Afgelopen jaar 3 keer zweden voor een week daar in de buurt, retour 3 keer tussen de 4000-4500 kmGreg schreef: Dan rijd je daar natuurlijk ook nog 1000? kilometer.
Zweden
-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
[ LPG nerd modus aan]brinky schreef:Vanaf het moment dat je in Denemarken bent kun je toch geen LPG meer tanken. Bovendien is de LPG in DLD ook niet overal verkrijgbaar en mits verkrijgbaar duurder dan in NL.
ik heb van de zomer het hele stuk naar Trollhattan op LPG gereden.
Er is aan de zuidring van Gothenburg een groot Preem station met LPG.
Denemarken is inderdaad niet de moeite om je in te verdiepen omdat het er niet toe doet zodra je 5km voor Puttgarden je tank volgooit. In DLD is LPG weliswaar een dubbeltje duurder, maar in toenemende mate OOK goed langs de autobahn te krijgen.
Vervolgens is er niet al te ver ten noorden can Trollhattan ook een LPG station, en oostwaarts ook, mocht je je in die omgeving willen bewegen.
lokaties meest relevante LPG stations op de route naar Stockholm : google maps kaartje
Zelf ga ik het hele stuk naar St Petersburg op LPG rijden. Ook in de Baltische staten is LPG verkrijgbaar.
[ LPG nerd modus uit]
-
Steve-O
- Donateur (8x)

"zijn de binnenwegen een beetje te doen met een normale auto"
Ha, groentjes !!!
Leuk om te lezen.
Wat wij altijd deden: gewoon gaan met die banaan!
Wel kan ik jullie aanraden om NIET de snelboot te nemen neer Göteborg. Je mist dan namelijk een ontzendend leuke weg langs de kust omhoog. Afwisselende weg met veel kleine plaatsjes waar je onderweg ook eens kan stoppen.
Goede Vandrarhem (Youth Hostel) onderweg in Kungälv (net onder Göteborg). Staat ook een leuk kasteel. Maar er zijn er meer, en bij lokale VVV's kun je ook altijd vragen naar mensen die een kamer voor de nacht verhuren. Dan heb je ook directer contact met de "inboorlingen". En wie weet, hebben die 3 mooie dochters die gelijk met jullie willen ... sneeuwschuiven.

Wat wij altijd deden: gewoon gaan met die banaan!
Wel kan ik jullie aanraden om NIET de snelboot te nemen neer Göteborg. Je mist dan namelijk een ontzendend leuke weg langs de kust omhoog. Afwisselende weg met veel kleine plaatsjes waar je onderweg ook eens kan stoppen.
Goede Vandrarhem (Youth Hostel) onderweg in Kungälv (net onder Göteborg). Staat ook een leuk kasteel. Maar er zijn er meer, en bij lokale VVV's kun je ook altijd vragen naar mensen die een kamer voor de nacht verhuren. Dan heb je ook directer contact met de "inboorlingen". En wie weet, hebben die 3 mooie dochters die gelijk met jullie willen ... sneeuwschuiven.
-
marcelgerry
- Geregistreerd lid
Re: Zweden
Greg, Gerry en ik zijn net koud 24 uur terug uit het wonderschone Zweden. We hebben ook een bezoek gebracht aan het museum.Greg schreef:De eerste week van januari zijn David Joost en ik (evt Sjoerd) van plan om naar Zweden te gaan, maar aangezien dit de eerste keer is dat een van ons daar naar toe gaat kunnen we wel wat tips gebruiken.
We zijn onder andere op zoek naar tips mbt:
- Een goede, en niet al te dure slaapplaats
- Een gunstige ligging t.o van het Saabmuseum
- Overtocht van Denemarken naar Zweden
- Of het Saabmuseum in die periode open is
- De doorgaande wegen met een normale auto begaanbaar zijn
- Verder nog andere handige tips en suggesties
Alvast bedankt!
viewtopic.php?t=33503
Wij hebben, en dat is bijna standaard gekozen voor de overtocht van Puttgarden naar Rödbyhavn (45 min) en voor Helsingör naar Helsingborg (20 min). Voor een retourticket betaal je 178 euro. Het kaartje is een jaar geldig. Rondom Kopenhagen is men nog steeds met de weg bezig dus dat kan voor enig oponthoud zorgen.
Maak je geen zorgen over de wegen in Zweden. Prima te doen. Het museum is ook in de wintermaanden gewoon geopend. Kwa hotels oid heb je redelijk wat keuze in de stad Trollhättan.
Als je nog meer wil weten dan hoor ik het wel.
Hälsning,
Marcel