Audi zei in 2010 dat het niet kon net zoals ze in de jaren 70 zeiden dat turbo techniek niet kon...dus die E-tron zal wel een slechte auto zijnSuper72 schreef: ↑vr 08 sep, 2023 8:31Dan heb ik liever voor 80-90 duizend een gloednieuwe Audi e-Tron GT dan voor 42-50 duizend een simpele Model 3.
(Tja, als we toch het budget mogen verdubbelen steeds)
Forse prijsverlaging bij Tesla
-
gudmundje
- Donateur

Re: Forse prijsverlaging bij Tesla
-
verde900
- Donateur

Er zijn nu al onwaarschijnlijk veel accupacks vervangen bij tesla's van vroege bouwjaren als je gewoon de advertenties leest.. Ook de nodige electro motoren..Super72 schreef: ↑vr 08 sep, 2023 9:28Eens. En dan mag je 'blijkbaar' ook nog weglaten.
Belachelijk duur accupack? Wat een raar argument. Het accupakket gaat waarschijnlijk langer mee dan de auto zelf (geldt voor iedere EV's, overigens, storingen daargelaten) en hoef je nooit te vervangen, en verliest véél minder snel capaciteit dan zelfs de grootste optimist tien jaar geleden durfde te voorspellen, zo is uit talloze onafhankelijke onderzoeken inmiddels wel gebleken.
Bij Nissan leafs idem, de arena in Amsterdam wordt verlicht met afgekeurde leaf accu's
https://www.wattisduurzaam.nl/6816/ener ... -zonnedak/
-
theun
- Donateur (3x)

Ja, dat lijkt me logisch. Moet je zien hoeveel van die dingen rondrijden. Er zal er heus wel eens eentje kapot gaan…verde900 schreef: ↑vr 08 sep, 2023 13:15Er zijn nu al onwaarschijnlijk veel accupacks vervangen bij tesla's van vroege bouwjaren als je gewoon de aanbieding advertenties leest.. Ook de nodige electro motoren..
Bij Nissan leafs idem, de arena in Amsterdam wordt verlicht met afgekeurde leaf accu's
En accu’s kun je inderdaad voor andere doeleinden inzetten. Alle turbo’s, verstuivers, roetfilters, versnellingsbakken, zuigers, koppakkingen enz enz… niet. En dat gaat bij een EV allemaal weer niet kapot.
-
Henk-Jan
- Donateur

Laat ik het anders formuleren: ik denk dat je in het geval van een nieuwe Model 3 voor dat geld over 10 jaar tijd tot dezelfde totale kosten komt als bij een goedkopere Model S van 7-9 jaar oud met vele tonnen op de teller, ondanks het gratis laden.Super72 schreef: ↑vr 08 sep, 2023 8:31Dan heb ik liever voor 80-90 duizend een gloednieuwe Audi e-Tron GT dan voor 42-50 duizend een simpele Model 3.
(Tja, als we toch het budget mogen verdubbelen steeds)
-
Henk-Jan
- Donateur

Een leuke voor aan de borreltafel trouwens: bij mijn collega zijn Model 3 (van +/- 1 jaar oud) is deze zomer opeens door 1 week zonnestraling en temperatuur boven de 30 graden de voorruit gebarsten. Gelukkig ging het geleidelijk en werd het snel onder garantie vervangen, maar het geeft je wel te denken hoe goedkoop ze bepaalde onderdelen inkopen.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Ja, zo ken ik er ook nog wel een paar. Bij een gloednieuwe alfa 156 ging na 20k de bak kapot. Bij een Mitsubishi evo knapte na 1.500 km de turboslang. Bij een ds5 plofte het navischerm na 5K. Bij een bmw 4 was een accuutje na 2 jaar al kaduuk.
Ik hoop maar wel dat mijn tesla model Y nooit problemen krijgt.
Ik hoop maar wel dat mijn tesla model Y nooit problemen krijgt.
-
Fredje65
- Donateur (5x)

Zo ken ik er inderdaad ook nog wel een paar….
En het - eigenlijk - sneue is: het is allemaal van horen zeggen en zelf hebben de criticasters waarschijnlijk nog nooit in een Tesla gereden.
Ik heb laatst in een i4 van een vriend gereden. Reed goed, maar deze vriend vindt de Tesla ook beter rijden.
Kom maar, kom maar, kom maar…
En het - eigenlijk - sneue is: het is allemaal van horen zeggen en zelf hebben de criticasters waarschijnlijk nog nooit in een Tesla gereden.
Ik heb laatst in een i4 van een vriend gereden. Reed goed, maar deze vriend vindt de Tesla ook beter rijden.
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Zal best goed rijden maar het blijft gewoon ontzettend lelijk.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Das een kwestie van smaak denk ik.
Ikzelf zou bijvoorbeeld dolgraag zo’n cybertruck op de oprit willen hebben staan, übercool vind ik die.
Ikzelf zou bijvoorbeeld dolgraag zo’n cybertruck op de oprit willen hebben staan, übercool vind ik die.
-
verde900
- Donateur

Idd n afzichtelijk ding dat omdat het een light truck is aan weinig tot geen veiligheidseisen hoeft te voldoen.
-
Henk-Jan
- Donateur

Hap hap.Fredje65 schreef: ↑vr 08 sep, 2023 15:54Zo ken ik er inderdaad ook nog wel een paar….
Overigens is het echt gebeurd deze zomer en heb ik het direct van de eigenaar (met wie ik het goed kan vinden). Verder weet ik wat statistische significantie betekent (hier is n 1), heb ik niet fundamenteel iets tegen EVs en zou ik er ook één overwegen als ik de juiste "use case" zou hebben. Laadpaal (22kw) is overigens al wel geïnstalleerd, voor de PHEV van mijn schoonouders die niet thuis kunnen laden.
Niet elke reactie is in slechts twee categorieën te vatten (voor of tegen)
Fijne avond nog!