Welke Volvo(s) heb jij naast je Saab

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 27 nov, 2009 19:53

heb er 2, een nieuwe V70 en een 20 jaar oude 244

Gebruikersavatar
FredH
Geregistreerd lid

Bericht door FredH » vr 27 nov, 2009 21:39

Mijn eerste auto was ooit een rode Amazon 121 uit '67. Was destijds al 10 jaar oud, na oplossen van wat achterstallig onderhoud heb ik er een tijd fijn mee gereden. Wil er ooit nog weer eens een "bij" hebben voor de hobby, bij voorkeur een 123 GT.

En heel veel later - ongeveer 2 jaar geleden - bij mijn toenmalige werkgever zakelijk een S40 diesel gereden. Reed prima, maar ik had er verder geen emotie bij.

thomkins
Geregistreerd lid

Bericht door thomkins » vr 27 nov, 2009 22:10

4 maal het model 140 in verschillende uitvoeringen, rijdt vanaf 1970 al in dat model, en eenmaal 164

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » vr 27 nov, 2009 22:17

verde900 schreef:heb er 2, een nieuwe V70 en een 20 jaar oude 244
naast welke saab verde :wink:

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 27 nov, 2009 22:23

op schreef:naast welke saab verde :wink:
Heb een geschorste C900S van 1993.

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » vr 27 nov, 2009 22:27

Die mooie automaat? Mooi dat je hem nog hebt
Laten we het vooral over saabjes hebben in dit topic

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 27 nov, 2009 22:31

op schreef:Die mooie automaat? Mooi dat je hem nog hebt
Laten we het vooral over saabjes hebben in dit topic
nee, een zwart 5drs Run Out Model met airco, rij daar helemaal niet in, moet voor de vorm toch een SAAB bezitten.

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » vr 27 nov, 2009 22:43

Ga je er niet eens af en toe gewoon in zitten om bij te komen van al die volvo's?

M'n 900 caab is in bij de spuiter en de turbo is verkocht, ik kom niets tekort in de 9-5 maar mis heel erg het classic gevoel. :(
Ik zou er bijna een auto bijkopen

\
doe eens een foto Verde

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 27 nov, 2009 22:52

het is mijn 11e C900
1.) C900S Aero1992 in 1992
2.) C900SE 5drs 1992 in 1992-1993
3.) C900SE 3drs 1993 in 1993
4.) C900 TSR 1993 in 1993
5.) C900S (US) 1989 in 1994-1996
6.) C900 TSR 1993 in 1999-2000
7.) C900i 5drs 1993 in 2003/2004
8.) C900S 5drs 1993 in 2004/2005
9.) C900i 5drs 1992 in 2005/2006
10) C900S 3drs aut 1992 in 2007
11) C900S 5drs 1993 2009
Weet ondertussen dus wel hoe ze zitten.
Ten aanzien van die foto, hij staat buiten op mn werk en ziet er niet echt appetijtelijk uit.

Ik rijdt heel af en toe wel in de 244, prima auto om de boodschappen mee te doen, zit ook prima en is technisch supersimpel.

Gebruikersavatar
ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » za 28 nov, 2009 1:05

Zelfs bij de volvos is het een alternative bedoening hier... zeecontainers en dafjes...

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 28 nov, 2009 15:07

ivanzon schreef:Zelfs bij de volvos is het een alternative bedoening hier... zeecontainers en dafjes...
had SAAB ooit maar zo'n keuze gehad

Gebruikersavatar
Ibanez
Geregistreerd lid

Bericht door Ibanez » za 28 nov, 2009 18:33

2 340-jes: beide 3-deurs, waarvan 1 variomatic - met het 'pientere pookje' waarmee je iedere willekeurige auto er tot 40km/u uittrok bij het verkeerslicht en een exemplaar met een 5-bak.

Vroeger hebben mijn ouders een 144 gehad. ook zo'n prachtbak.

Gebruikersavatar
davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 28 nov, 2009 21:23

Een S80 T6... :wink:

Gebruikersavatar
taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » zo 29 nov, 2009 14:17

Enige aanraking die ik met Volvo's heb is een tijdje vanuit mijn vader gekomen.
Na een 9-3SS 2.2TiD gereden te hebben, wilde hij per se een dieselautomaat. Saab had die niet (2.2 9-5 vonden we allebei te traag) en toen ging de keuze tussen een Vel Satis of S60. Met de S60 kun je rijden, met de Vel Satis sta je meer stil, dus dan is de keuze duidelijk.
Het is een S60 D5 (185pk) Geartronic geworden. Reuze fijne wagen, die ik heerlijk los heb gereden op weg naar Saint Tropez. Gedurende de reis begon de auto echt anders te klinken, heerlijk :O: Heb menig kilometertje gemaakt in die wagen. Volledig probleemloos, alleen het onderstel was bagger en hebben we na 90k op mijn advies onder handen laten nemen.
Daarna is ie weer verstandig geworden en kwam er een 9-3SS TTiD automaat ;)

Gebruikersavatar
V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » zo 29 nov, 2009 14:26

Valt een viercilinder diesel niet tegen na een D5? Die nieuwe TTiD zal ongetwijfeld goed rijden, daar niet van :wink:

Plaats reactie