Trekhaak total loss bij een klein tikkie?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » za 04 jul, 2009 13:00

werli schreef:hey
naar verhaal
stel ik ben de volvo
dags nadien even naar de garage geweest en daar stelt men vast dat de trekhaak dient vervangen te worden (ik laat de echtheid van dit verhaal in het midden het mag nagevraagd worden in de volvo garage )
ik bel naar de mensen die er achterop gereden hebben en die zeggen me geen tijd te hebben , dan reeds doe ik aangifte bij de politie en laat ik het aan hen over (ik win dit toch )
Hoho, er is niemand doorgereden zonder zich bekend te maken. Als iemand belt op het moment dat je met 10 gillende kinderen om je heen staat (we hadden kinderfeestje), dan kan je beleefd melden dat het nu even neit gelegen komt.
werli schreef:nu via nels standpunt ; je hebt er achterop gereden en bent daar ten volle van bewust (die aangereden vrouw heeft vermoedelijk van haar man reeds een les te horen gekregen dit niet zo te laten ) het is niet anders pech ,je mag niet iemand aanrijden
je zal die trekhaak dienen te vergoeden (de garage heeft dit vast gesteld ) ; wel kan je het bedrag rechtstreeks overschrijven naar de garage die de reparatie doet
nog beter die garage zelfs te gaan betalen en vragen die "kapotte " mee te krijgen (jij hebt hem immers betaald )
verkoop die haak die op mp om zo nog wat van terug te kunnen recupereren
en wees blij dat er niet meer schade is
overweeg wat voor jou de beste optie is verzekering(met rechtsbijstand ? ) of direkte betaling
de kosten om dit via en verzekering in twijfel te trekken zullen hoger liggen voor hen dan een direkte betaling te doen lees 300€
mvg werner
Ja, redelijk verhaal. en 300€ is ook niet het einde van de wereld, heeft waarschijnlijk zelfs geen gevolg voor premie ivm bonus malus, maar het verbaast me gewoon dat een trekhaak vervangen zou moeten worden n.a.v. zo'n onbeduidend tikkie.

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » zo 05 jul, 2009 22:36

Naar mijn idee is het onzin. Laat ze inderdaad maar wat opstellen, en het via de verzekering laten lopen.

Wat was de reden dat ze alsnog naar de garage is gegaan als jullie er beiden vanuit zijn gegaan dat het goed was??

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 06 jul, 2009 12:55

Precies. Auto is van haar man/partner. Die zal gedacht hebben "toch maar ff naar laten kijken".

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » ma 06 jul, 2009 13:29

...

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » ma 06 jul, 2009 15:29

Ii vind het niet zo vreemd om nog even langs de garage te rijden voor de zekerheid. Je kan niet van iedereen verwachten dat die technisch onderlegd is.

Het blijft natuurlijk wel vreemd dat de trekhaak kapot zou zijn.

Al nieuws?

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 06 jul, 2009 16:23

Nou, ik heb het autobedrijf gebeld: De mensen zijn daar 's avonds aangekomen, hebben verteld dat er iemand achterop heeft gezeten, en wilden zeker weten of er geen schade was. Garageman heeft gekeken van onderen. De kogel zou zijn verbogen, staat naar binnen toe.

Hij kan niet aan een losse kogel komen, dus heeft prijs ogegeven voor vervanging van de complete trekhaak, standaard BOSAL met anderhalf manuur werk. Nadat ik verteld had welke schade de achteropgekomen auto had in welke situatie (stapvoets op afrit) mijn client achterop had gereden, gaf de garagehouder aan dat hem dat niet verteld was, alleen dat er iemand achterop had gezeten. Het betreft een V70 Bi Fuel uit 2003, met een maximaal aanghangergewicht van 1800Kg.

Ik blijf het een sterk verhaal vinden.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » ma 06 jul, 2009 16:26

Het lijkt er dus op alsof die kogel al eerder verbogen was. Want wat zei je ook al weer eerder: de plastic beschermdop was niet beschadigd.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 06 jul, 2009 16:32

klopt.

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » ma 06 jul, 2009 16:35

nelfrikandel schreef:Nadat ik verteld had welke schade de achteropgekomen auto had in welke situatie (stapvoets op afrit) mijn client achterop had gereden, gaf de garagehouder aan dat hem dat niet verteld was,

Hehehehe ;)

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » ma 06 jul, 2009 17:33

Dus iemand wil op kosten van Mme. des Fricandelles een lekkere nieuwe genotsknobbel op zijn Vulva.... :evil:

Een losse standaard Bosal-kogel haal je imho op elke sloop. Misschien moet je dat aanbieden als ze het volhouden. Het was immers geen nieuwe trekhaak.

Ivo

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » ma 06 jul, 2009 19:15

Mijn vader knalde eens in oostenrijk achterop een nederlandse auto en hebben toen adressen uitgewissled, kreeg mijn vader later een rekening van meer dan 330 guldens en dat voor alleen een achterlichtje, opgevraagd bij de dealer hoe duur een achterlicht was dat geld overgemaakt en nooit weer wat van gehoord, schavuiten zijn et

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 08 jul, 2009 13:30

Maar Nel hoe heb je het nou opgelost, ben wel benieuwd.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 08 jul, 2009 13:38

Mevr. belde gisteren al weer op. Beide dames hebben afgsproken een schadeformulier op te maken. Ik bel vandaag nog even met mijn verzekering, om ze te wijzen op de disproportionaliteit van de vermeende schade met de snelheid van de aanrijding. Als de verzekering daar werk van wil maken, als in een expert sturen, dan moet ik daar maar op vertrouwen.

Anders is het jammer. Dan wordt het een welles-nietes gedoe, en daar heb ik geen zin in. Volgens mij zit de wereld half-vol met figuren die iedere gelegenheid aangrijpen om ten koste van verzekeraars een centje mee te pikken, so be it. Ik ben zo niet, en ik heb geen begrip voor deze streken, maar er iets aan veranderen kan ik niet.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 08 jul, 2009 13:41

Dus geen motivatie om de mensheid een plezier te doen en een halt toe te roepen aan deze onverlaten, nee zou ik ook niet hebben allemaal negatieve energie. OK ik snap het, niet erg heldhaftig maar ik snap het wel hoor :lol:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 08 jul, 2009 13:46

Ik kan natuurlij kwel een keer 's nachts een brandend kruis in hun voortuin zetten... :roll:

Plaats reactie