Voor de taalpuristen: dit is echt dramatisch

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
gunar
Geregistreerd lid

Re: Voor de taalpuristen: dit is echt dramatisch

Bericht door gunar » do 01 mei, 2014 8:51

turbopilot schreef:.... heeft de kraan lek
Weer een lek in de Lekstraat. :x

Knientje
Geregistreerd lid

Bericht door Knientje » do 01 mei, 2014 11:47

In Lekkerkerk zijn de ijsjes van Lekkerkerker Lekkerkerk veel lekkerder.

@Gunar, ik zal eens gaan kijken, het is 100 meter lopen naar de Lekstraat.

Was wel vlakbij de Lekstraat:

Afbeelding

Het lek in de Lekstraat veroorzaakte wateroverlast in de Sloelaan :-S+
Het probleem zat hem echter bij de Geulstraat, gezien het vele water was de geul om het water af te voeren niet diep genoeg.

Bewegend beeld:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... JCxmL_Q5hQ" onclick="window.open(this.href);return false;

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » do 01 mei, 2014 16:40

72sonett3 schreef:In een vorige baan had ik in het buitenland een collega die heette Lekkerkerker, probeer dat maar eens uit te legen, die 3x ´ker´ achter elkaar.
Lek-ker³

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » do 01 mei, 2014 17:57

iluvsanela schreef: Lek-ker³
Lek+ker³

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » do 01 mei, 2014 18:58

Zoals hottentottententententoonstelling.

5 maal "ten"

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » do 01 mei, 2014 21:07

:offtopic: Vraag ik me al lange tijd af: Hoe zie die eruit zo'n hottentottentent :-S+ .....formaat slabbetje/pop/Barbie en niet meer nieuw...dan... :x ...hottentottentotvodtent.

Even gepoogd: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... tY0dsFK3-c" onclick="window.open(this.href);return false;

In het Zweeds.....de moedertaal van Saab......die ik totaal niet beheers ;-(+ :shh: ....er gaat geen :idea: branden bij :-S+ ingen ljus (zie deksel zekeringenkast !)eller glödlampa. :xmassnow:

Een Hottentotten(termieten)tent bezitter ? Dat moet toch te vinden zijn hier op het forum en/of op Youtube.....onze zuiderbuurman....Urbanus.

baas 2.3
Geregistreerd lid

Bericht door baas 2.3 » vr 09 mei, 2014 18:02

even voorzichtig zijn met hottentotten is volgens wikipedia een scheldwoord voor zuidafrikaanse stotteraars..

De Khoihoi werden door de eerste Nederlandse kolonisten Hottentotten (stotteraars) genoemd. Deze benaming wordt in het huidige Zuid-Afrika als een politiek incorrect scheldwoord beschouwd.

overigens stottertdt miss montreal ook , maar dat klinkt vast een stuk liever

Baasrijder
Geregistreerd lid

Bericht door Baasrijder » ma 12 mei, 2014 16:18

Heerlijk zo'n taaltopic.

Mag ik even een frustratie uiten?

Het gaat mij om het gebruik van een apostrof om meervoud of bezit aan te geven. Je komt op het forum regelmatig Saab's tegen.

Ik snap hier niks van. :cry: Er is toch geen enkele klankverwarring? Dus gewoon zonder apostrof:

- Saabs laatste model
- er waren veel Saabs
- ik zie vijf Saabs 9-3
- etc.

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » ma 12 mei, 2014 16:38

Klopt helemaal wat je schrijft. Maar dan moet je ook geen zin beginnen met het woord namelijk want dat kan namelijk niet ;)

Baasrijder
Geregistreerd lid

Bericht door Baasrijder » ma 12 mei, 2014 16:42

martinphili schreef:Klopt helemaal wat je schrijft. Maar dan moet je ook geen zin beginnen met het woord namelijk want dat kan namelijk niet ;)
Touché... :oops: Gewijzigd!

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » ma 12 mei, 2014 16:44

Eigenlijk is het ook niet eens super correct om een zin met het woord maar te beginnen. Maar dat moet je dan maar door de vingers zien :)

Baasrijder
Geregistreerd lid

Bericht door Baasrijder » ma 12 mei, 2014 17:23

martinphili schreef:Eigenlijk is het ook niet eens super correct om een zin met het woord maar te beginnen. Maar dat moet je dan maar door de vingers zien :)
Super is van oorsprong een Latijns voorzetsel, dat 'over, boven, zeer' betekent. In het Nederlands komt het niet zelfstandig voor (behalve als verkorting van superbenzine en superleuk/supergoed), maar altijd als deel van een samenstelling. Combinaties met super worden daarom aaneengeschreven – een streepje invoegen voor de duidelijkheid mag overigens altijd.

Maar ook dit zien we dan meteen door de vingers 8)

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » ma 12 mei, 2014 17:53

Baasrijder schreef:... het gebruik van een apostrof...
Dat is nog niks, er zijn ook mensen die bovendien de ' niet kunnen vinden op het toetsenbord en dan maar een , gebruiken; "Saab,s".

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » ma 12 mei, 2014 19:32

haha, leuk dit :)
Supercorrect wordt door mijn spellingscontrole dan ook weer niet als correct gezien. Super-correct wel. Dus dat houden we dan maar aan.
Super!

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » ma 12 mei, 2014 20:35

martinphili schreef:..... Maar dan moet je ook geen zin beginnen met het woord namelijk want dat kan namelijk niet ;)
Want dat is namelijk beter. Klopt. Klopt helemaal. Maar wat een leuk topic is dit onderhand aan het worden ! Super geweldig ! Want echt dramatisch om te lezen !

Wat mij persoonlijk weer stoort is het benadrukken van hetgeen iemand in zijn bericht verkondigd heeft middels het afsluiten van het ellenlange betoog of een enkele zin met een uitroepteken ( :!: ). (Super ! :thumbup2: :green_many: :-P+ )

Plaats reactie