tsjoek tsjoek

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
gunar
Geregistreerd lid

Re: tsjoek tsjoek

Bericht door gunar » di 07 dec, 2010 20:50

edwardk schreef:
ja,wat is er na de privatiseringen van de laatste 20 jaar nog net zo, of beter gaan functioneren,

NIETS
Daarmee begon de ellende. Geen koffiekarretjes meer, reizen zonder kano, zonder suiker, geen gevulde koeken.
Heb toen mijn 1e klas abonnement maar niet meer gecontinueerd. Rond die tijd kwam ook de coupé (was fantastisch die schuifdeuren waarmee anderen niet meer binnentraden, coupe verder zochten) ten einde, de werk/stille ruimte ook passe, merci mobiele telefoonoaneerders. Einde van een tijdperk, de dubbeldekstreinen kwamen, wie heeft er niet tussen die klapper glasdeuren gezeten met zijn vingers :-S+ ;-|+ ;-|+ ;-|+ Gelukkig kunnen overstappen naar meer elegant vervoer :-S+ my Saabbabe :O:

gunar
Geregistreerd lid

Re: tsjoek tsjoek

Bericht door gunar » wo 08 dec, 2010 15:45

Niet kunnen plassen in de tsjoek tsjeoek.

Inmiddels buigt de Tweede Kamer zich over deze kwestie.

Zonder ons forum was dit niet op de agenda gekomen.

Heel dringend, de behoefte (groot :-S+ ).

Dit land heeft plasklare oplossingen nodig :wow:

gunar
Geregistreerd lid

Re: tsjoek tsjoek

Bericht door gunar » vr 24 dec, 2010 15:14

willeme 1 schreef: "Jaarlijks steekt de belastingbetaler meer dan twee miljard euro in het spoor en we zien wat ze er van bakken. Niets."
2 miljard euro :shock:
en dan nog met gasbrandertje langs het spoor alla 1920 :-S+[/quote]

Waarom ? 90% van de nieuwe sprinters kunnen niet rijden bij deze sneeuwomstandigheden (zijn niet inzetbaar heet dat bij de NS). De boemeltjes zonder tallet ;-(+ :-S+ He :idea: plasprobleem is opgelost :lol: Ik ben in mij sas. Niet hier sassen gunar 8)

Gebruikersavatar
Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: tsjoek tsjoek

Bericht door Sonab » vr 24 dec, 2010 15:19

Misschien hebben sommigen dit mailtje vorige week ook wel gehad:

Het is niet te geloven maar waar ...............

1 het is 1942
2 het is oorlog
3 het vriest 20 graden
4 er ligt een halve meter sneeuw
5 de treinen rijden
6 het open baar vervoer rijdt
7 de winkels worden bevoorraad
8 de straten worden schoon gemaakt
9 iedereen is op straat om te helpen

NU ruim 60 jaar later

1 het is 2010
2 het is vrede
3 het vriest 10 graden
4 er ligt 25 cm sneeuw
5 er rijden geen treinen
6 er is geen openbaar vervoer
7 de winkels hebben voorraad
8 er is geen straat of weg schoon gemaakt
9 er is oproep om thuis te blijven

Hoe is het over 60 jaar?


Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: tsjoek tsjoek

Bericht door turbopilot » vr 24 dec, 2010 15:27

iedereen zit thuis,
een aantal SF leden zijn opgeroepen om met hun 96 met winterbanden met het kleine beetje beschikbare brandstof die er nog is de nodige ondersteuning te geven tijdens calamiteiten.

Afbeelding

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: tsjoek tsjoek

Bericht door turbopilot » vr 24 dec, 2010 15:33

:offtopic: TNT kwam net aan de deur, of wij de post niet even naar de buren konden brengen, hij durfde het weggetje er naar toe niet in te rijden. ;-(+

:idea: als ze de post nu is bij de eerste in de bus gooien, kan de buurt bij toerbeurt voor verspreiding zorgen. Lijkt mij de maximale besparing :wink:

Gebruikersavatar
Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: tsjoek tsjoek

Bericht door Sonab » vr 24 dec, 2010 15:44

Vind je het gek dat die gasten ontslagen worden :roll:

Gebruikersavatar
Jack77
Geregistreerd lid

Re: tsjoek tsjoek

Bericht door Jack77 » vr 24 dec, 2010 16:06

om een amerikaans uitdrukking te gebruiken: it's time to go postal? :P

Trevor
Geregistreerd lid

Re: tsjoek tsjoek

Bericht door Trevor » vr 24 dec, 2010 19:14

willeme 1 schreef: je vreselijk vind ik dat
de postbode`s die er voor terugkomen krijgen half loon, denk dat turbopilot nog vaak naar zijn buurtjes moet in de toekomst
Ik werk zo ongeveer 14 jaar voor TNT, en het gaat puur en alleen om de kosten. Alle vaste krachten eruit, zodat ze daarvoor goedkopere deeltijdwerkers kunnen aannemen. Die stakingen van laatst, er zijn nu 1300 minder gedwongen ontslagen. Die mensen worden nu ondersteunt om werkt te zoeken buiten TNT post. Eruit moeten ze toch.
Al die idiote regels waar je je ook nog aan moet houden. Volgens landelijk beleid moeten kasten 5 meter uit elkaar staan. Als we ze bij ons tegen de muur zetten, onder de lamp staan ze echter 5.5 meter uit elkaar. En dat mag niet. Landelijk beleid is 5 meter, wordt niet veranderd, dus bij ons moeten de kasten een stukje van de muur af staan. :evil:

Als het mij te link is om te bezorgen, krijgen ze het van mij gewoon niet. Veel te gladde tegels op het pad, bielzen zijn helemaal een ramp met dit weer. (Al die veel te kleine irritante brievenbussen, daar mochten de mensen ook wel eens wat aan doen)
Er gaat wel eens wat mis ja, ik maak ook fouten. De stapel verkeerd geadresseerde post per dag is groter dan het aantal klachten dat binnenkomen. Met het versturen moeten de mensen toch snappen dat huisnummer 608113 niet bestaat, en dan krijgen wij de klacht dat het fout bezorgd is of te laat komt.
Het is gewoon leuk en gezond werk om te doen. Veel buiten, bewegen, contact met de mensen. Het is wat minder als het weer slecht is.

Maar goed, we hebben vandaag niet gewerkt vanwege de sneeuw, er was gewoon geen doorkomen aan. Wel rouwbrieven en zo rondgebracht, dat zijn van die dingen die je niet kunt laten liggen, maar de normale post is blijven liggen. Vrachtauto's konden niet van de parkeerplaats komen, bestelbusjes zaten vast, voor de deur hebben diverse (vracht)auto's vastgezen. Die hebben we kunnen helpen met wat sneeuwscheppen, strooien en lege zakken onder de wielen om voor wat grip te zorgen.

Edit:
Jack77 schreef:om een amerikaans uitdrukking te gebruiken: it's time to go postal? :P
Ik heb op mijn mobiele telfoon het nummer "Mr. Postman" van Weird Al staan: "Mr Postman can it be, is that an uzi in your bag I see"

Gebruikersavatar
Reub
Geregistreerd lid

Re: tsjoek tsjoek

Bericht door Reub » zo 26 dec, 2010 10:05

http://www.dagboekspoorwegen.nl/blog/ni ... storingen/

Er zijn dus hoge bomen die weten wat ze niet moeten doen bij harde wind.

http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopi ... 2&p=313524

Dus de Canadese treinenbouwer Bombardier, die zijn treinen uitrust met electronica van het Duitse Siemens, heeft kennelijk 2 menukaarten om uit te kiezen: "normaal" en "winterbestendig" :shock:
Wel apart, zowel Canada als Duitsland staan niet bekend om hun tropische klimaat. Het sneeuwt in die landen ook wel eens.

Plaats reactie