Olie verversen - zin en onzin?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 22 apr, 2009 16:15

Olie verversen na 100.000 km kan misschien wel zonder dat je blok in de soep loopt, maar ik ben toch iets zuiniger op m'n auto. Als je ziet wat een piepklein wissewasje aan een moderne auto repareren kost ben je al snel een klein fortuin aan onderhoud kwijt. Dan kan die paar euro voor verse olie er ook nog wel bij. Zeker bij een turbomotor aan te raden omdat de olie flink wat te verduren krijgt. Dat je bij een atmosferische injectiemotor na 20.000 wisselt is geen probleem.

Maargoed, iedereen moet het natuurlijk zelf weten. Ik vertroetel het blokje graag, maar anderen rijden liever hun blok aan puin door Black Sludge :lol:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 22 apr, 2009 16:26

Ik doe na een verversing altijd een beetje zwitsal babypoeder bij de olie in.

Maargoed, iedereen moet het natuurlijk zelf weten. Ik vertroetel het blokje graag met zwitsal - ruikt lekker en houdt de internals schoon... maar anderen rijden liever hun blok aan puin.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » wo 22 apr, 2009 21:49

Ik zou dan toch kiezen voor babyolie... (nee, dat is geen olie gemaakt van babies...)

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » wo 22 apr, 2009 22:25

Rond de 10.000 bij korte ritjes... normale interval (15.000) bij lange. Dat plus BP Ultimate... Sinds er een nieuw benzinefilter in (laatste servicebeurt) zit loopt ie beter dan ooit

Plaats reactie