Biedt EV rijden in 2025 nog wel financiële voordelen ?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Pisang
Donateur
Donateur

Re: Biedt EV rijden in 2025 nog wel financiële voordelen ?

Bericht door Pisang » di 19 mar, 2024 19:19

jelger schreef:
di 19 mar, 2024 19:01
Door het publiek hier vast allang gelezen, want Saab is synoniem voor NRC-lezer, maar ik deel het alsnog
Column: Vanwaar de afkeer van de stekkerauto?

Hoe Nederland door inconsistent politiek bedrijven de positie van gidsland verloor (logisch, want de luidruchtige burger wil helemaal niet het beste jongetje van de klas zijn, maar een middelmatige schaapse volger of tegenstribbelende rebel zijn in weerwil van alle rationaliteit).
Ja, NRC lezer hier 😝 , maar al weer een tijdje zonder Saab… Heb zelfs ook overwogen deze column te plaatsen. Mag ook het laatste woord zijn. Het is welletjes, alles is gezegd. Punt.

Lafrance1
Geregistreerd lid

Bericht door Lafrance1 » di 19 mar, 2024 20:00

Hoekstra en betere technologie. Tja durf dat te betwijfelen ivm de, economische, levensduur .
Na plusminus 160.000km of 10 jaar is de auto technisch totall los.

Terugkomend op de vraag van de topic starter. De forse afschrijving zou ook meegenomen moeten worden of het zonder volledige subsidie en mrb vrijstelling al in 2025 niet voordeliger meer is....

De Chinese Byd is in de UK al niet meer verzekerbaar voor een normale prijs

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » di 19 mar, 2024 20:02

Ik weet niet waar je die 10 jaar en 160.000 km weg haalt? De meeste accu’s bijvoorbeeld gaan veel langer mee als vooraf werd gedacht.

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » di 19 mar, 2024 20:11

Lafrance1 schreef:
di 19 mar, 2024 20:00
Hoekstra en betere technologie. Tja durf dat te betwijfelen
Hebben we het hier wel over de juiste Hoekstra? Het betreft in de column Auke Hoekstra, consultant en onderzoeker naar elektrisch rijden verbonden aan de TU Eindhoven.

Lafrance1
Geregistreerd lid

Bericht door Lafrance1 » di 19 mar, 2024 21:19

Medeforummer Reggere met zijn VWup zal het misschien langer volhouden met thuisladen. Het gros van de EV rijders laad regelmatig met de snellader en rijdt 20.000+km.
Zou jezelf zo'n auto kopen van 9/10 jaar oud met een actieradius van 150 km ?. Nu ik niet

Ja verkeerde Hoekstra, die het licht verleden jaar plots zag. Lood om oud ijzer vwb bovenstaande

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » di 19 mar, 2024 22:43

Lafrance1 schreef:
di 19 mar, 2024 21:19
Ja verkeerde Hoekstra, die het licht verleden jaar plots zag. Lood om oud ijzer vwb bovenstaande
Pfff. Dat doe je lelijk zeg.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » di 19 mar, 2024 22:58

Lafrance1 schreef:
Medeforummer Reggere met zijn VWup zal het misschien langer volhouden met thuisladen. Het gros van de EV rijders laad regelmatig met de snellader en rijdt 20.000+km.
Zou jezelf zo'n auto kopen van 9/10 jaar oud met een actieradius van 150 km ?. Nu ik niet

Uit je berichten is goed op te maken dat je de moeite hebt genomen om je goed te laten informeren voor je je gefundeerde mening geeft….

Sa93Ve
Geregistreerd lid

Bericht door Sa93Ve » di 19 mar, 2024 23:44

En het weekend is nog niet eens begonnen...

Afbeelding

Lafrance1
Geregistreerd lid

Bericht door Lafrance1 » di 19 mar, 2024 23:46

Er zal een tijd komen dat e.e.a veranderd en dat het allemaal goed gaat komen met de tekortkomingen van nu. De techniek staat inderdaad niet stil dat begrijpt iedereen wel.
Maar huidig aanbod komt tekort

Excuses als ik bot was met de opmerking over Hoekstra, was zo niet bedoeld

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » wo 20 mar, 2024 0:12

Dat heet een transitie periode, die gaan altijd met vallen en opstaan.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 20 mar, 2024 8:52

Orphy schreef:
wo 20 mar, 2024 0:12
Dat heet een transitie periode, die gaan altijd met vallen en opstaan.
Wat is precies jouw bijdrage in het geheel? Zelf natuurlijk ook vast al rondom voorzien van zonnepanelen, een warmtepomp en een EV?

Onze regenten weten ook wel wat goed voor ons is, die zijn doorgaans erg goed met andermans geld..

Super72
Geregistreerd lid

Bericht door Super72 » wo 20 mar, 2024 10:02

Een topic waarin men vooral het eigen gelijk bevestigd wil krijgen en waarin preken voor eigen parochie hoog in het vaandel staat. Tegengeluiden en weerleggende feiten zijn ongewenst. Vrijheid van meningsuiting en if you can't stand the heat, get out of the kitchen enzo - het zal allemaal wel. Maar ik vermoed dat reacties als deze:
verde900 schreef:
wo 20 mar, 2024 8:52
Wat is precies jouw bijdrage in het geheel? Zelf natuurlijk ook vast al rondom voorzien van zonnepanelen, een warmtepomp en een EV?
precies de reden zijn waarom mensen als DV 9-3 hier zijn afgehaakt. Ik kan ze niet ongelijk geven.

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door silvandam » wo 20 mar, 2024 10:25

Lafrance1 schreef:
Het gros van de EV rijders laad regelmatig met de snellader en rijdt 20.000+km.
Als je zoiets als een feit presenteert, zie ik daar graag een bronvermelding bij. En het gros laad niet, het gros laadT.

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » wo 20 mar, 2024 12:45

Super72 schreef:
wo 20 mar, 2024 10:02
Een topic waarin men vooral het eigen gelijk bevestigd wil krijgen en waarin preken voor eigen parochie hoog in het vaandel staat. Tegengeluiden en weerleggende feiten zijn ongewenst. Vrijheid van meningsuiting en if you can't stand the heat, get out of the kitchen enzo - het zal allemaal wel. Maar ik vermoed dat reacties als deze:

Wat ik altijd grappig vind,.. Is wanneer ik aangeef dat ik goedkoper af ben met m'n oude Saab, en ik geen EV hoeft, omdat dit voor mij geen voordelen biedt. Ben je meteen anti EV. Hetgeen wat dus totaal niet het geval is. Als iemand een EV wil rijden, top. Maar als iemand dat niet wil, moet dat ook goed wezen en mogen. (en niet afgestraft worden.)

Ik vind het niet erg als de fiscale voordelen, om een EV kunstmatig interessanter te maken, er af gaan. Vind het jammer van de belastingcenten. Als ze echt zo geweldig zijn, en zoveel beter dan de ICE auto's, tikt het vanzelf wel aan. (Echter als je nu naar de EV markt in Engeland kijkt bijv, ziet het daar nu niet echt florissant uit. )

Maargoed, ik ben dus niet anti EV, maar pro-keuze.

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » wo 20 mar, 2024 12:48

silvandam schreef:
wo 20 mar, 2024 10:25
En het gros laad niet, het gros laadT.
Het is een beladen onderwerp :mrgreen:

Plaats reactie