wat is nou het beste auto merk???

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 16 feb, 2010 18:52

inderdaad, iedere patjepee rijdt Audi tegenwoordig.
Dat merk is mijns inziens toch echt helemaal de vernieling ingeholpen. Ondanks, of dankzij? dat er nu meer verkocht wordt dan ooit...

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » di 16 feb, 2010 19:03

willeme 1 schreef:vind dat juist de laatste tijd enorm verbeteren bij bmw en mercedes
Bij de wat onopvallende BMW en Mercedes valt dat zeker mee, de grens ligt dan op zo'n 5 à 8 jaar dat ze vaak verpimpt en ordinair worden.

Op de zeldzame positieve uitzonderingen na (bv. een RS4 of RS6) vind ik Audi vlees noch vis, met als absoluut dieptepunt de altijd antraciete A3 "Golf" Sportsback. Echt een auto voor wie niet om auto's geeft en geen BMW of Mercedes durft te rijden, maar wel een beetje halfzacht 'premium' mee wil doen.

Je zult maar blij zijn dat de pinkers oplichten als je op de knop van de afstandbediening drukt, anders vind je zo'n ding nooit terug tussen al die andere... :wink:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 16 feb, 2010 19:09

gfgf schreef:Echt een auto voor wie niet om auto's geeft en geen BMW of Mercedes durft te rijden, maar wel een beetje halfzacht 'premium' mee wil doen.
:applause:
Prachtig verwoord :lol:

maus
Geregistreerd lid

Bericht door maus » di 16 feb, 2010 19:39

Ik vraag me nu toch af wie hier 80k per jaar rijdt in een Merc, BMW of Audi?

Alledrie bovengenoemde merken maken prima auto's voor kilometervreters. Ik rijdt zelf 80k per jaar met een nieuwe A4 Avant diesel, getuned. Afgezien van het uiterlijk (= smaak) rijdt het ding goed, goed onderstel fijne bak, fijne motor, afwerking goed, nieuw model. Wat mij betreft wint de Saab 9.3 SS het alleen op afschrijving, en ja, Saab is mijn merk, heb er namelijk twee en wil er nog meer, en ja, ik koop altijd nieuwe auto's en rijdt er gemiddeld maar 1-1,5 jaar mee (schuif ik ze door in de zaak, en nee, is geen probleem een tweede hands Audi rijden van 1 jaar voor de mensen met wie ik werk).

Ik heb al redelijk wat merken gereden (ook Engels, Duits, Japans, Frans en Italiaans) maar wat mij betreft doen Mercedes, Audi en BMW niet veel voor elkaar onder. :wink:

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » di 16 feb, 2010 23:12

maus schreef:Ik vraag me nu toch af wie hier 80k per jaar rijdt in een Merc, BMW of Audi?

Alledrie bovengenoemde merken maken prima auto's voor kilometervreters. Ik rijdt zelf 80k per jaar met een nieuwe A4 Avant diesel, getuned. Afgezien van het uiterlijk (= smaak) rijdt het ding goed, goed onderstel fijne bak, fijne motor, afwerking goed, nieuw model. Wat mij betreft wint de Saab 9.3 SS het alleen op afschrijving, en ja, Saab is mijn merk, heb er namelijk twee en wil er nog meer, en ja, ik koop altijd nieuwe auto's en rijdt er gemiddeld maar 1-1,5 jaar mee (schuif ik ze door in de zaak, en nee, is geen probleem een tweede hands Audi rijden van 1 jaar voor de mensen met wie ik werk).

Ik heb al redelijk wat merken gereden (ook Engels, Duits, Japans, Frans en Italiaans) maar wat mij betreft doen Mercedes, Audi en BMW niet veel voor elkaar onder. :wink:
Dat denk ik ook, al vind ik audi neutraal blijven (wat niet negatief is maar vooral veilig op de opzichtige leds na), BMW de plank misslaan qua design maar de beste rijdersauto leveren en MB op het moment met de E-klasse toekomst met design het meest vooruitstrevend.

De SLS is .......................... echt mooi 8)

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 17 feb, 2010 0:11

vinden jullie het erg als ik het toch maar bij saab hou :naughty:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 17 feb, 2010 0:33

is die 900ng ook niet!

maar zou op jaguar na niet weten wat ik anders zou willen rijden!

dwars
Geregistreerd lid

Bericht door dwars » wo 03 mar, 2010 8:26

Ik heb na mijn 9-3 caab nu zo ene als familieauto gekocht (zelfde kleur) benz w203 200 kompressor

Afbeelding

Toch nog goed voor 165 pk en rijdt echt helemaal niet verkeerd. En wat is nou beter? tsja als straks de zon echt uitkomt, dan zal ik de Caab wel missen :( , maar deze stuurt en remt beter, ligt echt wel strakker op de weg, is praktischer, sneller en veel comfortabeler. Saaier is ie wel ook :lol:

De Dokter
Geregistreerd lid

Bericht door De Dokter » wo 03 mar, 2010 23:33

Saab uiteraard.

Toch worden er best een boel mooie wagentjes gemaakt:
RS6 (oke, beetje patjepeeer maar jammer dan)
911 (bijna allemaal)
DB9 (kwijl kwijl)
Citroen C6 (rijden er veel te weinig van rond helaas)
etc etc etc...

en nog veel meer minder mooie auto's:
alles nieuw van BMW (wanneer gaan ze die ontwerper er eens uit knikkeren?)
Alles nieuw van Mercedes (m.u.v. de G klasse)
Kl#te golfjes (geen uitleg nodig neem ik aan)
etc etc etc...

Kortom: er is heel erg veel te koop maar het grootste probleem (in mijn geval dan) zal de pecunia zijn :(

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 04 mar, 2010 8:47

De Dokter schreef:Citroen C6 (rijden er veel te weinig van rond helaas)
Net als van de Lancia Thesis of Jaguar XF, wat een prachtige wagens!
De Dokter schreef:alles nieuw van BMW (wanneer gaan ze die ontwerper er eens uit knikkeren?)
Hebben ze al gedaan, maar de nieuwe gaat er gewoon mee door. :roll:

De Dokter
Geregistreerd lid

Bericht door De Dokter » do 04 mar, 2010 10:39

ben dus niet helemaal op de hoogt de bmw ontwerpers maar de ontwerpen: :freak: :bluecry:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 04 mar, 2010 12:47

ik vindt al die bmw's lelijk de enigste van bmw die ik wel wat vindt is de 1 serie coupe de rest vind ik om te ;-(+ zo lelijk

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 04 mar, 2010 18:23

Ik vind juist die 1-serie "Coupé" totaal geen mooie verschijning. Nog even los van die aanfluiting van een naam, het is helemaal geen coupé, maar gewoon een tweedeurs sedan (een coach), maar ja, dat verkoopt niet zo goed hè... :roll:

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » do 04 mar, 2010 23:00

Wat is het beste automerk, dat is het topic.

De vraag is wat verstaan we onder 'beste', beste in de zin van snelheid, afwerking, betrouwbaarheid, comfort, enz enz.

Beste auto qua betrouwbaarheid is volgens mij nog steeds de Lexus, welgeteld vier keer genoemd in deze 13 pagina's. Lexus, onderdeel van het Toyota concern (of ik moet achterlopen).

Qua modellen niet één van de meest tot de verbeelding sprekende. Voor mij is dat de Aston Martin, daar kan geen Porsche, Ferrari, Masserati of wat dan nog tegenop. Betrouwbaarheid van een Aston Martin kan ik niet over oordelen en ben zelfs bang dat dat wel tegen zal vallen maar mooi is hij wel

Bovenstaande imho

Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door Blacky Turbo S » vr 05 mar, 2010 11:51

dwars schreef:Ik heb na mijn 9-3 caab nu zo ene als familieauto gekocht (zelfde kleur) benz w203 200 kompressor

Afbeelding

Toch nog goed voor 165 pk en rijdt echt helemaal niet verkeerd. En wat is nou beter? tsja als straks de zon echt uitkomt, dan zal ik de Caab wel missen :( , maar deze stuurt en remt beter, ligt echt wel strakker op de weg, is praktischer, sneller en veel comfortabeler. Saaier is ie wel ook :lol:
Mijn schoonouder zijn aan het kiezen tussen een zo'n zo'n W203 230 kompressor US-spec of een nieuwe Nissan Tiida. Ik ben er nu zeker van dat ze beter een Tiida kunnen kopen. Zo'n W203 is niet helemaal een probleemloze auto (slechte oliekoeler voor de automaat b.v. wat kan resulteren in een dure grap).

Plaats reactie