Is er nog wel toekomst voor elektrische auto's ?
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Is er nog wel toekomst voor elektrische auto's ?
Toch wordt er op de Maasvlakte een grote waterstoffabriek/centrale gebouwd met
een giga netwerk er aan vast dat als hub voor heel Europa moet worden gebruikt.
Ok vooral gericht op de grootverbruiers binnen de industrie maar wellicht een
mooi kans voor de waterstofauto ook tzt.
een giga netwerk er aan vast dat als hub voor heel Europa moet worden gebruikt.
Ok vooral gericht op de grootverbruiers binnen de industrie maar wellicht een
mooi kans voor de waterstofauto ook tzt.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

De vraag die opdoemt (ik kan het hele artikel niet lezen): wáárom geloven ze er niet meer in? Omdat het technisch niet haalbaar is? Omdat de politiek teveel tegenwerkt? Omdat alternatieven commerciëel interessanter zijn ondanks mogelijk technisch minderwaardig? Andere redenen?Orphy schreef: ↑vr 03 nov, 2023 12:52Geen toekomst meer voor waterstofauto's https://www.nu.nl/uit-andere-media/6288 ... autos.html
-
Orphy
- Donateur (5x)

Zal wel iets commercieels zijn maar Toyota is natuurlijk wel er merk wat er lang op ingezet heeft. Dat ook zij (vooralsnog) de handdoek in de ring gooien zegt wel wat denk ik.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Ik geloof zo langzamerhand niet meer in een toekomst voor de elektrische auto in ons land.
Het elektriciteitsnet is inmiddels overvol:
Het elektriciteitsnet is inmiddels overvol:
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ven-bouwenDe gemeente Almere heeft vorige week vervelend nieuws gekregen van de netbeheerders,
die over het elektriciteitsnet gaan. In een deel van de stad zijn geen nieuwe stroomaansluitingen mogelijk.
Alles wat nu gebouwd wordt, of wat al een bouwvergunning heeft, kan doorgaan.
Maar daar blijft het dan ook bij. Het stroomnet is namelijk vol.
"De situatie is nog veel ernstiger en acuter dan gedacht."
-
jelger
- Geregistreerd lid
Pak de kolenkachel. Ik neem volgende week de stoomtrein. Want die heeft wel toekomst 
-
Orphy
- Donateur (5x)

Alsof die netwerkproblemen niet in de komende jaren opgelost gaan worden.
Petrolium Rebellion heeft natuurlijk wel saboterende acties aangekondigd als ze merken dat energieleveranciers gaan investeren in de uitbreiding van de capaciteit.
Petrolium Rebellion heeft natuurlijk wel saboterende acties aangekondigd als ze merken dat energieleveranciers gaan investeren in de uitbreiding van de capaciteit.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@Orphy: wanneer je al 70% van je nieuwbouwwoning hebt betaald en nu pas hoort dat er geen stroomaansluiting
komt, dan heb je weinig aan de gedachte dat het 'in de toekomst opgelost zal worden'.
komt, dan heb je weinig aan de gedachte dat het 'in de toekomst opgelost zal worden'.
-
verde900
- Donateur

Dat "binnenkort opgelost" kan zomaar 10 jaar duren
-
Orphy
- Donateur (5x)

Dat is inderdaad een bittere pil en onacceptabel natuurlijk.RoelandV schreef: ↑zo 19 nov, 2023 19:08@Orphy: wanneer je al 70% van je nieuwbouwwoning hebt betaald en nu pas hoort dat er geen stroomaansluiting
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ok, dan duurt het nog 10 jaar, wat is nou 10 jaar?verde900 schreef: ↑zo 19 nov, 2023 19:16Dat "binnenkort opgelost" kan zomaar 10 jaar duren
Over 10 jaar rijden alle nieuw elektrische auto’s 1000+ km op een lading en is op een fossiele brandstof rijden het nieuwe roken.
Het gaat gewoon gebeuren, leuk of niet.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@Orphy: ik geloof niet meer in een toekomst met alleen maar elektrische auto's.
Ik verwacht begin 2025 een opleving van de dieselauto, vanwege de aanzienlijk hogere BPM en bijtelling voor EV's.
Ik verwacht begin 2025 een opleving van de dieselauto, vanwege de aanzienlijk hogere BPM en bijtelling voor EV's.
-
phanot
- Donateur (2x)

[]
Bij de grootste autofabrikant ter wereld geloven ze ook niet dat de toekomst alleen maar uit Electrisch zal bestaan.
De wereld is een heel stuk groter dan Europa en sommige regio's zijn nu eenmaal niet geschikt om er een laadstructuur in te richten. (In Siberië wordt er in sommige gebieden ook op hout gereden waar geen benzinestations zijn, maar wel veel hout beschikbaar is)
Daarbij is het ook interessant om te vermelden dat Toyota altijd al 50 jaar vooruit gekeken heeft met zijn planning, terwijl andere autofabrikanten zich doorgaans tot 5 jaar vooruitkijken beperken.
https://www.youtube.com/watch?v=lBpQ58uf9ZA
Bij de grootste autofabrikant ter wereld geloven ze ook niet dat de toekomst alleen maar uit Electrisch zal bestaan.
De wereld is een heel stuk groter dan Europa en sommige regio's zijn nu eenmaal niet geschikt om er een laadstructuur in te richten. (In Siberië wordt er in sommige gebieden ook op hout gereden waar geen benzinestations zijn, maar wel veel hout beschikbaar is)
Daarbij is het ook interessant om te vermelden dat Toyota altijd al 50 jaar vooruit gekeken heeft met zijn planning, terwijl andere autofabrikanten zich doorgaans tot 5 jaar vooruitkijken beperken.
https://www.youtube.com/watch?v=lBpQ58uf9ZA
Reden: Quote verwijderd
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ik denk dat ook, een tijdelijke opleving.RoelandV schreef: ↑zo 19 nov, 2023 19:50@Orphy: ik geloof niet meer in een toekomst met alleen maar elektrische auto's.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Dat is glazenbol praten: het kan ook zomaar een tijdelijke opleving zijn. De transitie weg van fossiel gebeurt gewoon ongeacht vertragende factoren, zoals arbeidskrachten, politieke besluitvorming, geld, en electorale spasmen.RoelandV schreef: ↑zo 19 nov, 2023 19:50@Orphy: ik geloof niet meer in een toekomst met alleen maar elektrische auto's.
-
verde900
- Donateur

ik stap voorlopig echt niet in n EV, minimaal 10 jaar voor er voldoende stroom is dat is mijn overtuiging, kan ook zomaar meer blijken, we gaan het zonder kerncentrales ook zomaar niet redden en dan nu vast in n EV stappen?Orphy schreef: ↑zo 19 nov, 2023 19:35Ok, dan duurt het nog 10 jaar, wat is nou 10 jaar?
Over 10 jaar rijden alle nieuw elektrische auto’s 1000+ km op een lading en is op een fossiele brandstof rijden het nieuwe roken.
Het gaat gewoon gebeuren, leuk of niet.
Mensen worden nu geacht iets te gaan doen, heb je een kostbare stap gezet met zonnepanelen, een warmte pomp of een EV krijg je een tamelijk demotiverende klap in je nek van de fiscus/overheid...