Nieuwe Alfa 159 en Brera met Saabachtig interieur
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Re: Nieuwe Alfa 159 en Brera met Saabachtig interieur
euhm, heb een tijdje in de autoverhuur/leasebranche gewerkt en van de 'standaard" leaseauto's was de alfa 156 toch echt de minst betrouwbare met de hoogste onderhoudskosten!
-
elentinos
- Geregistreerd lid
Ik heb juist weer andere ervaringen met moderne Alfa's en Lancia's. Volgens mij is de kwaliteit niet zo bullitproof als een Toyota, maar zeker vergelijkbaar met andere Europesche merken. Maar goed, over elk merk gaan indianenverhalen de ronde. Begin met zijn zwager geen gesprek over de betrouwbaarheid van een Toyota, want hij lyncht je ter plekke ...
Een Duitse betrouwbaarheidstest van de 156:
http://www.autobild.de/test/gebrauchtwa ... kel_id=935
Een Duitse betrouwbaarheidstest van de 156:
http://www.autobild.de/test/gebrauchtwa ... kel_id=935
-
baastiaan
- Geregistreerd lid
Wat zien jullie dan als hèt saabinterieur?
Van de nieuwe 9-3 SS

Of oudere modellen?
Ik wil namelijk even een shop maken van hèt saabinterieur.
Van de nieuwe 9-3 SS

Of oudere modellen?
Ik wil namelijk even een shop maken van hèt saabinterieur.
-
Hanm
- Lid van verdienste
Wat mij betreft bestaan er een tweetal typische Saab dashboard's:
- Classic 900 / 900 NG / 9-3 / 9-3 SS: Om de bestuurder gebogen instrumentenpaneel gescheiden van de middenconsole.
- 9000 / 9-5 / 9-7x: Instrumentenpaneel met geïntegreerde middenconsole, gezamelijk naar de bestuurder gebogen
Persoonlijk vind ik de eerste het meest een eigen gezicht hebben, al blinkt volgens mij de tweede qua ergonomie meer uit.
- Classic 900 / 900 NG / 9-3 / 9-3 SS: Om de bestuurder gebogen instrumentenpaneel gescheiden van de middenconsole.
- 9000 / 9-5 / 9-7x: Instrumentenpaneel met geïntegreerde middenconsole, gezamelijk naar de bestuurder gebogen
Persoonlijk vind ik de eerste het meest een eigen gezicht hebben, al blinkt volgens mij de tweede qua ergonomie meer uit.
-
Robert Toet
- Geregistreerd lid
Ik snap wat Mezzahiri bedoeld. Ik zie in de middenconsole dat doorlopende van de 9-5 en het gedeelte van de pasagierskant heeft wat weg van de rechterkant van de 9-3ss. Beetje fantasie is wel nodig en ze hebben zeker elk hun eigen karakter. Dat van de Alfa is wat sportiever om te zien. Met name de klokkenpartij. Maar ik geef de voorkeur zeker aan de Saab:-)
-
Garrett
- Lid van verdienste
Een alfa moet gewoon met wat meer verstand gereden worden om het allemaal heel te houden... Ze weten nog altijd véél pk uit minder CC te halen, ga er dus voorzichtig mee om (voornamelijk de eerste 20 min). Iets wat bij de gemiddelde leaserijder ontbreekt...
Een Saab heeft wat dat betreft gewoon meer marge.
Een Saab heeft wat dat betreft gewoon meer marge.
-
baastiaan
- Geregistreerd lid
De Alfa Romeo 159 in 't wild, ziet erg ook erg goed uit hoor (die kont!):

Nog een Alfa nieuwtje, de 8C Competizione wordt toch wel in productie genomen:

Nog een Alfa nieuwtje, de 8C Competizione wordt toch wel in productie genomen:

-
elentinos
- Geregistreerd lid
Waar heb je gehoord/gelezen dat de 8C in productie gaat? Zou echt geweldig zijn dat die beauty op de weg komt.
-
Eindelijk
- Geregistreerd lid
Even over de betrouwbaarheid van alfa. Ik heb 8 jaar lang in een nieuw gekochte 33 gereden. Nooit iets mee gehad onderhoud was wel aan de prijs maar die auto heeft me nooit in de steek gelaten. En een hele mooie plus was die 1700cc boxer motor. Was altijd een feest dat ding in zijn 3 vol in de toeren door de schiphol tunnel heen te sturen ( wat een super geluid zat er in dat ding). En ik was niet de enige pa en ma reden ook altijd alfa (164 en 33) en ook nooit iets mee gehad. En zij rijden nog steeds alfa zonder problemen.
Ik ben inmiddels van mijn geloof gevallen en rij nu lekker saab na wat duitse omzwervingen ( lease auto's die er nog stonden en dan heb je al snel een duitser te pakken
).
Ik ben inmiddels van mijn geloof gevallen en rij nu lekker saab na wat duitse omzwervingen ( lease auto's die er nog stonden en dan heb je al snel een duitser te pakken
-
baastiaan
- Geregistreerd lid
Iemand van AWforum heeft contact met een insider. Dus 100% zeker is het niet, maar het was wel een serieuze opmerking.
-
MarioS
- Geregistreerd lid
Ik heb net een artikeltje gelezen over een terugroepactie van Mercedes voor verschillende modellen...
Niet goed voor het imago zou men denken en mocht zoiets met een Alfa gebeuren, zijn de reacties maar al te voorspelbaar.
Niet goed voor het imago zou men denken en mocht zoiets met een Alfa gebeuren, zijn de reacties maar al te voorspelbaar.
-
baastiaan
- Geregistreerd lid
Helaas wel, maar gelukkig wekt de Alfa Romeo wel wat meer emotie op 
-
elentinos
- Geregistreerd lid
Tja, een kennis van me heeft al diverse laswerkzaamheden aan zijn Mercedes E uit 1996 laten uitvoeren (oa een verrot subframe). De dealer zei dat roest bij dit model normaal is. Wanneer het een Italiaan was geweest was het weer (lekker voorspelbaar) nieuws geweest....
Het is een beetje hetzelfde idee als een Saab die meer zou kosten aan onderhoud dan aanschaf...
Laat ze. Zo blijven echt leuke auto's lekker exclusief.
Het is een beetje hetzelfde idee als een Saab die meer zou kosten aan onderhoud dan aanschaf...
Laat ze. Zo blijven echt leuke auto's lekker exclusief.