einde balkenende 2

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » vr 30 jun, 2006 1:49

Dit was een kabinet dat na lange tijd en wereldwijde economische problemen wel hard bezig was om van Nederland weer een weerbaar land te maken.
Jaren hebben we met linkse kabinetten geld uitgegeven waar het eigenlijk niet kon.
het CBS heeft berekend dat met de voorgestelde overheidsuitgaven van Wouter Bos de Nederlandse economie zich veel eerder al hersteld zou hebben.... wat hier wordt gezegd is eigenlijk wat de VVD en het CDA het volk willen doen geloven

en dan nog de hervorming van de ziektekosten privatisering... wie haalt het nou in zijn hoofd om een 'non-profit' sector te privatiseren?! dan kun je er de donder op zeggen dat dit ten koste gaat van de kwaliteit, want ja waar kun je nou op besparen in die sector...... natuurlijk kan een gezonde dosis economische prikkels geen kwaad om de efficiëntie binnen die sector te bevorderen, maar zoals ik het nu in de praktijk zie worden de ziektekosten voor mensen (zoals mijn broer) met minder geld hoger, en voor de rijkeren (waaronder mijn Saab rijdende ouders) lager

dit voorbeeld is tekenend voor wat de VVD en het CDA met D66 als ja-knikkend hulpje heeft bereikt met haar zgn. 'noodzakelijke hervormingen'... een nog oneerlijkere verdeling van welvaart
bangmakerij en zakkenvullerij zijn de twee steekwoorden als ik denk aan Balkenende I en II

davidjoost

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » vr 30 jun, 2006 1:54

had ik al gezegd dat ik erg blij ben dat het over en uit is met het huidige kabinet? :P nee...? :roll:

bij deze! :twisted:

davidjoost

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 30 jun, 2006 1:54

erik schreef:
jonatas 900s schreef:ik noem een hypotheekrente, die niet gebruikt wordt waar hij oorspronkelijk voor bedoeld was
Ik betaal daarna nog steeds 52% hoor.
Jouw betaalde huis is nu mede zoveel waard doordat er ooit een aftrek is ingesteld.

Da's het nadeel van de linkse partijen met hun stokpaardjes. Ze zie alleen maar dat er rijke stinkerd zijn die veel geld verdienen. Dat op deze mensen voor een groot deel de economie draait, dat deze mensen de banen scheppen en de risico's lopen. Ik betaal elke maand voor ongeveer 3 uitkeringen belasting dus laten we vooral niet vergeten wie dan sociaal doet.
Wij betalen allemaal mee aan een stelsel waar we allemaal te zijner tijd gebruik van maken en waar we collectief voor hebben gekozen. Ik betaal er graag aan mee.

Het 'aardige' van de hypotheek aftrek is dat mensen die veel belasting betalen ook veel renteaftrek hebben. Het systeem is zodanig ingericht dat deze mensen dus ook het meest profiteren en dat de hypotheekaftrek van dit relatief kleine groepje veelverdieners wordt gefinancierd door de rest.

Ik heb een eigen huis maar wat mij betreft mag de hypotheekrente worden afgeschaft.

De economie draait niet op de "rijke stinkerd". De economie draait op de niet rijke meerderheid. De hardwerkende veelverdiener daargelaten zie ik alleen maar parasiterende managers die hun toch al vorstelijke salaris eigenhandig met 20% verhogen (bijv directeuren van woningbouwverenigingen) van heel veel naar schunnig.

De toegevoegde waarde van deze mensen is omgekeerd evenredig met hun salaris. Er ontstaat in Nederland een elite die lijdt aan schromelijke zelfoverschatting. Men heeft het idee dat men het salaris dubbel en dwars waard is en men maakt de fout te denken dat de eigen riante positie geheel en al te danken is aan eigen inzet, talent, genen, whatever terwijl toeval en samenloop van omstandigheden een veel grotere invloed hebben dan eigen kunnen als het gaat om waar ze nu staan in de maatschappij.

Ik misgun niemand een goed-riant salaris maar wel graag in verhouding tot de geleverde prestaties. In dat licht is naar mijn mening niemand het geld waard wat op dit moment wordt betaald aan sommigen.

Ok, wie vraagt er fff naar mijn politieke orientatie :wink:

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » vr 30 jun, 2006 1:57

davidjoost schreef:

en dan nog de hervorming van de ziektekosten privatisering... wie haalt het nou in zijn hoofd om een 'non-profit' sector te privatiseren?! dan kun je er de donder op zeggen dat dit ten koste gaat van de kwaliteit,
In landen waar het dus wel al geprivatiseerd was,.. worden ontwikkelingen gemaakt vanwege het geld wat door bedrijven in Ziekenhuizen als Universiteiten gepompt word. De kwaliteit is dus voor ieder op die wijze vanzelfsprekend hoger.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 30 jun, 2006 1:59

Goed gesproken DavidJoost.
De economie bloeit op ONdanks dit kabinet en niet dankzij.

Overigens heeft iemand al hier aan gedacht:

De pvda is terug bij af vwb zetelaantal. Volgens mij waagt dit kabinet gewoon de gok. Ze hebben de boel expres laten klappen omdat ze volgens de statistieken nu een goede kans hebben om bij de verkiezingen te scoren.

.....Machiavelli is a pussy

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » vr 30 jun, 2006 2:06

Nu zet je ons wel aan het denken MarqIOI. Het zijn toch allemaal ongelofelijke slappe vertegenwoordigers.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » vr 30 jun, 2006 9:27

Mbt die belastingsaftrek. Er het meest van profiteren is relatief. Als je eerst veel belasting betaald en je krijgt er dan een beetje van terug..........
In een van de scandinavische landen (meen zweden), hebben ze de hypotheek renteaftrek ineens afgeschaft. Het heeft 10 jaar geduurd voordat de huizenmarkt weer een beetje op nivo was.

Met name voor de lagere inkomens lijkt een volledige afschaffing me desastreus. Ik ken zat mensen die dan echt volledig aan (of net over) de rand komen te staan. Ik ben met je eens dat het een ouderwets instrument is, maar heel veel mensen teren er wel op.

Ben het met je eens dat niet iedereen waard is wat hij/zij krijgt. Kijk bijv. naar voetballers, maar door een marktwerking zijn ze het blijkbaar wel waard.

Maar goed misschien toch weer tijd om over saabs te praten.
Ik denk namelijk niet dat iemand zich van zijn/haar eigen politieke standpunt laat afbrengen.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 30 jun, 2006 9:41

erik schreef:Mbt die belastingsaftrek. Er het meest van profiteren is relatief. Als je eerst veel belasting betaald en je krijgt er dan een beetje van terug..........
In een van de scandinavische landen (meen zweden), hebben ze de hypotheek renteaftrek ineens afgeschaft. Het heeft 10 jaar geduurd voordat de huizenmarkt weer een beetje op nivo was.
men wil hier het zelfde, een flattax zonder aftrek. Zo houdt je door een lagere tax meer over en heb je de aftrek niet nodig (in zweden komt dat de huize markt op z'n reet lag doordat men die overgang te snel heeft laten verlopen, te snel ingevoerd.De abnormale huizenprijzen worden door de hypotheekaftrek instand gehouden, bij een flattax zonder hypotheek aftrek komen de huizenprijzen teminste weer op een normaal realistisch niveau.Het is toch niet normaal een apartement op de bg (75m2) met tuintje voor € 175000>> HFL 385000.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 30 jun, 2006 9:48

de normale gewone man betaald nu de aftrek van de rijken die met de hypotheekaftrek op kosten van de fiscus leven door de aftrek >> dus iig aftrek boven ca 350000 € AFSCHAFFEN.

In zweden kan je door de lagere(flattax) tax meer sparen (lees overhouden van je salaris)om een door het afschaffen van de hypotheekaftrek goedkoper geworden huis te kunnen kopen, zeker wanneer je met z'n tweeen werkt.Daar is dus ook het verschil in de grote en prijs van de woningen niet zo absurd als in Nederland.Hier is het DE manier om je te onderscheiden van de rest en dat is in zweden in mindere mate het geval.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 30 jun, 2006 10:08

Ik ben met je eens dat het een ouderwets instrument is, maar heel veel mensen teren er wel op.
dan hebben die mensen een verkeerde hypotheek afgesloten.

Het is gewoon verkeerd financieel management als je de hypotheekrente aftrek NODIG hebt om een bepaald huis te financieren. Dan zoek je zelf de problemen op. Het staat vrijwel overal geadviseerd.

Het is een kenmerk van liberaal denken dat men de inidividuele verantwoordelijkheid hoog op neemt.

Niemand die de aftrek afschaffing steunt zal dit ineens willen doen.

Liberaal Nederland klaagt altijd dat wij uniek zijn met de BPM en dat aldus de BPM afgeschaft of minstens verlaagd moet worden, maar redeneert PRECIES de andere kant uit als het op hypotheekrente aftrek aankomt, en denkt dan opeens met compassie aan de "kleine man" .. kom nou toch! wees voor eens recht door zee en klip en klaar.

De aftek is zijn doel inmiddels al voorbij (heeft het allang behaald) en is dus (ten dele) overbodig geworden. Er zijn simpelweg geen argumenten waarom die aftek er nog moet blijven, sterker, ik durf te stellen dat het krampachtig in stand houden van die aftrek heeft geleid tot het financieren van huizen boven de feitelijke draagkracht van mensen in een tijd dat de huizenmarkt compleet op zijn kop stond. Dat heeft geleid tot huidige prijzen die voor een alleenstaande 1-verdiener met een HBO baan niet meer op te brengen zijn.

als je toch zoveel compassie toont, denk daar dan ook eens aan.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » vr 30 jun, 2006 10:18

Als ik alle reacties van de "stuurlui aan wal" lees, word ik gesterkt in mijn opvatting dat het kabinet ondanks hun (menselijke) tekortkomingen een stel capabele en genuanceerde personen is.

Wel grappig om te zien dat er nog steeds mensen zijn die de gulden als rekeneenheid gebruiken. Dan komt het argument nóg dramatischer over. :wink:
Tip: niet doen bij je salarisindicatie in sollicitatiebrieven. :idea:

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » vr 30 jun, 2006 10:19

Leonardo da Vinci schreef:... misschien ben jij wel een soort SP-er in disguise. Dat zijn geen zakkenvullers.
Klopt, dat zijn de minst slechte, daar heb ik dan ook op gestemd, voor het tegenwicht.
Als ik VVDers als Hofstra in een SUV bij zijn 2e huis in Spanje zie, moet ik spontaan braken.
...sodemieter dan maar op naar een ander land en ga het daar maar uitvissen.
Dat ben ik inderdaad van plan... binnen 5 jaar ben ik weg, met Saabs en al, maar ik heb niet de illusie dat het, behalve het weer, ergens anders beter is. Politici zijn nergens te vertrouwen.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 30 jun, 2006 10:19

jelger schreef:
Ik ben met je eens dat het een ouderwets instrument is, maar heel veel mensen teren er wel op.
dan hebben die mensen een verkeerde hypotheek afgesloten.

Het is gewoon verkeerd financieel management als je de hypotheekrente aftrek NODIG hebt om een bepaald huis te financieren. Dan zoek je zelf de problemen op. Het staat vrijwel overal geadviseerd.

Het is een kenmerk van liberaal denken dat men de inidividuele verantwoordelijkheid hoog op neemt.

Niemand die de aftrek afschaffing steunt zal dit ineens willen doen.

Liberaal Nederland klaagt altijd dat wij uniek zijn met de BPM en dat aldus de BPM afgeschaft of minstens verlaagd moet worden, maar redeneert PRECIES de andere kant uit als het op hypotheekrente aftrek aankomt, en denkt dan opeens met compassie aan de "kleine man" .. kom nou toch! wees voor eens recht door zee en klip en klaar.

De aftek is zijn doel inmiddels al voorbij (heeft het allang behaald) en Dat heeft geleid tot huidige prijzen die voor een alleenstaande 1-verdiener met een HBO baan niet meer op te brengen zijn.

als je toch zoveel compassie toont, denk daar dan ook eens aan.
DUS de hypotheekaftrek houdt de absurd hoge huizenprijzen in stand :!:
En daar spint de staat garen bij met de vermogensbelastingen, dus water naar de zee dragen, al die vele ambtenaren aan het werk houden wat inprincipe niet nodig is. Het ambtelijk apparaat in Nederland is uit de kluiten gegroeit en wordt door de regering in stand gehouden. :!:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 30 jun, 2006 10:26

josephine schreef:
Idd, al is de aftrek niet houdbaar. Een grens vaststellen voor de hypotheekaftrek en die langzaam verlagen lijkt me prima (en dan beginnen bij 2 ton ofzo), of anderzijds compenseren moet ...... tenzij je de economie ff helemaal om zeep wilt helpen. Maar goed, dat heeft de hypotheekrenteaftrek onderhand zelf al gedaan!
En daar moet dus die FLATTAX voor komen, :idea: minder belasting betalen en dus meer van je salaris overhouden om dat in je huis te kunnen steken >>> dus geen hypotheek nodig door oa ook de daling van de huizenprijzen want die wordt in stand gehouden door de hypotheek aftrek.>>>> eigenlijk hebben we het in nederland niet eens zo goed, veel mensen leven op credit. Bekijk de schulden last eens van de gemiddelde Nederlander (hypotheek etc ).

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 30 jun, 2006 10:31

josephine schreef:............... en dat had Zallumpie al aan moeten pakken tijdens de vorige belastinghervorming :!:
politici, die zijn niet zo snel :wink:

Plaats reactie