Geflitst....

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Moppersmurf
Geregistreerd lid

Re: Geflitst....

Bericht door Moppersmurf » ma 12 jul, 2004 17:46

Ben ook geflitst in Belgie. Niet normaal, dacht dat de boete in frankskes was.... ;-|+
Mijn Belgische kameraad reed vooraan, afgeklokt op 62 km/u, boete 150 euris!!!! Zijde ge zot??? Een kind is er niet veilig, maar zo'n boete voor zo'n beetje te hard??? :evil:
Moppersmurf

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 12 jul, 2004 18:18

Dat is wat ze hier een veilig verkeersbeleid noemen :roll:

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » ma 12 jul, 2004 19:32

Ik reed laatst 20km te hard (in NL) dat koste me €100
Scheeld toch wel wat...

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » ma 12 jul, 2004 20:08

Vorige vrijdag uitspraak via deurwaarder gekregen,van snelheidsovertreding op ring Leuven,76 ipv 50,8 dagen rijverbod + 250€ boete,op zondagmorgen om 7.00uur,gelukkig mag ik waarschijnlijk kiezen wanneer ik 't in lever...
Enfin,zo zei die deurwaarder toch,hij vertelde er ook bij dat hij een extra personeelslid heeft moeten aannemen om al die snelheidsboetes te verwerken,ongeveer 180/dag in Leuven alleen,de ene zijn dood is de andere zijn brood,en ik ben slager :lol:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 12 jul, 2004 20:11

ik heb nog steeds een radardetector te koop, jullie ervaringen lezende begint die toch best interessant te worden.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 12 jul, 2004 21:46

Niet echt, als je ze daarmee pakken, mag je naar de correctionele rechtbank :? , wat dus ook op je strafblad komt :cry:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 12 jul, 2004 21:57

marky schreef:Niet echt, als je ze daarmee pakken, mag je naar de correctionele rechtbank :? , wat dus ook op je strafblad komt :cry:
heb je al een strafblad dan? :lol:

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 12 jul, 2004 23:27

Vraagje: Wellicht een algemeen bekend gegeven, maar flitspalen, registreren deze ook je snelheid als je deze van voren nadert? De paal staat dan dus in tegenovergestelde richting aan de andere zijde van de weg.
Zag laatst nl zo'n ding flitsen toen ik deze tegemoet kwam en van de andere kant passeerde op dat moment geen verkeer. Wel vreemd overigens dat dat ding flitste, want ik reed strak 50 daar, op de cc, ik weet dat ze er staan en ik rijdt op dergelijke wegsituaties binnen de bebouwde kom eigenlijk nooit bewust te hard.

Iemand een idee?

Gr,

Dennis

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » ma 12 jul, 2004 23:38

Ik weet heel zeker dat in Leuven op de brusselsesteenweg de palen langs 2 kanten flitsen,ze draaien daar soms de kop van de paal,ik kon 't niet geloven maar heb 't in de week met eigen ogen gezien,zeer gevaarlijk dus,want:stel je weet een paal staan rechts die je achterplaat zou kunnen flitsen.....maar die paal is braaf en flitst alleen 't andere rijvak in de andere richting,maar :!: als je pech hebt ben je ondertussen al geflitst door zijn overbuur die dan nog wat korter stond.....
Ik vraag mij (misschien nodeloos en overbodig)af of 't wettelijk wel kan dat de paal-uilekoten zo mogen flitsen,de vrouw naast mij in bed mag mij pakken,maar wettelijk gezien de overbuurvrouw niet,waar is de logica toch? :mrgreen:

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » di 13 jul, 2004 7:46

Manic schreef:Zag laatst nl zo'n ding flitsen toen ik deze tegemoet kwam en van de andere kant passeerde op dat moment geen verkeer. Wel vreemd overigens dat dat ding flitste, want ik reed strak 50 daar, op de cc, ik weet dat ze er staan en ik rijdt op dergelijke wegsituaties binnen de bebouwde kom eigenlijk nooit bewust te hard.
Had je je gordel om?

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » di 13 jul, 2004 9:02

Manic schreef:Vraagje: Wellicht een algemeen bekend gegeven, maar flitspalen, registreren deze ook je snelheid als je deze van voren nadert? De paal staat dan dus in tegenovergestelde richting aan de andere zijde van de weg.
Zag laatst nl zo'n ding flitsen toen ik deze tegemoet kwam en van de andere kant passeerde op dat moment geen verkeer. Wel vreemd overigens dat dat ding flitste, want ik reed strak 50 daar, op de cc, ik weet dat ze er staan en ik rijdt op dergelijke wegsituaties binnen de bebouwde kom eigenlijk nooit bewust te hard.

Iemand een idee?

Gr,

Dennis
Hoi Manic,

Jij bent bij deze het haasje, want het klopt dat sommige flitspalen je tegemoetkomend gedagzeggen. Ook wanneer ze aan de andere kant van de weg staan.

Gr,
Easy :wink:

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » di 13 jul, 2004 18:22

Dan zou ik nog niet het haasje kunnen zijn lijkt me, ik had én mn gordel om en ik reed geen km harder dan 50. (op een meting van 3v0 wees uit dat mijn km teller een km of 2/3 teveel aangeeft en ik reed exact 50)

Wellicht dat dat ding gewoon standaard flitst op gordels dan? Wist niet dat de palen daar ook voor konden dienen, maar alles is natuurlijk mogelijk.

gr,

Dennis

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » di 13 jul, 2004 18:44

Je hebt het toch over een flitskast?, daar zit echt geen kaboutertje in die kijkt of jij je gordels om hebt. Als jij geflits bent en er reed niemand om je heen, dan kun je jezelf altijd nog verdedigen bij de rechter door te zeggen dat die flitspaal het fout heeft. Prettige wedstrijd in dat geval.

Gr,
Easy :wink:
( die je adviseert om de foto + het ijkrapport van de flitskast op te vragen)

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » di 13 jul, 2004 19:18

In Duitsland wordt de foto langs voor gebruikt ivm boetes voor niet gordeldragers,ja kan maar beter niet geflitst worden op zakenreis zoals een kennis van me,zijn(ex)vrouw dacht hij alleen in de auto op zakenreis was... :lol:
Of 't in ons landje gebruikt wordt betwijfel ik,alhoewel ik verschiet van niets meer...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 13 jul, 2004 19:20

als ie 51 heeft gedetecteerd, dan flitst ie ook, maar krijg je 3km aftrek, ben je niet het haasje.

Inmiddels is het alweer heel wat maanden na kerst.. en ik wacht nog steeds op de :?: :!: 'waar is dat nu voor' bekeuring in Sassenheim... er werd geflitst, maar Joost mag weten waarvoor :? het was ook niet voor de Golf achter me...

ik wacht al een jaar of 12 op een rood-licht flits bij de Berenkuil (Utrecht)

Plaats reactie