willeme 1 schreef:
je vreselijk vind ik dat
de postbode`s die er voor terugkomen krijgen half loon, denk dat turbopilot nog vaak naar zijn buurtjes moet in de toekomst
Ik werk zo ongeveer 14 jaar voor TNT, en het gaat puur en alleen om de kosten. Alle vaste krachten eruit, zodat ze daarvoor goedkopere deeltijdwerkers kunnen aannemen. Die stakingen van laatst, er zijn nu 1300 minder gedwongen ontslagen. Die mensen worden nu ondersteunt om werkt te zoeken buiten TNT post. Eruit moeten ze toch.
Al die idiote regels waar je je ook nog aan moet houden. Volgens landelijk beleid moeten kasten 5 meter uit elkaar staan. Als we ze bij ons tegen de muur zetten, onder de lamp staan ze echter 5.5 meter uit elkaar. En dat
mag niet. Landelijk beleid is 5 meter, wordt niet veranderd, dus bij ons moeten de kasten een stukje van de muur af staan.
Als het mij te link is om te bezorgen, krijgen ze het van mij gewoon niet. Veel te gladde tegels op het pad, bielzen zijn helemaal een ramp met dit weer. (Al die veel te kleine irritante brievenbussen, daar mochten de mensen ook wel eens wat aan doen)
Er gaat wel eens wat mis ja, ik maak ook fouten. De stapel verkeerd geadresseerde post per dag is groter dan het aantal klachten dat binnenkomen. Met het versturen moeten de mensen toch snappen dat huisnummer 608113 niet bestaat, en dan krijgen wij de klacht dat het fout bezorgd is of te laat komt.
Het is gewoon leuk en gezond werk om te doen. Veel buiten, bewegen, contact met de mensen. Het is wat minder als het weer slecht is.
Maar goed, we hebben vandaag niet gewerkt vanwege de sneeuw, er was gewoon geen doorkomen aan. Wel rouwbrieven en zo rondgebracht, dat zijn van die dingen die je niet kunt laten liggen, maar de normale post is blijven liggen. Vrachtauto's konden niet van de parkeerplaats komen, bestelbusjes zaten vast, voor de deur hebben diverse (vracht)auto's vastgezen. Die hebben we kunnen helpen met wat sneeuwscheppen, strooien en lege zakken onder de wielen om voor wat grip te zorgen.
Edit:
Jack77 schreef:om een amerikaans uitdrukking te gebruiken: it's time to go postal?

Ik heb op mijn mobiele telfoon het nummer "Mr. Postman" van Weird Al staan: "Mr Postman can it be, is that an uzi in your bag I see"