Autovisie preview nieuwe Porsche GT3!!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 14 aug, 2005 19:26

gj9000 schreef:
marq101 schreef:Da's niet verkeerd. 911 is wel DE auto.
Sorry dat ik de euforie rondom dit model doorbreek, maar de 911 begint mij hopeloos te vervelen. Op zich wel knap hoe ze zo'n van oorsprong opgevoerde kever telkens weer opnieuw uitvinden, maar nu is de magie toch wel uitgewerkt bij mij. Hoeveel 'facelifts' zal dit model nog moeten ondergaan voordat er een daadwerkelijk nieuwe Porsche als vervanger gepresenteerd wordt? Mijn voorzichtige schatting is 'oneindig veel' en dat is geen gunstig vooruitzicht, of zal de Cayman het de 911 zo lastig gaan maken dat een vervanger van de 911 bespoedigd wordt... ik hoop het.
Alle koplampvarianten al eens gehad, en nu weer terug op ronde (van 10 jaar terug) als absolute nieuwigheid.
Elk jaar blijkt hoeveel er nog te verbeteren was, en daar nu alweer een kleine 40 jaar mee bezig zijn, dat heeft naast Morgan nog geen enkele fabrikant gepresteerd, wanneer is die 911 nu eindelijk eens klaar?

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » zo 14 aug, 2005 20:07

verde900 schreef:Wanneer is die 911 nu eindelijk eens klaar?
Als de markt het concept zat is, zonder een dergelijke situatie, is ie nooit af, de perfecte machine bestaat immers niet. Overigens anticipeert Porsche wel duidelijk op zo'n situatie, nog nooit was men bij Porsche zo druk in de weer met alternatieve modellen (Boxter, Cayenne, Cayman en straks de Panamera)

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » zo 14 aug, 2005 21:17

Zo te zien zijn ze er nog niet helemaal uit.
De onderste heeft Rolls deuropeningen en de bovenste de gewone.

Afbeelding
Afbeelding

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 14 aug, 2005 21:31

gj9000 schreef:
Sorry dat ik de euforie rondom dit model doorbreek, maar de 911 begint mij hopeloos te vervelen.
Ik begrijp die verzadiging wel. Volgens mij hadden ze dat in Zuffenhausen al toen ze de 928 uitbrachten. Ik denk ook dat het eind van de 911 wel in zicht is. Wat zouden ze nu nog voor significants kunnen doen behalve 'modelpflege'? Neemt niet weg dat ik het een magische auto vind. Niet te vergelijken met Morgan of bijvoorbeeld Harley-Davidson. Die dingen waren al oud toen ze werden ontworpen en nu zijn het fossielen. De 911 is zo ongekend goed. Ik heb bewondering voor het vakmanschap dat in de 911 zit en de flexibiliteit van die auto. Ontzettend goed kan kennelijk nog beter.

Wendeling Wiedeking en zijn kornuiten zijn natuurlijk niet gek. Zolang de 911 vekoopt zoals ie nu nog steeds doet gaan ze 'm heus de deur niet uitschoppen. Ik denk dat het een soort stille revolutie wordt

Zaap
Geregistreerd lid

Bericht door Zaap » ma 15 aug, 2005 8:43

Voor mij is de 911 altijd de archetypische supersportwagen geweest en hij (?) zal dat ook wel blijven. En hoewel het einde best nakende zou kunnen zijn, vind ik het evolutieprincipe wat Porsche gehanteerd heeft erg succesvol. Daarbij ben ik blij dat ze die lelijke "boxterlampen" op de 911 weer vervangen hebben door mooie ovaaltjes.
Jeremy Clarkson cs. hebben geen goed woord over gehad voor de recente stappen in de ontwikkeling van de moeder aller sportauto's, maar ik vind het knap hoe de research en designafdeling met subtiele ingrepen de auto technisch en uiterlijk al 40 jaar 'van deze tijd' weten te houden; daar zijn geen radicale ingrepen voor nodig (in ieder geval niet in deze).
De vorm van de 911 klopt gewoon en is, in tegenstelling tot veel italiaanse scheurijzers, niet moedwillig verzonnen maar volgt de (eigenaardige) technische opbouw van de auto. Dit resulteert in een organisch en bijna vrouwelijk te noemen koetswerk.
Wie zei dat je voor emotie in ontwerp naar het zuiden moest?

tot zover mijn 2 cent...

ralph12
Geregistreerd lid

yummie

Bericht door ralph12 » ma 15 aug, 2005 11:18

.... redelijk mee eens met laatste 'spreker'. Met name laatste model (997) erg goed gelukt. Veeeeeel mooier dan de 996. Wat dat betreft de 993 altijd mooier gevonden, da's de voorlaatste met ronde headlights.

Verhoudingen met de 997 behoorlijk goed, hoewel pal van opzij is de enorme overhang voor en achter redelijk goed te zien. En nog altijd de betaalbaarste (super)sportwagen. Aston V8 die het najaar uitkomt is een grotere beauty evenwel.

Ik blijf met een verlekkerd oog naar de 911's uit de 80-er jaren kijken. Toen charismatisch erfgoed, nu in vergelijking met de latere 911's bijna understated. Geen lijn teveel. En dan het liefst op 15 inch wielen met grote worstbanden met dikke zijwang.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 15 aug, 2005 11:28

Ik blijf met een verlekkerd oog naar de 911's uit de 80-er jaren kijken. Toen charismatisch erfgoed, nu in vergelijking met de latere 911's bijna understated. Geen lijn teveel. En dan het liefst op 15 inch wielen met grote worstbanden met dikke zijwang.
doe mij maar nog een decenium ervoor... de jaren 80 versies waren veelal toch wat juppige wagens qua uitstraling.

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » ma 15 aug, 2005 18:50

[/quote]

doe mij maar nog een decenium ervoor... de jaren 80 versies waren veelal toch wat juppige wagens qua uitstraling.[/quote]

De 900T was dat ook!!!!!!!! :lol: :lol:

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » ma 15 aug, 2005 19:58

zeg euh jongens....

dit is toch een SAAB forum en geen porsche forum.... :?: :!:

zo kunnen we wel iedere nieuwe sportskar tot topic gaan verheffen.
Niks op tegen als autoliefhebber maar niet hier toch?

:donot:

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » ma 15 aug, 2005 20:34

Ach, een Saab is toch een Porsche met 2 cilinders en wat pk's minder, het hart aan de andere kant, een paar zitplekken en een hoop bergruimte erbij :lol: :wink: :roll:

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 15 aug, 2005 21:17

turboflix schreef:zeg euh jongens....

Nou en? Het enige verkeerde is dat dit onderwerp bij niet-saab zou moeten staan. De discussie ontwikkelt zich gewoon vanuit het originele onderwerp. Niks mis mee en ook wel leuk eigenlijk.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: yummie

Bericht door gj900 » ma 15 aug, 2005 21:55

ralph12 schreef:En nog altijd de betaalbaarste (super)sportwagen
:bluechin: :bluechin:

Dat vind ik nou lef hebben! De 911 zien als betaalbaar :shock: :shock:
Zelfs al is ie in vergelijking met Ferrari en Co niet de duurste (en dat bedoel je waarschijnlijk), de in deze bolide geïnteresseerden en niet tot de 'happy few' behorenden zien tot hun ontzetting dat de 911 een van de meest waardevaste auto's is en zodoende ook tweedehands voor astronomische bedragen van de hand gaat.

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » ma 15 aug, 2005 22:21

marq101 schreef:
turboflix schreef:zeg euh jongens....

Nou en? Het enige verkeerde is dat dit onderwerp bij niet-saab zou moeten staan. De discussie ontwikkelt zich gewoon vanuit het originele onderwerp. Niks mis mee en ook wel leuk eigenlijk.

onzin :!: :x
....moet ik hier dan een topic openen over de verbazend goed presterende nieuwe dieselmotor van toyota ??

of de nieuwe leuke suzuki swift ?

of de nieuwe maserati?? of maybach?

NEEEE...daar zijn dus andere fora voor (die ik met interesse lees hoor...)

gr,
f

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 15 aug, 2005 22:24

bij deze verplaatst naar NIET SAAB. :lol:

@turboflix

Niet Saab
Allerlei niet aan Saab gerelateerde onderwerpen.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 15 aug, 2005 22:57

turboflix schreef: onzin :!: :x
....moet ik hier dan een topic openen over de verbazend goed presterende nieuwe dieselmotor van toyota ??

of de nieuwe leuke suzuki swift ?

of de nieuwe maserati?? of maybach?

NEEEE...daar zijn dus andere fora voor (die ik met interesse lees hoor...)

gr,
f
:besserwisser: :besserwisser: :besserwisser: :besserwisser:
:besserwisser: :besserwisser: :besserwisser:

Tsjonge wat ben jij vermoeiend

Plaats reactie