het CBS heeft berekend dat met de voorgestelde overheidsuitgaven van Wouter Bos de Nederlandse economie zich veel eerder al hersteld zou hebben.... wat hier wordt gezegd is eigenlijk wat de VVD en het CDA het volk willen doen gelovenDit was een kabinet dat na lange tijd en wereldwijde economische problemen wel hard bezig was om van Nederland weer een weerbaar land te maken.
Jaren hebben we met linkse kabinetten geld uitgegeven waar het eigenlijk niet kon.
en dan nog de hervorming van de ziektekosten privatisering... wie haalt het nou in zijn hoofd om een 'non-profit' sector te privatiseren?! dan kun je er de donder op zeggen dat dit ten koste gaat van de kwaliteit, want ja waar kun je nou op besparen in die sector...... natuurlijk kan een gezonde dosis economische prikkels geen kwaad om de efficiëntie binnen die sector te bevorderen, maar zoals ik het nu in de praktijk zie worden de ziektekosten voor mensen (zoals mijn broer) met minder geld hoger, en voor de rijkeren (waaronder mijn Saab rijdende ouders) lager
dit voorbeeld is tekenend voor wat de VVD en het CDA met D66 als ja-knikkend hulpje heeft bereikt met haar zgn. 'noodzakelijke hervormingen'... een nog oneerlijkere verdeling van welvaart
bangmakerij en zakkenvullerij zijn de twee steekwoorden als ik denk aan Balkenende I en II
davidjoost