De nieuwe Jaguar XF!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
katja
Geregistreerd lid

Bericht door katja » di 28 aug, 2007 17:28

oke, jullie winnen :wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 28 aug, 2007 17:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 28 aug, 2007 17:55

De vergelijking met de GS-serie van Lexus snap ik, maar de vergelijking met de LS-serie loopt mank.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 28 aug, 2007 17:59

Henk-Jan schreef:De vergelijking met de GS-serie van Lexus snap ik, maar de vergelijking met de LS-serie loopt mank.
Kijk dan nog maar eens goed naar de koplampen...

...en inderdaad ook naar de achterkant :wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 28 aug, 2007 18:00

het gaat meer om de uitvoering van het lijnenspel. bolling zijkant etc.

Afbeelding
Afbeelding

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 28 aug, 2007 18:02

Doe mij onderstaande auto maar!

Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 28 aug, 2007 18:04

sjoerdk schreef:
Henk-Jan schreef:De vergelijking met de GS-serie van Lexus snap ik, maar de vergelijking met de LS-serie loopt mank.
1) Kijk dan nog maar eens goed naar de koplampen...

2) ...en inderdaad ook naar de achterkant :wink:
1) De koplampen lopen vanuit het midden naar boven. That's it.

2) Achterkant bevat een "opgelegde" kofferdeksel, Jaguar heeft dat niet.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 28 aug, 2007 18:05

@ Jelger; De bolling van de zijkant? De heupen bedoel je? Elke Volvo heeft die ook. Het wordt steeds meer toegepast. :roll:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 28 aug, 2007 18:08

Henk-Jan schreef:
sjoerdk schreef:
1) Kijk dan nog maar eens goed naar de koplampen...

2) ...en inderdaad ook naar de achterkant :wink:
1) De koplampen lopen vanuit het midden naar boven. That's it.

2) Achterkant bevat een "opgelegde" kofferdeksel, Jaguar heeft dat niet.
Ik zie toch wel wat meer overeenkomsten bij de koplampen dan alleen hoe ze lopen (meestal zo :roll:), de achterruit ligt bijna precies hetzelfde, de C-Stijl is bijna exact hetzelfde, of wat te denken van de 'vensterbank' die Jaguar ook heeft?

Wat mij betreft had er net zo goed Lexus op de nieuwe Jag kunnen staan, punt.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 28 aug, 2007 18:12

De achterruit ligt bij een sedan meestal zo. En daar komt bij dat men bij de LS-serie juist sprak van na-aperij van BMW, m.b.t. de Hoffmeisterknik.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 28 aug, 2007 18:17

Het gaat erom, beste Henk-Jan dat Jaguar gewoon beter kan! Wat ze nu hebben neergezet is een kopie van de Lexus GS430/LS460/600h, ik herinner me een verhaal uit de Autovisie hoe briljant deze auto wel niet zou worden, nou; daar is veel van terecht gekomen :?

Als ik in deze klasse een auto moest uitzoeken zou het nog altijd de Audi A6 worden: dit vind ik persoonlijk nu echt een schoonvoorbeeld van een fraai gelijnde, klassieke sedan zonder al teveel poeha en met een voorbeeldige afwerking en dito rij-eigenschappen.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 28 aug, 2007 18:24

Dat is waar, Sjoerd.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » di 28 aug, 2007 19:54

Mooie Hyundai!

Ik ben teleurgesteld. De neus van de conceptcar was zo mooi, dit is daar een slap aftreksel van. Ik ben een Jaguarfan en vind het helemaal niks. De nieuwe XK is zooooooo mooi, dus ze kunnen het wel. Hier laten ze een grove steek vallen. Deze auto zou Jaguar moeten redden.....nou vergeet dat maar.

Interieur vind ik nog wel netjes, alleen mijns inziens iets teveel Audi-achtig.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 28 aug, 2007 19:59

De Flok schreef:Mooie Hyundai!

Ik ben teleurgesteld. De neus van de conceptcar was zo mooi, dit is daar een slap aftreksel van. Ik ben een Jaguarfan en vind het helemaal niks. De nieuwe XK is zooooooo mooi, dus ze kunnen het wel. Hier laten ze een grove steek vallen. Deze auto zou Jaguar moeten redden.....nou vergeet dat maar.

Interieur vind ik nog wel netjes, alleen mijns inziens iets teveel Audi-achtig.
Ben ik het helemaal mee eens Thomas, ik ben ook een Jaguar fan; laatst nog even in de XKR mogen zitten (zowel Coupé als Cabriolet), schitterende auto's, héél anders dan deze Lexus....

Testa-Rossa
Geregistreerd lid

Bericht door Testa-Rossa » di 28 aug, 2007 20:08

De doodsteek van Jaguar was toch al in 2003 (als ik me niet verigs), toen ze dieselmotoren gingen monteren :cry:

Ooit hoorde je een Jag, en dan draaide je je hoofd, nu denk je och vast een bestelbus :lol:

Plaats reactie