Weer een lek in de Lekstraat.turbopilot schreef:.... heeft de kraan lek
Voor de taalpuristen: dit is echt dramatisch
-
gunar
- Geregistreerd lid
Re: Voor de taalpuristen: dit is echt dramatisch
-
Knientje
- Geregistreerd lid
In Lekkerkerk zijn de ijsjes van Lekkerkerker Lekkerkerk veel lekkerder.
@Gunar, ik zal eens gaan kijken, het is 100 meter lopen naar de Lekstraat.
Was wel vlakbij de Lekstraat:

Het lek in de Lekstraat veroorzaakte wateroverlast in de Sloelaan
Het probleem zat hem echter bij de Geulstraat, gezien het vele water was de geul om het water af te voeren niet diep genoeg.
Bewegend beeld:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... JCxmL_Q5hQ" onclick="window.open(this.href);return false;
@Gunar, ik zal eens gaan kijken, het is 100 meter lopen naar de Lekstraat.
Was wel vlakbij de Lekstraat:

Het lek in de Lekstraat veroorzaakte wateroverlast in de Sloelaan
Het probleem zat hem echter bij de Geulstraat, gezien het vele water was de geul om het water af te voeren niet diep genoeg.
Bewegend beeld:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... JCxmL_Q5hQ" onclick="window.open(this.href);return false;
-
iluvsanela
- Donateur (2x)

Lek-ker³72sonett3 schreef:In een vorige baan had ik in het buitenland een collega die heette Lekkerkerker, probeer dat maar eens uit te legen, die 3x ´ker´ achter elkaar.
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Lek+ker³iluvsanela schreef: Lek-ker³
-
Robbert
- Donateur (6x)

Zoals hottentottententententoonstelling.
5 maal "ten"
5 maal "ten"
-
gunar
- Geregistreerd lid
Even gepoogd: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... tY0dsFK3-c" onclick="window.open(this.href);return false;
In het Zweeds.....de moedertaal van Saab......die ik totaal niet beheers
Een Hottentotten(termieten)tent bezitter ? Dat moet toch te vinden zijn hier op het forum en/of op Youtube.....onze zuiderbuurman....Urbanus.
-
baas 2.3
- Geregistreerd lid
even voorzichtig zijn met hottentotten is volgens wikipedia een scheldwoord voor zuidafrikaanse stotteraars..
De Khoihoi werden door de eerste Nederlandse kolonisten Hottentotten (stotteraars) genoemd. Deze benaming wordt in het huidige Zuid-Afrika als een politiek incorrect scheldwoord beschouwd.
overigens stottertdt miss montreal ook , maar dat klinkt vast een stuk liever
De Khoihoi werden door de eerste Nederlandse kolonisten Hottentotten (stotteraars) genoemd. Deze benaming wordt in het huidige Zuid-Afrika als een politiek incorrect scheldwoord beschouwd.
overigens stottertdt miss montreal ook , maar dat klinkt vast een stuk liever
-
Baasrijder
- Geregistreerd lid
Heerlijk zo'n taaltopic.
Mag ik even een frustratie uiten?
Het gaat mij om het gebruik van een apostrof om meervoud of bezit aan te geven. Je komt op het forum regelmatig Saab's tegen.
Ik snap hier niks van.
Er is toch geen enkele klankverwarring? Dus gewoon zonder apostrof:
- Saabs laatste model
- er waren veel Saabs
- ik zie vijf Saabs 9-3
- etc.
Mag ik even een frustratie uiten?
Het gaat mij om het gebruik van een apostrof om meervoud of bezit aan te geven. Je komt op het forum regelmatig Saab's tegen.
Ik snap hier niks van.
- Saabs laatste model
- er waren veel Saabs
- ik zie vijf Saabs 9-3
- etc.
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Klopt helemaal wat je schrijft. Maar dan moet je ook geen zin beginnen met het woord namelijk want dat kan namelijk niet 
-
Baasrijder
- Geregistreerd lid
Touché...martinphili schreef:Klopt helemaal wat je schrijft. Maar dan moet je ook geen zin beginnen met het woord namelijk want dat kan namelijk niet
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Eigenlijk is het ook niet eens super correct om een zin met het woord maar te beginnen. Maar dat moet je dan maar door de vingers zien 
-
Baasrijder
- Geregistreerd lid
Super is van oorsprong een Latijns voorzetsel, dat 'over, boven, zeer' betekent. In het Nederlands komt het niet zelfstandig voor (behalve als verkorting van superbenzine en superleuk/supergoed), maar altijd als deel van een samenstelling. Combinaties met super worden daarom aaneengeschreven – een streepje invoegen voor de duidelijkheid mag overigens altijd.martinphili schreef:Eigenlijk is het ook niet eens super correct om een zin met het woord maar te beginnen. Maar dat moet je dan maar door de vingers zien
Maar ook dit zien we dan meteen door de vingers
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Dat is nog niks, er zijn ook mensen die bovendien de ' niet kunnen vinden op het toetsenbord en dan maar een , gebruiken; "Saab,s".Baasrijder schreef:... het gebruik van een apostrof...
-
martinphili
- Geregistreerd lid
haha, leuk dit
Supercorrect wordt door mijn spellingscontrole dan ook weer niet als correct gezien. Super-correct wel. Dus dat houden we dan maar aan.
Super!
Supercorrect wordt door mijn spellingscontrole dan ook weer niet als correct gezien. Super-correct wel. Dus dat houden we dan maar aan.
Super!
-
gunar
- Geregistreerd lid
Want dat is namelijk beter. Klopt. Klopt helemaal. Maar wat een leuk topic is dit onderhand aan het worden ! Super geweldig ! Want echt dramatisch om te lezen !martinphili schreef:..... Maar dan moet je ook geen zin beginnen met het woord namelijk want dat kan namelijk niet
Wat mij persoonlijk weer stoort is het benadrukken van hetgeen iemand in zijn bericht verkondigd heeft middels het afsluiten van het ellenlange betoog of een enkele zin met een uitroepteken (