Citroen C6
-
MarioS
- Geregistreerd lid
Re: Citroen C6
Ik vind het ook een mooie auto.
Lijkt me wel een heel lange wielbasis te hebben.
De achterkant vind ik ook niet de meest geslaagde, maar da's misschien een kwestie van gewoonte.
De achterlichten van een Thesis vind ik ook niet zo mooi... tot ze branden, dan zijn ze heel sierlijk. Zoals die van de Maseratie GT3000 voor het gewone lichtblokken werden. Echte penseelstreken waren dat.
Lijkt me wel een heel lange wielbasis te hebben.
De achterkant vind ik ook niet de meest geslaagde, maar da's misschien een kwestie van gewoonte.
De achterlichten van een Thesis vind ik ook niet zo mooi... tot ze branden, dan zijn ze heel sierlijk. Zoals die van de Maseratie GT3000 voor het gewone lichtblokken werden. Echte penseelstreken waren dat.
-
elentinos
- Geregistreerd lid
Mooi, qua styling de eerste echte Citroen sinds tijden. De wederopstanding van de CX, waar ik enorm veel jeugdherinneringen bij heb. Mijn vader was (en is) een echte Citrofiel en heeft er veel versleten (dat duurde overigens nooit zo lang bij een CX
).
-
MISTY
- Geregistreerd lid
een mooie toekomstige klasieker.
jammer,geen verchroomde deurklinken!
jammer,geen verchroomde deurklinken!
-
mkranendijk
- Geregistreerd lid
De wagen is toch vooral geïnspireerd op de Snoek/DS? Mooie kar, die Snoek ook nog steeds erg fraai.
-
gj900
- Donateur (9x)

Mooie CX lijn met die fraaie achterruit, maar aan die achterkant zouden ze eigenlijk die dwarsliggende rode reflectoren moeten verwijderen, dan liggen de achterlichten mooi in lijn met de aflopende daklijn en ziet de kont er minder 'aangeplakt' uit.
Ik heb net met photoshop zitten knutselen en heb het rode stuk achter het achterste zijraam verwijderd en vervangen door de carrosseriekleur incl. plooi die dan mooi aansluit bij de onderkant van dat raam. Het resultaat is echt fraai :
modules.php?set_albumName=Nog-in-NL&id= ... _photo.php

Wat vinden jullie ervan?
Ik heb net met photoshop zitten knutselen en heb het rode stuk achter het achterste zijraam verwijderd en vervangen door de carrosseriekleur incl. plooi die dan mooi aansluit bij de onderkant van dat raam. Het resultaat is echt fraai :
modules.php?set_albumName=Nog-in-NL&id= ... _photo.php

Wat vinden jullie ervan?
-
Ewout900
- Geregistreerd lid

Ik heb hem nog niet in het echt mogen aanschouwen, maar ik vind het op basis van de foto's echt een fenomenaal mooi design! De auto is perfect geproportioneerd en roept herinneringen op aan de DS en de CX. Modern design met oog voor een rijke historie, zonder retro over te komen. Job well done.

Alleen de achterkant ben ik nog niet zo enthousiast over, maar aangezien de designchef dit het mooiste deel vindt valt dat in de praktijk misschien 100% mee.... De rest is in mijn beleving prachtig!
Ewout
-
verde900
- Donateur

Zo is dat, ik vind beiden schitterend..erwin mertens schreef:Ben ik dan abnormaal als ik dat kontje zowat 't mooiste vind?![]()
Mooi afwijkend van de massa,
de C6,helemaal alleen,de massa min 1![]()
Zo vind ik trouwens de lancia Thesis ook wel iets hebben.
-
MISTY
- Geregistreerd lid
-
Robbert
- Donateur (6x)

-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
-
CADIFA
- Geregistreerd lid
Helemaal mee eens,erwin mertens schreef:Ben ik dan abnormaal als ik dat kontje zowat 't mooiste vind?![]()
Mooi afwijkend van de massa,
de C6,helemaal alleen,de massa min 1![]()
Zo vind ik trouwens de lancia Thesis ook wel iets hebben.
ik vind `m ook helemaal TOP, gaat er echt een keer komen als mijn 525d touring aan vervanging toe is!!