waarom lopen wij altijd achteraan? / en Zweden voorop!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 mei, 2006 19:54

Maar dat ge O-H in europees verband is toch nergens goed
nergens?
mwa.

een goed initiatief dat gedwarsboomd wordt is niet leuk, helemaal mee eens, is zelfs kwalijk. vooral kwalijk voor het aanzien van de EU hier te lande. dat zou men zich eens moeten beseffen in Brussel. hoeveel er aan goodwill op deze manier door de plee gespoeld wordt.

als Saab 1 foute vergissing maakt, ben je dan ook helemaal Saab-af? haat je Saab dan? heb je dan nooit meer een goed woord ervoor?

lijkt me dat je dat toch van geval tot geval bekijkt. toch?

tenminste, zo kijk ik er tegenaan. maar ieder zijn / haar ding natuurlijk ;-)

ik ben meer van het positieve. ik heb een heel goed leven, mede dankzij de EU, NL, en mijn ouders, en ook mezelf. ondanks corrupte mensen hier en daar, slechte besluitvorming (die buitenproportionele aandacht krijgt afgezet tegen de goede zaken waardoor bij te veel mensen een vertekend beeld ontstaat - Media Manipulatie is een krachtig middel) , al met al zorgt het hele "raamwerk" op al die genoemde fronten op hun manier dat ik een meer dan bovengemiddeld leven heb.

maar goed, ik dwaal af, en voor ik het weet ben ik weer een betweter of wat er nog meer aan indirecte kwalificaties zijn langsgekomen deze week

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » do 04 mei, 2006 19:59

Mischien heb je ook een bovengemiddeld leven dankzij de Amerikanen (2de WO)
Nee,er heerst nog teveel bureaucratie in EU.
(2 min stilte)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 mei, 2006 20:06

MISTY schreef:Mischien heb je ook een bovengemiddeld leven dankzij de Amerikanen (2de WO)
Nee,er heerst nog teveel bureaucratie in EU.
dat is zeker waar. maar die heerst er net zo goed in grote bedrijven. ik ben 50% van mijn tijd bezig met zijdelingse, procedurele zaken. hoezo corporate overhead cre-eren? :roll:

maar goed, ik ben van het hout dat dan zegt, veranderen die 'bende' ipv afwijzen. afwijzen is niets anders dan vluchten.

Bio-ethanol, om maar weer on-topic te geraken, is interessant, maar tegelijkertijd is het nog steeds een verbrandingstechnologie.....

[2 minuten stilte zijn voorbij]

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 mei, 2006 20:12

MISTY schreef:Ik sluit mij aan bij Edward....

Een goed voorbeeld is de ophef over het roetfilter,deze zou NL overal willen verplichten in de EU(positief voorstel) maar nu zijn er landen die een beetje moeilijk doen en het hele voorstel wordt in de kast gezet.
Leve het verenigd europa :cry:
ik geloof dat ik dat ook in het negatieve aankaartte in 1e instantie, echter ik ben het niet met edward eens dat de hele EU maar weg moet oid.

inderdaad, die beslissing (en met name de woorden van VErheugen) schoot mij ook in het verkeerde keelgat en ging mijn bloed ook koken, maar dat betekent niet dat ik geen heil zie in de EU an sich.

dat zou zoiets zijn als door Verdonk geen heil meer zien in NEderland om me teblijven vestigen. ofzo.

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » do 04 mei, 2006 20:24

Niet iedere Europeaan is zo onderlegd,positiefruimdenkend en daarbij de juiste opvoeding genoten als jij Jelger. :wink:

Heb eens iets gelezen in een heel dik boek(20 jaar geleden) wat veel leek op de bouw van Europa.(toren van Babel of zoiets)
Ging heeelemaal mis :cry:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 mei, 2006 20:28

:shock:

dan moet ik dat ook maar eens lezen dan :P
misschien ben ik wel de enige die echt achterloopt

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » do 04 mei, 2006 20:44

............we hadden nooit aan 1 europa moeten beginnen.

EN de regering is zelf de oorzaak van de roetuitstoot en het daarbij behorende milieu probleem, wanneer de benzineprijs zo hoog is , zoekt men een goedkoper alternatief wat in dit geval gezien de fijnstof minder milieu vriendelijk is maar wel goedkoper. JA en nu zit Den Haag met de ellende :wink:

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: re

Bericht door gj900 » do 04 mei, 2006 20:51

edwardkommeren schreef:............we hadden nooit aan 1 europa moeten beginnen.

EN de regering is zelf de oorzaak van de roetuitstoot en het daarbij behorende milieu probleem, wanneer de benzineprijs zo hoog is , zoekt men een goedkoper alternatief wat in dit geval gezien de fijnstof minder milieu vriendelijk is maar wel goedkoper. JA en nu zit Den Haag met de ellende :wink:
Volgens mij ben jij een politicus in spe :roll: Sluit je aan bij een partij en zet de boel eens op stelten daar in het Haagse!

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » do 04 mei, 2006 20:54

Het mooiste is eigenlijk dat ze er nu achter komen dat 1 Europa eigenlijk niet haalbaar is met zoveel culturen/diversiteit.

Europa is uniek zoals hij/zij is.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 mei, 2006 20:54

EN de regering is zelf de oorzaak van de roetuitstoot en het daarbij behorende milieu probleem, wanneer de benzineprijs zo hoog is , zoekt men een goedkoper alternatief wat in dit geval gezien de fijnstof minder milieu vriendelijk is maar wel goedkoper. JA en nu zit Den Haag met de ellende
kort door de bocht edward, het plebs heeft KEUZE. en die keuze is oa OOK LPG. al jaren voorhanden. al jaren "rendabel" te rijden.

is goedkoper dan diesel, maar door fabeltjes, zien veel mensen geen heil. dat is niet de schuld van den haag, maar ligt echt aan die mensen zelf.

je klinkt rechts, maar tegelijkertijd leg je alle schuld neer bij "de overheid" in plaats van "het individu". het individu (oa mijzelf) rijdt gewoon teveel. vergelijk onze mobiliteit eens met 20 jaar geleden. :roll: of is de groei van (recreatie) mobiliteit ook de schuld van den haag? o ja..ik weet het weer, de verkortte werkweek (iedereen behalve ik lijkt wel) , en vervroegd pensioen.. gelanceerd door den haag, maar nu WEL bejubeld, en niemand wil er meer vanaf als puntje bij paaltje komt... (en een hogere welvaart.. tja, wiens schuld is dat?). een middeleeuws OV is ook een bijdrager aan meer kilometers met de auto, dus meert vervuiling, alhoewel er meer treinen dan ooit rijden.

de oplossing is echt niet het verlagen van accijns op benzine overigens zoals je lijkt te suggereren (dat diesel rijden komt door te hoge benzineprijs tav diesel)

gelukkig kan ik de fabeltjeskrant nog lezen :P

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 04 mei, 2006 21:00

gj9000 schreef:
edwardkommeren schreef:............we hadden nooit aan 1 europa moeten beginnen.

Volgens mij ben jij een politicus in spe :roll: Sluit je aan bij een partij en zet de boel eens op stelten daar in het Haagse!
Dat weet ik maar niemand wil het weten en ik wil niet tussen zo'n stel naievelingen zitten, misschien steken ze me aan. I k denk meestal verder dan mijn neus lang is, :wink: en hou wat rekening met de toekomst op allerlei gebieden, en eventuele gevolgen van besluiten.

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » do 04 mei, 2006 21:01

Mensen zien geen heil in benzine/lpg omdat jan met de pet niet of slecht word geinformeert/gestimuleert.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 mei, 2006 21:01

naief zijn is je redmiddel in de politiek.
kun je nog eens je kop in het zand steken.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 mei, 2006 21:05

MISTY schreef:Mensen zien geen heil in benzine/lpg omdat jan met de pet niet of slecht word geinformeert/gestimuleert.
als jij een nieuwe auto gaat kopen, ga je dan ook wachten tot de gemeente ambtenaar je met de laatste info informeert?

kom nou toch... :roll:

we kunnen wel de beste deals op het internet vinden maar niet in onze mediageilheid onszelf informeren over dit soort zaken? LPG is niet iets van gisteren. maar goed, misschien moesten we er maar weer een zinloze (want recalicitrant geridiculiseerde) campagne tegenaan gooien.

:wink:

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » do 04 mei, 2006 21:06

edwardkommeren schreef: Dat weet ik maar niemand wil het weten en ik wil niet tussen zo'n stel naievelingen zitten, misschien steken ze me aan
Dat ze je aan zouden steken lijkt mij niet waarschijnlijk gezien je bevlogen betoog in dit topic. Als je daadwerkelijk wat wilt veranderen en niet aan de zijlijn wilt blijven mopperen, dan is er maar 1 optie...
edwardkommeren schreef:... en hou wat rekening met de toekomst op allerlei gebieden.
Geef eens een voorbeeld :idea:

Plaats reactie