Nieuwe Citroën C5

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » vr 19 okt, 2007 12:28

taaffert schreef:Maar ergonomisch zit dat dash niet echt goed in elkaar
Wat dat betreft dan toch weer heel Citroën :)

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » vr 19 okt, 2007 12:52

Van buiten niet onaardig, van binnen vind ik het er niet uitzien. Wat een idioot stuur zeg. Daar zitten meer knopjes op dan op de middenconsole van mijn auto.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 19 okt, 2007 13:00

De Flok schreef:Van buiten niet onaardig, van binnen vind ik het er niet uitzien. Wat een idioot stuur zeg. Daar zitten meer knopjes op dan op de middenconsole van mijn auto.
Grappig hè, ik vind 'm dus wel mooi van binnen. Inderdaad (te) veel knoppen op het stuur maar ik heb nooit een bal gegeven om ergonomie van de cockpit, als het er maar lekker uitziet, Die knoppen vind ik wel.....stoelen zijn ergonomisch natuurlijk wel belangrijk

nako
Geregistreerd lid

Bericht door nako » vr 19 okt, 2007 13:38

Middelste fotootje is beetje mondeo.
Maar in ieder geval een stuk geslaagder als het laatste model

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 19 okt, 2007 15:57

Ik vind het een fraaie auto! De vorige C5 deed me werkelijk niets, wat een ontzettend saai en duffe auto is dat toch!

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » vr 19 okt, 2007 17:03

De vorige C5 Break vind ik anders best mooi gelijnd... Ik vind de nieuwe C5 ook een prachtige auto trouwens! :D

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 19 okt, 2007 17:03

Trouwens, Citroën verwacht dat 55% van de klanten "vreemd-merk-rijders" zijn, dus, wie is er al warm aan het lopen voor de nieuwe C5?

Het schijnt trouwens verder wel goed te zitten met de auto.

Kwaliteit - Auto Bild, Georg Kacher:
Erster Eindruck: eine gelungene Alternative – nicht nur zu Mondeo und 407, sondern sogar zum neuen Audi A4.
Das tadellos verarbeitete Cockpit könnte inklusive Narbung und Farbmix direkt von Audi stammen.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » vr 19 okt, 2007 17:52

Ik vind het ook een mooie wagen.
Zou Citroen toch de goeie weg hebben gevonden? De C6 vond ik aanvankelijk niet zo, maar ga hem steeds meer waarderen. 8)

Alleen ben ik nog niet overtuigt van de technische betrouwbaarheid, dat zal moeten blijken... (zo zullen meer aspirant kopers ook denken, helaas voor Citroen.. :? )

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 19 okt, 2007 17:58

Met de betrouwbaarheid zit het denk ik wel goed, alhoewel 'betrouwbaar' tegenwoordig ook maar een relatief begrip is geworden als ik hoor dat zelfs de duurste executive auto's (BMW, Mercedes, Jaguar) met grote technische problemen kampen.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » vr 19 okt, 2007 18:22

sjoerdk schreef:Met de betrouwbaarheid zit het denk ik wel goed, alhoewel 'betrouwbaar' tegenwoordig ook maar een relatief begrip is geworden als ik hoor dat zelfs de duurste executive auto's (BMW, Mercedes, Jaguar) met grote technische problemen kampen.
Daarom. betrouwbaarheid blijkt pas, wanneer de auto zich een paar jaar bewezen heeft. Ik heb het niet zo op Citroën, het merk laat we koud. En ik hoef ook niet zo'n praktische auto, doe mij maar eentje met een "premiumsausje" er overheen, een Saab, Alfa of Volvo.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » vr 19 okt, 2007 19:14

sjoerdk schreef:Met de betrouwbaarheid zit het denk ik wel goed, alhoewel 'betrouwbaar' tegenwoordig ook maar een relatief begrip is geworden als ik hoor dat zelfs de duurste executive auto's (BMW, Mercedes, Jaguar) met grote technische problemen kampen.
Dus dan koop je een Lexus :P

@jonatas: De C6 vond ik al van begin af aan mooi, prachtige bak, rijdt voortreffelijk. Stijlvol cruisen in dat ding en een waardig alternatief voor een 9-5.
De C5 positioneren ze anders en zal niet in het vaarwater van de 9-3 gaan zitten.

RolVer
In memoriam †

Bericht door RolVer » vr 19 okt, 2007 19:17

Ondergrill van de Peugot, niet mooi.
Een aardige auto, maar het eigenwijze en vooruitstrevende wat de Snoek had zal wel nooit meer terug komen.

Groet, Rolf ( hij heeft 3 DSen , 1 Gs en 3 besteleenden en als ernstige vergissing een ZX mogen bezitten voor het Saabvirus toesloeg)

Pfff, dat was een lang naschrift zeg. :shock:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » vr 19 okt, 2007 19:25

(hij wiebelde wat af) :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 19 okt, 2007 19:56

taaffert schreef:
Dus dan koop je een Lexus :P
Ik heb bewondering voor de LS600h, geweldig stuk techniek!

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 19 okt, 2007 20:02

Ik heb bewondering voor de Lancia Thesis, erg stijlvol.

Afbeelding

Plaats reactie