Wat zouden jullie hierna graag willen rijden?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
ralph12
Geregistreerd lid

Re: Wat zouden jullie hierna graag willen rijden?

Bericht door ralph12 » vr 08 okt, 2004 9:10

Ik ben heeeeel erg tevreden met mijn 90 nu ik ff beschik over een krappere beurs met deels andere hobbies (3 motoren) maar niet zo gek dat het altijd een Saab zou moeten zijn. Van mij hoeft een dure exoot als een Lambo niet. Kan je tig andere leukerds voor krijgen denk ik dan en hard kun je nergens meer. Leuke auto's eigenlijk zonder enige relatie tot elkaar. Veel ouwe knoeperds. Veel icons.

Alfa Guilia (met knik), Alfa 166.
Chevy Corvette Sting Ray (een 66er liefst)
Chevy Camaro Sharknose
Buick Riviera Boattail
Volvo P1800ES, Saab 99 (1984), huidige Saab 9-3
BMW 2800CS (de vroege 70er)
Dodge Charger (de 'Bullitt versie')
Triumph TR6
Jaguar XJS (de 6cil. schakel)
Mercedes SLK en SL
TVR 350 (en die ouwe Tuscans)
Porsche 911 targa (mid 80er)

Deze schieten me zo te binnen op de vrijdagmorgen... De in de pijplijn zittende Volvo V30 lijkt me ook wel wat.

Veel waardering voor wat tegenwoordig wordt ontworpen. De tijd dat auto's op elkaar leken, hebben we wel achter ons gelaten.

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » vr 08 okt, 2004 9:17

Kritiek leveren op anderen is altijd gemakkelijk job-lek. Maar gooi jij jouw voorkeur eens in cyberspace, dan kunnen je medeforummers ook eens kritiek leveren op jouw interesses

easy
:lol:
Inderdaad,sorry voor 't vreemd gaan job-lek,ik vind 'm wel innovatief en mooi,maar ieders smaak is anders,maar ik ben ervan overtuigd dat 't merendeel van autofanaten 't wel een mooie wagen zullen vinden,maar ik ben eens nieuwsgierig naar jouw smaak,die 93 cabrio die in je profiel staat,niet mis,zeer mooi zelf,maar die had je toch al lang moeten hebben,"binnekort" duurt wel lang zou ik zo denken :-P+
Verander anders je profiel eens..... :lol:

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 08 okt, 2004 11:43

Erg geslaagde automobiele iconen die ik graag zou willen koesteren zijn oa. de nieuwe Maserati quattroporte, een BMW 2002 (turbo!), BMW 3.0 CSL, Mercedes 300sl (gullwing), Ferrari 250 GT SWB, Lancia Thesis, Renault Alpine A110, Renault Avantime, Peugeot 406 coupé, Ferrari 288 GTO en zo kan ik waarschijnlijk nog wel eventjes doorgaan 8)

Helaas zal het merendeel hoogstwaarschijnlijk nooit op mijn oprit verschijnen :(

[edit]
Oh jee, ik ben de Saabs vergeten :oops: Een 99 turbo CC in het zwart met chromen raamlijsten is mijn 'droomsaab' :) . Ook een 96 en een 900 turbo cc met oude neus zou ik graag nog eens willen hebben.

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » vr 08 okt, 2004 12:24

Als we dan toch gaan dromen:

Een Maybach met een vrouwelijke chauffeur (een zweedse schone) En dito bodyguard (Mag ook Deens zijn).
:P :wink:

Maar heel reeel: de volgende wagen die erbij komt zal naar alle waarschijnlijkheid een Series II/III 109 Stawag zijn (Met een nederlandse schone als chauffeusse & Bodyguardesse) . Maar voorlopig zit ik nog in mijn huidige wagentje dat voorheen mijn droomauto was. Egenlijk is. Ik ben tevreden.

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » vr 08 okt, 2004 12:47

Slechts 2 karren op mijn (realistisch) verlanglijstje:
Saabje 9-5 Estate (zwart met beige lederen zetels - zal toch wel bestaan?)
Saabje sonett 3

Maar ik zal niet rap nee zeggen als iemand me een van de reeds genoemde ketels presenteert :wink:

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » vr 08 okt, 2004 13:48

Inderdaad, echter de oude vind ik persoonlijk niet mooi, die heeft mij een te hoog Fiat Tempra gehalte, en dan de nieuwe, ja dat is een automobiel pur sang...400PK :shock: , maar dan de prijs 140.000,- euro euh.....effe rekenen da`s 308.000,- hollandse florijnen. In die prijs klasse is er een hoop leuks te koop, realistisch? wellicht toch nog even doorsparen :smart:

easy

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 08 okt, 2004 14:24

doktorevil schreef:Als we dan toch gaan dromen: Een Maybach
ik heb er in Parijs naar staan kijken, was is die ordinair!!!!!!!!
misschien dat de scandinavische chauffeuse wat goed zou maken maar anders ga ik er niet over dromen :wink:

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » vr 08 okt, 2004 15:43

Verde900 schreef:ik heb er in Parijs naar staan kijken, was is die ordinair!!!!!!!!
Echt waar? Ik had het idee dat je voor die prijs wel in een exclusief vaartuig-voor-op-de-weg zou moeten zitten...Potver, das een tegenvaller.. :cry:

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 08 okt, 2004 16:19

doktorevil schreef:
Verde900 schreef:ik heb er in Parijs naar staan kijken, was is die ordinair!!!!!!!!
Echt waar? Ik had het idee dat je voor die prijs wel in een exclusief vaartuig-voor-op-de-weg zou moeten zitten...Potver, das een tegenvaller.. :cry:
Tsja, of iets ordinair is blijft een kwestie van smaak. Ik vind hem niet ordinair.

Ranja
Geregistreerd lid

Bericht door Ranja » vr 08 okt, 2004 17:03

Ik zou als opvolger van mijn 99 een 900 Red Aero willen. De 99 natuurlijk houden.
Daarna een 9.3 sport sedan.

Buiten de Saabs: -Volvo katterug.
-Ferrari 250 GTO
-Fiat 600 Abbart.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 08 okt, 2004 19:42

Oosthoek schreef:Tsja, of iets ordinair is blijft een kwestie van smaak. Ik vind hem niet ordinair.
daar heb je natuurlijk gelijk in, heb jij hem wel eens "life" gezien?

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » vr 08 okt, 2004 20:09

verde900 schreef:
Oosthoek schreef:Tsja, of iets ordinair is blijft een kwestie van smaak. Ik vind hem niet ordinair.
daar heb je natuurlijk gelijk in, heb jij hem wel eens "life" gezien?
Dan nog blijft het natuurlijk een kwestie van smaak.
Ik heb hier in Den Bosch een paar keer de Maybach gezien, het is een heel indrukwekkende auto, maar geef mij de Rolls-Royce Phantom 8) maar binnen die catagorie.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 08 okt, 2004 20:16

Ruud schreef:Dan nog blijft het natuurlijk een kwestie van smaak.
Ik heb hier in Den Bosch een paar keer de Maybach gezien, het is een heel indrukwekkende auto, maar geef mij de Rolls-Royce Phantom 8) maar binnen die catagorie.
Dat van die smaak klopt (zoals ik ook eerder zei) maar.... Maybach verkoopt veeeeeeeeeel
minder dan men verwacht had (2 in Nederland?) dus lijkt het product (ook) niet in de smaak
te vallen van de beoogde doelgroep.

hbende
Geregistreerd lid

Bericht door hbende » zo 10 okt, 2004 7:47

Om weer even terug te keren naar de aanvankelijke vraag:

Audi A6 avant 2.5 TDI 132kw/180pk quattro 6 bak
Prachtige techniek en honds betrouwbaar

Voorheen een 100 avant 2.3e gehad uit 1988 en dat was top.

Verder is er niet veel betaalbaars dat mij kan bekoren.
Ik hou wel de 9-2x in de gaten. Die Subaru techniek is ook zeker niet slecht.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 10 okt, 2004 9:04

hbende schreef:Verder is er niet veel betaalbaars dat mij kan bekoren.
Ik hou wel de 9-2x in de gaten. Die Subaru techniek is ook zeker niet slecht.
Precies!! er is niet veel "spannends" te koop voor een aardig bedrag.

Plaats reactie