Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
Barrrt
- Geregistreerd lid
Bericht
door Barrrt » wo 30 aug, 2006 11:03
De enigen die me echt opvallen zijn de Volvo-bestuurders. Waar dat eerder de hoffelijkheid en redelijkheid zelve was op 's lands asfalt, zijn dat hedentendage vaak de meest gestoorde maniakken met een rijstijl van 'ik hoef me van niemand niks aan te trekken want ik rijd toch in een tank'
Klopt, dat is me ook opgevallen. Welke veranderingen in het merkprofiel zullen hier aan ten grondslag liggen? De agressieve styling en snellere motoren van de V70 misschien? Overigens denken sommigen echt dat ze in een tank rijden, althans ze gaan wel erg slordig met hun V*lv* om:

-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Bericht
door JanWessel » ma 30 okt, 2006 15:04
Om 't nog maar eens in te wrijven, 90% van de schade die er afgelopen jaar is gemeld, komt bij Leaserijders vandaan.
Bron:
nu.nl
-
Non-Turbo
- Geregistreerd lid
Bericht
door Non-Turbo » di 31 okt, 2006 0:45
Zou de rijstijl van een belangrijk deel van de bezitters van bepaalde merken niet ook te maken hebben met het gevoel wat een bepaalde auto oproept ? Ik rij in mijn Saab vlot, maar beslist niet scherp of fel; op een of andere manier voelt dat niet prettig in die auto. Als ik bijvoorbeeld in een A4 130PK TDi of een 330D rij, merk ik dat die auto erom vraagt om bij tussenacceleraties het koppel aan te spreken, waardoor je relatief hard op de volgende voorganger inloopt, wat dan weer agressief overkomt. Hetzelfde effect heb je als je in een Smart of Cliootje in de stad rijdt; je neemt automatisch bochten wat feller en trekt sneller op. Concreet: maakt de auto de berijder anders of begin ik nu een beetje te zweefteven ?
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » di 31 okt, 2006 1:09
De enigen die me echt opvallen zijn de Volvo-bestuurders. Waar dat eerder de hoffelijkheid en redelijkheid zelve was op 's lands asfalt, zijn dat hedentendage vaak de meest gestoorde maniakken met een rijstijl van 'ik hoef me van niemand niks aan te trekken want ik rijd toch in een tank'
zie ook mijn bericht op pagina 2!
davidjoost
-
sonron
- Geregistreerd lid
Bericht
door sonron » di 31 okt, 2006 1:09
Ik WAS ook een van die TDI rijders maar

maar toch bekeerd naar een SAAB hoe kan dat he?

Maar ik was (en ben) er een van het soort rustig en beheerst rijgedrag zo kom je er ook wel.
Bij de meeste mensen is het zo, zodra ze in de auto stappen zijn we elkaars vijand en doet een ander niets goed. Als we elkaar nu eens wat meer de ruimte geven in dit kikker landje wordt het mischien nog leuk ook op de weg.

-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Bericht
door JanWessel » di 31 okt, 2006 1:18
Ik denk dat het erop neer komt dat het een combinatie van potentie van de auto en wie de eigenaar is. Als leaserijder heb je je veelal niet druk te maken om onderhoud, no-claim of brandstofkosten en ik zou me kunnen voorstellen dat in sommige gevallen de boetes ook nog door de zaak worden overgenomen als er haast in het spel is.
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » di 31 okt, 2006 11:54
Veel leaserijders zijn voor "den brode" op pad, sommigen met wel 100.000km p/jaar, soms met veel files en veel tijdverlies, de statistische kans dat een leaserijder bij een aanrijding betrokken raakt is daardoor veel groter dan een particulier die 10.000km p/jr rijdt.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » di 31 okt, 2006 12:54
verde900 schreef:Veel leaserijders zijn voor "den brode" op pad, sommigen met wel 100.000km p/jaar, soms met veel files en veel tijdverlies, de statistische kans dat een leaserijder bij een aanrijding betrokken raakt is daardoor veel groter dan een particulier die 10.000km p/jr rijdt.
ik meen juist dat ze de 'veelrijderij' gecompenseerd hadden... en dat leaserijders dan alsnog meer schades rijden
-
s95ae
- Geregistreerd lid
Bericht
door s95ae » di 31 okt, 2006 21:11
sonron schreef:Ik WAS ook een van die TDI rijders maar

maar toch bekeerd naar een SAAB hoe kan dat he?

Maar ik was (en ben) er een van het soort rustig en beheerst rijgedrag zo kom je er ook wel.
Bij de meeste mensen is het zo, zodra ze in de auto stappen zijn we elkaars vijand en doet een ander niets goed. Als we elkaar nu eens wat meer de ruimte geven in dit kikker landje wordt het mischien nog leuk ook op de weg.

Helemaal mee eens! Ik heb zelf ook een zwarte golf tdi (rode i, jaja

) gereden en reed destijds 80.000 km per jaar! Wordt je vanzelf een beetje associaal van. Ik in ieder geval wel, want op bijvoorbeeld 1 rit van Groningen naar Amsterdam was ik eens 11

keer afgesneden door een vrachtwagen die in wilde halen. Woedend was ik!
Nu gelukkig een rustige rijder die af en toe best wil gassen! En als andere weggebruikers niet hoffelijk zijn, is dat geen excuus om zelf de aso uit te hangen... Toch?
-
sonron
- Geregistreerd lid
Bericht
door sonron » wo 01 nov, 2006 0:45
Het zal ook wel met de leeftijd te maken hebben.......denk ik