thuishoort, is het misschien toch leuk zijn om een referendumpoll ( zonder discussie eventueel) op te zetten.. tip voor de moderators?
Met discussie vliegt men elkaar misschien in de haren. Ik heb daar geen bezwaar tegen maar misschien creëert dat voor sommige mensen een onaangename sfeer...
Met discussie vliegt men elkaar misschien in de haren. Ik heb daar geen bezwaar tegen maar misschien creëert dat voor sommige mensen een onaangename sfeer...
-
Niels
- Geregistreerd lid
Is wel weer eens iets anders he, doen!Sikbock schreef:Hoewel een politiek onderwerp als het referendum op dit forum eigenlijk niet thuishoort, is het misschien toch leuk zijn om een referendumpoll ( zonder discussie eventueel) op te zetten.. tip voor de moderators?
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Oh Thijs, jong veulen.Thijs O. schreef: Gelukkig ben ik als student reeds is het bezit van een OV-Jaarkaart.
Maar laat die kilometerheffing maar komen! Vind ik een stuk eerlijker. Althans ik maak uit woorden op dat dan de wegenbelasting zoals het nu is vervalt en het dus voordelig uitvalt wanneer je weinig met je wagen rijdt.
Laten we hopen dat 25jr. en ouder belastingvrij kunnen blijven.
www.belastingdienst.nl en ze hebben ook een gratis telefoonnummer.Thijs O. schreef: Weet iemand wat schorsen mij kost voor een auto uit '87 en wat hiervan de voorwaarden zijn?! Is het bijvoorbeeld de moeite om dit voor de 5 wintermaanden te doen?!
Verwacht alleen niet met iemand daar een zinvolle discussie te kunnen voeren. Het zijn voorgeprogrammeerde robots. Vragen naar communicatie met hun juridische afdeling resulteert doorgaans slechts in een eenzijdige repliek, die een verkorte samenvatting is van de programmacode van de telefoonrobot. Reageren is zinloos.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

ja dit is de moeite! 5 maanden x 40 euro (saabje) per maand = 200 euro besparing afgezet tegen 20 euro schrorsingskosten. Heb je weer 2 niwue bandjes terugverdiend 
-
Robbert
- Donateur (6x)

Een kilometerheffing lijkt mij ook veel eerlijker. Je betaalt dan voor het gebruik en niet meer voor het bezit van de auto. Economisch gezien is dit een veel efficientere methode.Steve-O schreef:Oh Thijs, jong veulen.Thijs O. schreef: Gelukkig ben ik als student reeds is het bezit van een OV-Jaarkaart.
Maar laat die kilometerheffing maar komen! Vind ik een stuk eerlijker. Althans ik maak uit woorden op dat dan de wegenbelasting zoals het nu is vervalt en het dus voordelig uitvalt wanneer je weinig met je wagen rijdt.Staar je hier niet blind op. De regering wil net zoveel of meer geld ophalen via de kilometerheffing. Er is nog weinig in de media gepubliceerd over de verdeelsleutel en tarieven die zouden kunnen gaan gelden.
Laten we hopen dat 25jr. en ouder belastingvrij kunnen blijven.
Uiteraard politieke motieven zouden een rol kunnen spelen maar die doen niets af aan het principe van "de kilometervreter betaalt".