Saab & Stikstof
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Saab & Stikstof
Over de Pfas spreken de wetenschappers zich ook al weer tegen met de RIVM voorop: die weten een
uiterste zeldzaam fenomeen in Parkersburg VS, te gebruiken te gebruiken om hier de norm te stellen.
Dat maandenlange paniekvoetbal heeft echt tot veel ellende geleid.
Straks zijn de 'paks' aan de beurt.... Spullen die onverbrand materiaal zit en in koffie: de norm wordt dan 1/5 kopje per dag.
VK blz 5 vandaag.
uiterste zeldzaam fenomeen in Parkersburg VS, te gebruiken te gebruiken om hier de norm te stellen.
Dat maandenlange paniekvoetbal heeft echt tot veel ellende geleid.
Straks zijn de 'paks' aan de beurt.... Spullen die onverbrand materiaal zit en in koffie: de norm wordt dan 1/5 kopje per dag.
VK blz 5 vandaag.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Gister kwamen bij mij weer eens Jehova's getuigen langs. Ze zijn zo blij dat ze gelijk lijken te krijgen ... en ze zijn van zichzelf al irritant genoeg natuurlijk. Ik zei: "Als jullie je nou eens inzetten voor een verbetering van de wereld, in plaats van bidden tot de rand van de afgrond, dan dienen jullie tenminste een doel. Ga eens in de leer bij IS en infiltreer bij Monsanto, of zo."
Boem = ho 
-
ReinO
- Donateur (2x)

foei Steve O!
maar die 1e is wel leuk: niet bidden voor de afgrond maar voor een betere wereld
Alhoewel, dat bidden heeft ons tot nu toe tot hier gebracht of zie ik dat verkeerd?
maar die 1e is wel leuk: niet bidden voor de afgrond maar voor een betere wereld
Alhoewel, dat bidden heeft ons tot nu toe tot hier gebracht of zie ik dat verkeerd?
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Nou, ik had het niet over bidden. Als Jehova's bij mij aan de deur komen, ben ik eigenlijk aan het woord. Dat is beter dan dat zij onzin uit lopen kramen. Gelukkig zijn ze altijd te beleefd om weg te lopen, en heb ik een beter boodschap dan zij. Die boiet ook wel een beetje, denk ik. Het gaat altijd over mogelijkheden om beter te handelen voor het milieu.
Want als ze dan toch van deur tot deur gaan, kunnen ze beter niet over het evangelie praten, of de ondergang van de wereld. Dat hebben we wel een keer gehad nou. Ze verdienen een schop onder de kont, die predikers. Laat ze een positieve boodschap gaan uitdragen en de mensen betrekken bij de milieudiscussie. Beter nog, organiseer actiedagen (zonder over god en de bijbel te praten) waarbij je samen letterlijk bouwt aan milieuontzienende projecten, zoals een van deze projecten:
https://www.youtube.com/watch?v=rbhpXHaPbNc
https://www.youtube.com/watch?v=Sc78nueDQ64
Niet lullen, maar aanpakken.
Anders kunnen jehova's beter dit soort filmpjes gaan produceren: Dat is zinniger dan je voet tussen de deur steken:
https://www.youtube.com/watch?v=HorCCe6vdn4
Want als ze dan toch van deur tot deur gaan, kunnen ze beter niet over het evangelie praten, of de ondergang van de wereld. Dat hebben we wel een keer gehad nou. Ze verdienen een schop onder de kont, die predikers. Laat ze een positieve boodschap gaan uitdragen en de mensen betrekken bij de milieudiscussie. Beter nog, organiseer actiedagen (zonder over god en de bijbel te praten) waarbij je samen letterlijk bouwt aan milieuontzienende projecten, zoals een van deze projecten:
https://www.youtube.com/watch?v=rbhpXHaPbNc
https://www.youtube.com/watch?v=Sc78nueDQ64
Niet lullen, maar aanpakken.
Anders kunnen jehova's beter dit soort filmpjes gaan produceren: Dat is zinniger dan je voet tussen de deur steken:
https://www.youtube.com/watch?v=HorCCe6vdn4
-
93Rookie
- Donateur (3x)

Maar weer even ON Topic
Even in het onderwerp blijven met wat quote's !
Even in het onderwerp blijven met wat quote's !
CNG is momenteel de meest schone fossiele brandstof en een milieuvriendelijk alternatief voor diesel, benzine of LPG.
Eind maart publiceerde de CREG, de overheidsinstantie die verantwoordelijk is voor de regulering van de elektriciteits- en aardgasmarkt in België, een uitgebreide studie met betrekking tot de rentabiliteit van aardgas (CNG) als brandstof voor auto’s.
Hieruit blijkt dat CNG milieuvriendelijker en zuiniger is dan de klassieke fossiele brandstoffen.
Waar op vlak van CO2 uitstoot er weinig verschil tussen LPG en CNG is, is de gezondheidsschade (berekend op basis van de zeer schadelijke uitstoot van stikstofoxiden en fijn stof) ongeveer 35% minder bij CNG in vergelijking met LPG en 70% in vergelijking met diesel.
Verder blijkt dat auto’s op CNG 75% tot 90% minder fijnstof en stikstof (NOx) uitstoten dan auto’s op diesel en benzine.
Daarenboven ligt de CO2 uitstoot 7% tot 16% lager en is een voertuig op CNG de helft stiller dan een vergelijkbaar model op diesel.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Havengebied A'dam:
De gemeente heeft een eenmalig bijdrage beschikbaar gesteld van 500.000 euro om de duurzame productie van waterstof bij het tankstation te stimuleren. Daarnaast gaat de gemeente haar vuilniswagens omzetten naar waterstof-elektrisch aangedreven wagens. De eerste zes vuilniswagens moeten in 2020 gaan rijden door de Amsterdamse straten.
Naast een tankstation zal het station ook dienen als vulstation. Door dit vulpunt hebben bedrijven met (bouw)generatoren en hijs- en liftgereedschappen, zoals heftrucks, gemakkelijk en snel toegang tot waterstof.
-
93Rookie
- Donateur (3x)

-
ReinO
- Donateur (2x)

Sowieso afschaffen dat vuurwerk gedoe. Deze kennis maakt het alleen maar urgenter.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Shell maakt bekend dat ze wereldwijd 7,7 miljard gaan investeren in nieuwe fossiele bronnen.
Samen met Gazprom komt dat neer op een opwarming van 1,5 graad waardoor Parijs absoluut niet meer gehaald kan worden.... .
En dan zenden ze ook nog zo n hypocriet reclamefilmpje uit over de co2 neutraal rijden door Europa.
Aldus Shell: 'co2 is een lokaal probleem dat via een breed draagvlak moet worden aangepakt' .
Betalen van belasting deden ze ook al niet. Hoe Koninklijk is dat?
Samen met Gazprom komt dat neer op een opwarming van 1,5 graad waardoor Parijs absoluut niet meer gehaald kan worden.... .
En dan zenden ze ook nog zo n hypocriet reclamefilmpje uit over de co2 neutraal rijden door Europa.
Aldus Shell: 'co2 is een lokaal probleem dat via een breed draagvlak moet worden aangepakt' .
Betalen van belasting deden ze ook al niet. Hoe Koninklijk is dat?
-
ReinO
- Donateur (2x)

China stoot 3 keer zoveel stikstof uit als de gehele EU.
Het lijkt me dat daar wat meer winst te halen is ook.
Bron: VK vandaag
Het lijkt me dat daar wat meer winst te halen is ook.
Bron: VK vandaag
-
Killercave86
- Donateur (2x)

-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ja, Shell is triest. China, zo mogelijk nog triester. En toch kopen we daar direct of indirect en masse. Van experts heb ik begrepen dat er een transitieplan achter hun beleid met de koolcentrales zit. Eerst met kool zo snel mogelijk expanderen, om de winst daaruit in te zetten voor een 180 graden draai naar 100% duurzaam, vanwege de daarmee gepaard gaande inversteringen. Het blijft de vraag of dat een realistische aanpak is.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Wat dat betreft zou oom Ali ook wel iets kunnen doen, of wij minder bij hem kopen natuurlijk. Het kopen van
locale producten scheelt vervoer maar of dat de grootste factor is bij de uitstoot?
In Zwitserland is de 1e fabriek (DAC) gebouwd die co2 uit de lucht 'zuigt' . de 2e fabriek wordt nu gebouwd in Ijsland
en zou een dubbele capaciteit moeten hebben. Het is natuurlijk niet de oplossing maar alle beetje
helpen niet waar?
locale producten scheelt vervoer maar of dat de grootste factor is bij de uitstoot?
In Zwitserland is de 1e fabriek (DAC) gebouwd die co2 uit de lucht 'zuigt' . de 2e fabriek wordt nu gebouwd in Ijsland
en zou een dubbele capaciteit moeten hebben. Het is natuurlijk niet de oplossing maar alle beetje
helpen niet waar?
-
Killercave86
- Donateur (2x)

[]
als ik dan gewoon even mijn nuchtere verstand gebruik lijkt mij dat zeer onzinnige geldverspilling
(Ik heb me er verder niet in verdiept of ingelezen!) maar dat is het eerste wat in mij opkomt
Het lijk mij te vergelijken met een hele grote airco die dan de aarde moet afkoelen
(Ik heb me er verder niet in verdiept of ingelezen!) maar dat is het eerste wat in mij opkomt
Het lijk mij te vergelijken met een hele grote airco die dan de aarde moet afkoelen
Reden: Quote verwijderd