Algemene Rekenkamer: autobelastingen schieten hun doel voorbij

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
93Rookie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Algemene Rekenkamer: autobelastingen schieten hun doel voorbij

Bericht door 93Rookie » vr 29 nov, 2019 15:03

Onder het motto de autobelastingen betalen het wel.
Weer zo'n voorzetje om wat extra in de ivoren torens te pompen.
Heeey: Sorry ik was niet op de hoogte van de Groningen Ivoren Toren HET FORUM.
Toch dicht bij huis, Fryslan - Grunningen

Raming in 2012 ca. € 115 Miljoen
Gisteren in 'Achter het Nieuws" gereed gemeld net nog in 2019
Met een genoemd prijskaartje van € 275 Miljoen.

Hoezo 2 x zo lang en 2 x zo duur
Neen. Nog een ietsie pietsie meer. ;-(+
Maar de NAM heeft, met € 68 Miljoen voor het aardbeving bestendig zijn, mee betaald.
Mag je je afvragen waar dit geld bij de ( door aardbeving schade getroffen slachtoffers de) burgers is weggehaald.

Bah. We leven in een 7 bananen Republiek
van een R :joker: :joker: kie in Bananen.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 29 nov, 2019 18:31

Is in Den Haag ook gebeurd met het nieuwe theater aan het Spui. Ongeacht wat het in aanvang kost en hoeveel het uit de hand loopt: Het wordt er gewoon doorgedrukt! Nooit wordt iemand verantwoordelijk gesteld, nooit komt een excuus aan de bevolking. Alleen maar borstklopperij tijdens de bouw en bij de oplevering gewoon bubbels drinken.
Volksvernaggerij!

Moet je eens kijken voor hoeveel van al die miljoenen je mensen een baan zou kunnen geven voor een of meer jaren die nuttig is voor de samenleving en die mensen uit de uitkering weghaalt. En de geschiedenis herhaalt zich keer op keer. Herinnert u zich nog de bouw van een busstation voor Groningen NS dat na enkele jaren al weer platgegooid werd en met nieuw achterlijk ontwerp waabij het stationsgebouw meer aan het zich onttrokken werd door wanstaltige glooiingen en een schuindak van een mege fietsenhok.

Met de kop op het schavot zouden ze moeten, zulke wanbestuurders. (Ja ik weet, lekker positief richting de kerst en zo, maar toch ... het is en blijft niet te filmen. En kom me alstjeblieft niet aan met "Ja, maar het volk heeft zelf die bestuurders gekozen." Dan moet het volk bij zulk wangedrag ook een strafmaat kunnen opleggen, of niet dan?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 29 nov, 2019 19:24

Wind je niet zo op zeg.

Weerstand en doordrukken is van alle tijden. We kunnen niet zonder de A27 door Amelisweerd, maar met jou aan jihadisme grenzend radicalisme hadden er destijds politici opgeknoopt moeten worden. Evenzo de tramtunnel in Den Haag. Ondanks de slechte implementatie (twee andere tunnels tegelijkertijd gebouwd werden juist in time in budget opgeleverd) zouden we nu niet zonder willen. En dat zal ook voor het fantastische :longhair: cultureel centrum aan het Spui gelden waar je tegen van leer trekt. Over 20 jaar weten en willen we niet anders. Ook het IJspaleis (Stadhuis, bibliotheek, meubelzaak) was een heet ding als eerste object van het Nieuwe Centrum, wat een pauperwijk was waar je niet dood gevonden wilde worden.

Den Haag is mooier, veiliger en financieel gezonder dan in de nostalgische jaren 70 en 80. Het heeft nota bene een van de laagste lokale lasten. Ja. Dat dus. En ik zou je willen vragen je radicale elementen in je tuin af te reageren.

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » vr 29 nov, 2019 20:24

Misschien moeten we een eigen staat stichten! ‘Saabhalla’!

:-P+

En daar moet iedereen met een GM-product dubbele belasting betalen. Zal ze leren!

:mrgreen:

93Rookie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 93Rookie » vr 29 nov, 2019 20:53

Jelger, Jelger, Jelger toch niet zo op de man spelen.

Je mag best een tegengeluid laten horen hoor, dat is gezond, maar neen:
Ik reageer niet graag op de persoon, maar soms is een wat genuanceerd standpunt, een tegen geluid zoals nu echt nodig.

Jelger niet anderen uitmaken voor
met jou aan jihadisme grenzend radicalisme
en zulke onzin posten.

Even in de hoek staan en je gaan staan schamen :-P+
En daarna weer op een gezonde wijze je ongenoegen over een standpunt uiten.
Je kunt het met een beetje bestwil echt wel hoor.
Met taal kun je zoveel meer.
En met humor nog veel meer.

Van een Rookie zonder fouten die de eerste steen werpt :-P+

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 29 nov, 2019 20:57

Mensen op schavotten wensen en dat verbaal kenbaar maken is:

Niet ok.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 29 nov, 2019 21:58

vergelijk dan ook niets met IS Jelger!

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 29 nov, 2019 22:00

Goed verhaal Steve O. Mooie bijdrage aan dit waardevolle topic -wat mij betreft-.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » vr 29 nov, 2019 23:20

Als je kijkt naar de Nederlandse wet- en regelgeving dan zie je dat men niet alleen bij de autobelastngen het doel voorbij schiet.

Men heeft bijvoorbeeld ook nogal extreme inburgeringsregels bedacht, waar nogal wat kosten mee gemoeid zijn.
Buitenlanders die voornemens zijn om een relatie te beginnen met een Nederlandse partner - en hier willen komen wonen -
doen er verstandig aan om alvast flink te gaan sparen voor de inburgering.
Verliefd op een Nederlander? Begin maar vast te sparen voor je inburgering

Inburgeren kost een flinke smak geld. Statushouders krijgen binnenkort financiële steun en begeleiding, maar als je hierheen komt voor de liefde,
moet je het zelf uitzoeken. ‘Er zijn gezinsmigranten die lessen overslaan omdat ze de reiskosten niet kunnen betalen.’
Bron: https://www.oneworld.nl/opinie/verliefd ... burgering/

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 30 nov, 2019 1:26

Jelger, je moet het schavot niet zo letterlijk nemen. Het gaat natuurlijk om het principe. En ja, mag ik me opwinden over zoveel belastingverspilling, die ongetwijfeld tenkoste gaat van wat werkelijk belangrijk is? JA, dat mag ik. En hoop dat ik niet de enige ben. Natuurlijk ben ik mij er wel van bewust dat aannemers in zulke kwesties ook een deel van de verantwoordelijkheid dragen, maar in principe gaat het om plannen, die zonder voldoende vooronderzoek naar een offertestadium zijn geleid en waarover over de rug van de gewone man besloten is. Het is g-d-mme schandalig. Mogen daar "koppen voor rollen". (Neem dit dan niet weer letterlijk): Ja, maar aftreden staat voor mij niet aan koppen rollen. Ik ben van mening dat het tijd wordt dat aan zulke prutserij verder gaande maatregelen gekoppeld zouden moeten worden.

TBS lijkt me niet direct een optie, want dat kost de belastingbetaler alleen maar meer geld. Er zouden echter wel taakstraffen te bedenken zijn die het inkomen van zulke lieden ernstig inperkt - al is het maar voor een jaar of twee - zodat ze goed ervaren wat hun beleid voor anderen tot gevolg hebben. Met zo'n les achter de kiezen mogen ze zich van mij daarna gerust opnieuw bewijzen, met een hogere strafmaat bij recidive!

Politici hoeven immers niet te solliciteren of en minimaal opleidingsniveau te hebben. Het wordt tijd dat we op een andere wijze minimale eisen stellen aan de bekwaamheid van mensen die gekozen bestuurder zijn.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 30 nov, 2019 8:22

en dan heeft Klaas Dijkhoff - ja weer VVD- naast zijn riante salaris van 113.000 Euro per jaar ook nog eens 37.000 Euro wachtgeld omdat
ie een blauwe maandag iets anders heeft gedaan. In de provinciale staten her en der doet zich hetzelfde fenomeen voor en maar
een enkeling die er van af ziet.... .
Bron: VK afgelopen donderdag.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 30 nov, 2019 8:36

Steve, ik ben het helemaal met je eens, alleen bij ons begint het al in de gemeenteraad :shock:

Overigens, adviseurs/adviesburo’s kunnen er ook wat van. Als het mis gaat zijn ze plots niet meer thuis, sterker, ze mogen in Nederland zelfs “niet meer thuis zijn” . Komen ze gewoon mee weg.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 30 nov, 2019 11:02

Ik nam de gemeenteraad in het woord "politici" mee, hoor.

Maar wat je zegt. Herinnert u zich nog de mega-IT-fraude bij Belastingdienst en UWV? Grote namen in de IT-wereld die een handjevol porgrammeurs het werk laten doen. (wat overigens prima kan) Maar hoge omes van de diensten op locaties in Inda volle zalen met zogenaamd druk werkende mensen achter computers laten zien?
Nog nooit zijn ze erop serieus op aangepakt. Waarschijnlijk wordt er onder het genot van een hapje en een drankje nog hartelijk over nagelachen door de hele kliek, stel ik mij zo voor. Kinderen wellicht op dezelfde hackey- of tannisclub ... etc. en maar wegsluizen dat geld.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 30 nov, 2019 12:08

Bij sommige forummers bestaat kennelijk de indruk dat politici en ambtenaren OVERAL mee wegkomen.
Gelukkig is dat niet altijd het geval. In Den Bosch is bijvoorbeeld recent een frauderende ambtenaar van de gemeente Helmond veroordeeld:
DEN BOSCH - Fraude-ambtenaar Pieter H. heeft vrijdag in de rechtbank van Den Bosch een gevangenisstraf
opgelegd gekregen van anderhalf jaar, plus een half jaar voorwaardelijk. Hij moet de gemeente Helmond ruim 328.000 euro
terugbetalen.
Bron: https://www.ed.nl/helmond/fraude-ambten ... ~aa960288/

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 30 nov, 2019 12:35

turbopilot schreef:
za 30 nov, 2019 8:36
Steve, ik ben het helemaal met je eens, alleen bij ons begint het al in de gemeenteraad :shock:

Overigens, adviseurs/adviesburo’s kunnen er ook wat van. Als het mis gaat zijn ze plots niet meer thuis, sterker, ze mogen in Nederland zelfs “niet meer thuis zijn” . Komen ze gewoon mee weg.
Bewoners (lees: burgers) ook.

Wederom in Den Haag (om bij Steve's bekend terrein te blijven): tram lijn (11) zou in plannen gemeente rechtdoor naar het Zuiderstrand (rand Duindorp en Schevingen Haven) worden verlegd vanaf Houtrustbrug langs de Kranenburgweg (rijdt nu over het oude goederenlijntje door Statenkwartier naar Dorp). Dit in verband met de woningen die (inmiddels) gebouwd zijn op het voormalige Norfolk (veerdienst) terrein.

Er was in deze hoek bij Norfolk en Haven een OV leemte geïdentificeerd (klopt, ik heb zelf jaren naast het Norfolk terrein gewoond). Kortom, de gemeente wilde deze wijk beter aan laten sluiten op het Haagse OV netwerk richting centrum. Immers als er honderden woningen gebouwd worden en het OV is te ver weg dan weten mondige burgers de bestuurders ook te vinden.

Langs het afwateringskanaal is meer dan voldoende ruimte profiel voor een (vrijliggende) tramlijn en er staat aan slechts 1 zijde bebouwing. Ideaal, een rechte streep naar Zuiderstrand vanaf Houtrustbrug. De verbinding naar Scheveningen Dorp zou dan door tram 16 (Statenkwartier) worden overgenomen. De aansluiting bestaat al ivm remise bewegingen. Geen extra investeringen nodig.

Maar ja, dan heb je in Nederland burgers en inspraak. Hardstikke goed. De bewoners van de Kranenburgweg langs de voorgenomen verlegde route tram 11 hebben een adviesbureau (van een van de buurtbewoners!) ingeschakeld die wel even met een uitgewerkt rapportje zou komen die stelt dat dit voorstel van de gemeente het slechtste van de voorhanden zijnde alternatieven is.

Gevolg: gemeente luistert en buigt mee. Het gaat mee in het alternatief en eerste keuze deel buurtbewoner: verleng tram 16 (statenkwartier) naar Zuiderstrand vanaf kop Statenlaan met een 110 graden bocht (=lawaai) over een complexe kruising met verkeer en huidige tram 11. Via de krappe en drukke Westduinweg (tram dus niet vrijliggend in te passen, dus samen met auto's in straat) naar het het afwateringskanaal. Daar een scherpe draai naar rechts (wederom bocht lawaai) om dan het originele voorgesteld pad naar Zuiderstrand af te leggen.

Steve, leg het mij maar uit waar het hier verkeerd gaat. En waarom.

Plaats reactie