Volvo V8

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Vorticity
Geregistreerd lid

Re: V*lv* V8

Bericht door Vorticity » di 07 sep, 2004 22:57

Maarten schreef:Gezien vanuit Justy-prespectief is de prachtige 9-5 Hirsch in de avatar van Mezzahiri waarschijnlijk net zo onzinnig :? .
Daar heb je een punt :roll:

jelger
Geregistreerd lid

Re: Volvo V8

Bericht door jelger » di 07 sep, 2004 23:35

zo de argumenten zijn vanavond weer flink voorbij gekomen..

het meest stoort mij " Succes is een keuze....overleven ook. "

wat met het begeleidend schrijven in feite impliceert dat als mensen (nog) niet het succes hebben bereikt om een -zeg omwille de discussie- XC90 te kunnen betalen op de creditcard, men dan ook niks in het verkeer te zoeken heeft in een prive vehikel....

:shock:

ach ja... het is een stellingname - ik neem aan dat ie alleen maar provocerend bedoed was .. :roll:

Een SUV heeft niks met 'overleven' in de stadsjungle te maken. Sterker - het zou een stuk schelen als de gemiddelde bestuurder van zo'n ding eens wat beter ging rijden... dat iemand niet meer dan een Alto kan betalen is 1 ding, maar dat betekent niet dat ie door een ander overhoop gereden hoeft te worden onder het motto 'eigen schuld!'. Een SUV is niet meer dan een vehikel om een gevoel van macht te geven....

zo.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 08 sep, 2004 2:38

Wat blijven de SUV's toch een gevoelig onderwerp hier.

Persoonlijk denk ik dat vrachtwagens en bussen een veel zwaardere impact hebben op het aantal doden die jaarlijks vallen dan SUV's. Om nog maar te zwijgen van die gevaarlijke, slingerende caravans waar half Nederland ons tijdens de vakantieperiode's mee teisterd :wink: :lol:

Dat terzijde, onding of niet, maar als je zware lasten moet trekken, ben je praktisch verplicht om een SUV of Jeep als trekker te gebruiken. Hoeveel auto's mogen meer dan 1800kg trekken?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 08 sep, 2004 4:13

Dat terzijde, onding of niet, maar als je zware lasten moet trekken, ben je praktisch verplicht om een SUV of Jeep als trekker te gebruiken. Hoeveel auto's mogen meer dan 1800kg trekken?
en leg die vraag nog eens voor aan de 'gemiddelde' SUV koper - hoe vaak ie - zeg - 1800 kg dient voort te slepen?

juist ja... ;)

(hoe komt het ook alweer dat er momenteel meer van die dingen in de klasse a XC90 rondrijden zonder trekhaak?? trekt lekker wou je zeggen? :P )
slingerende caravans waar half Nederland ons tijdens de vakantieperiode's mee teisterd
rijden die in toenemende mate dan ook niet met halfbakken MPV's die ook een verhoogd zwaartepunt hebben en uitnodigen tot zwaarder of onevenwichtiger beladen dan ie aankan?
Wat blijven de SUV's toch een gevoelig onderwerp hier
volgens mij geldt dat niet alleen hier ;)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 08 sep, 2004 7:59

marky schreef:Dat terzijde, onding of niet, maar als je zware lasten moet trekken, ben je praktisch verplicht om een SUV of Jeep als trekker te gebruiken. Hoeveel auto's mogen meer dan 1800kg trekken?
Mijn SAABARU van 1390kg kan en mag 1800kg trekken,
wat weegt trouwens 1800kg? een heeeeeeeeeel forse caravan, of een paardentrailer met 2,5 paard?

Bij de drang naar het ultieme verlengen van "het orgaan" moeten ook deze aanhangers waarschijnlijk groter en zwaarder, tel even mee, een SUV van 2100kg + 7 inzittenden van gemiddeld 70kg wordt al 2600kg, wat zooi op het dak a 100kg en dan een caravan van 2000kg en 9mtr lang komen we toch uit op 4,7 ton om op vakantie te gaan, en om dat in beweging te krijgen is een V8 toch "noodzakelijk"

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 08 sep, 2004 13:28

Ga eens een 9000 halen met een aanhanger, dan begrijp je me misschien :wink:

Welke lijkt jou het veiligste? Een 9000 die met een lege aanhanger al op zijn gat ligt of een zware 4X4 die zelfs geladen niet veel last heeft?

Afbeelding

Afbeelding

Wettelijk gezien is de tweede combinatie trouwens verboden, met reden overigens.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 08 sep, 2004 14:54

marky schreef:Ga eens een 9000 halen met een aanhanger, dan begrijp je me misschien
Jij haalt dus de hele dag SAAB´s? :?
Je hebt me met die zeer steekhoudende argumenten dan ook bijna overtuigt van de "noodzaak" van een SUV :wink:

p.s. mocht ik (onverhoopt) de behoefte toch voelen om mijn SAAB ook zo rond te toeren kan het toch ook met
de SAABARU (van 1390kg) wel.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » do 09 sep, 2004 7:42

Overtuigen is mijn bedoeling niet, maar hiermee mag het duidelijk zijn dat ze voor iets nuttig zijn :wink: Met een gewone auto gaat het namelijk niet. Met boten praktisch hetzelfde.

Trouwens, met je Subaru? Doe me een lol en zet dat idee maar uit je hoofd, levensgevaarlijk.

Aanhanger 650kg, 9000 1450kg. Das dus ruim over de 2 ton terwijl je maar 1800kg mag trekken :?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 09 sep, 2004 8:47

Overtuigen is mijn bedoeling niet, maar hiermee mag het duidelijk zijn dat ze voor iets nuttig zijn
volgens mij is dat het understatement van het jaar...

zit er overigens standaard altijd een trekhaak op? :roll:
ik kan me voorstellen dat mensen dat op hun Porsche niet zo mooi vinden staan.... 8)

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » vr 10 sep, 2004 16:26

Ben jij dat Marky, op die fopto met de 9000 op de trailer? Ik had gedacht dat je jonger zou zijn...
:wink: Moppersmurf

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » vr 10 sep, 2004 17:15

Ik zal nog eens wat olie (van een andere samenstelling) op het SUV vuur gooien... :twisted:

Een SUV = voor vrouwen en mietjes..voor als je mooi wil zijn..

Een 4x4xfar voor kerels is een Land Rover Series of defender ( als je stinkt naar diesel en/of benzine, nooit een handleiding leest, laat staan verdwaald, graag tot aan je poten in de blub zit, een mentaal niveau van een achtjarige hebt als je achter het stuur kruipt, en dat soort dingen...)

Punt uit. :mrgreen:

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » vr 10 sep, 2004 17:30

Oei, nu beland ik in een identiteitscrisis :? .

Dat mentaal niveau van een achtjarige herken ik meteen bij mezelf, maar ik ben toch ook wel erg gecharmeerd van een X5, Cayenne en XC90 :oops: .

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » za 11 sep, 2004 15:04

Ja, dat is je vrouwelijke kant, die naarbuiten komt! Dat is niet erg, schijnt zelfs heel modern te zijn...Metrosexual of zoiets.

:lol: Moehawhawhawhawhawhawhaw......(hol gelach)

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » wo 15 sep, 2004 14:04

doktorevil schreef:Ik zal nog eens wat olie (van een andere samenstelling) op het SUV vuur gooien... :twisted:

Een SUV = voor vrouwen en mietjes..voor als je mooi wil zijn..

Een 4x4xfar voor kerels is een Land Rover Series of defender ( als je stinkt naar diesel en/of benzine, nooit een handleiding leest, laat staan verdwaald, graag tot aan je poten in de blub zit, een mentaal niveau van een achtjarige hebt als je achter het stuur kruipt, en dat soort dingen...)

Punt uit. :mrgreen:

HAHAHAHAHA, gooi jij eens nog wat olie op het vuur. Eerst even nadenken :lol: :wink: 8)

viewtopic.php?t=1238&postdays=0&postorder=asc&start=0

Gr,
Easy
(die nu ook jouw sexsuele voorkeur weet, no offense trouwens :wink: )

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 15 sep, 2004 15:13

hehehe, wat een vervelend mannetje ben jij zeg... :D
'Caught with my pants down....'

:oops:

Ik ben tot inkeer gekomen... :roll: :D

Tijn

Voor wat betreft mijn Sexuele voorkeur, welke is dat dan volgens jou?

Plaats reactie