reclame citroen wat een irritante vertoning zeg

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 19 aug, 2006 22:18

verde900 schreef:
edwardkommeren schreef:
verde900 schreef:
Vind die Peugeot wel een geinig ding om te zien
.
zou zo uit de mislukkingsstal van maybach kunnen komen, wat wordt ik droevig van dit model, lijkt nergens op.
Kijk er dan vooral niet te lang naar.....
Neem me niet kwalijk maar je bent als het gaat om studiemodellen niet echt een vrolijkerd Edward, is er iets ueberhaupt iets hedendaags waar je wel wat "gevoel" bij hebt?
Ikzelf vind Peugeot best geslaagde en ook gedurfde studiemodellen "produceren"...
ja, wanneer het op een auto lijkt wel ja, de maybach en de peugeot zouden geen modellen van mijn hand zijn. Vind de EV-1 van Saab nog steeds een schitterend studiemodel, en voor deze tijd zelfs nog niet eens ouderwets ( zowel qua design als de techniek, alhoewel de techniek in die 20 jaar behoorlijk vooruit is gegaan, maar desondanks niet ouderwets te noemen.) :wink:

maar houdt me niet zo bezig met studie-modellen, zie wel eens wat langs komen ja, maar dat ik daar nou zo van onder de indruk ben over het algemeen, nee niet echt en zeker niet van het merendeel van het tegenwoordige design, niet mijn smaak helaas.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 19 aug, 2006 22:23

edwardkommeren schreef:wanneer het op een auto lijkt wel ja, de maybach en de peugeot zouden geen modellen van mijn hand zijn:
Wist niet dat je het vanuit een proffessioneel perspectief bekeek....
edwardkommeren schreef: Vind de EV-1 van Saab nog steeds een schitterend studiemodel, en voor deze tijd zelfs nog niet eens ouderwets ( zowel qua design als de techniek
Wist ook niet dat die wel van jouw hand was.... :?

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 19 aug, 2006 22:30

verde900 schreef:
edwardkommeren schreef:wanneer het op een auto lijkt wel ja, de maybach en de peugeot zouden geen modellen van mijn hand zijn:
Wist niet dat je het vanuit een proffessioneel perspectief bekeek....
edwardkommeren schreef: Vind de EV-1 van Saab nog steeds een schitterend studiemodel, en voor deze tijd zelfs nog niet eens ouderwets ( zowel qua design als de techniek
Wist ook niet dat die wel van jouw hand was.... :?
was dat maar zo, had ie nu rondgereden :O: denk ik :wink:, had ie nu hier voor de deur gestaan. En ...... ook een gedurfd studiemodel hoef nog niet MOOI te zijn / hoeft niet iedereen mooi te vinden :wink:

JT
Geregistreerd lid

Bericht door JT » za 19 aug, 2006 22:31

Jongens, niet zo ruzieën....

Alle waar naar zijn geld..
Niet zeuren over het slot van een Berlingo/Partner, wij hebben er 4 rondlopen en ze krijgen die diesels niet kapot al zouden ze het willen. Zeer betrouwbare techniek...
Btw, CV nemen, dan spaar je het slot ;-)
En die CV's gaan ook al niet kapot, batterijen is het enige... :D

alle concepts zijn reclame, de 908 heeft een motor die in duur-races gebruikt gaat worden, en het is dan toch een imposant en echt motorblok.

De Citroen verkoper en zijn niet aflatende fanatisme om die auto's te verkopen, dat mag ik wel. Ik denk dat jullie het over andere reclames van Citroën hebben....

Btw, ik vind alleen de laatste modellen van Saab mooier en de 9-3 van 2003 en later het mooist, (sorry).
Die concept van Saab vind ik wel realistisch hoor... Laat maar komen!

Nu we het toch over Peugeot hebben, de combo Diesel-electro lijkt mij de beste "korte termijn" oplossing om zuinigere auto's te produceren, het bi-fuel verhaal zal ook wel mooi zijn, maar loopt dat al een beetje in NL?

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » zo 20 aug, 2006 1:20

edwardkommeren schreef:Vind de EV-1 van Saab nog steeds een schitterend studiemodel, en voor deze tijd zelfs nog niet eens ouderwets ( zowel qua design als de techniek, alhoewel de techniek in die 20 jaar behoorlijk vooruit is gegaan, maar desondanks niet ouderwets te noemen.) :wink:
Mijn 12 jaar oude GM-Saab had in zijn vorige vorm (met de huidige specs liggen de verhoudingen al helemaal anders) al meer motorvermogen dan dit studiemodel. Zodra licht aangepaste productiemodellen de studiemodellen inhalen kunnen we de techniek van het studiemodel als achterhaald beschouwen. Dat is overigens geen schande voor een studiemodel van halverwege de jaren tachtig.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 20 aug, 2006 8:51

edwardkommeren schreef:Vind de EV-1 van Saab nog steeds een schitterend studiemodel, en voor deze tijd zelfs nog niet eens ouderwets ( zowel qua design als de techniek, alhoewel de techniek in die 20 jaar behoorlijk vooruit is gegaan, maar desondanks niet ouderwets te noemen
Die EV1 is (als je in het museum kijkt) feitelijk het enige studiemodel met enige visie.
Sinds ikzelf op een onbewaakt moment ontdekt heb dat er meer merken zijn als SAAB die best heel aardig zijn is mijn wereldvisie in positief opzicht veranderd, doe gewoon eens wat meer moeite om het te willen zien.
edwardkommeren schreef:maar houdt me niet zo bezig met studie-modellen, zie wel eens wat langs komen ja, maar dat ik daar nou zo van onder de indruk ben over het algemeen, nee niet echt en zeker niet van het merendeel van het tegenwoordige design, niet mijn smaak helaas.
Na de C900 en de 9000 was het voor jou dus gewoon over? :shock:
Die Peugeot is een gaaf ding, dit zal hem in die vorm zeker nooit gaan worden maar de gedurfde elementen erin getuigen van visie en dat is nu net iets dat SAAB zich op dit moment helaas niet kan veroorloven.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 20 aug, 2006 9:44

verde900 schreef:
edwardkommeren schreef:Vind de EV-1 van Saab nog steeds een schitterend studiemodel, en voor deze tijd zelfs nog niet eens ouderwets ( zowel qua design als de techniek, alhoewel de techniek in die 20 jaar behoorlijk vooruit is gegaan, maar desondanks niet ouderwets te noemen
Die EV1 is (als je in het museum kijkt) feitelijk het enige studiemodel met enige visie.
Sinds ikzelf op een onbewaakt moment ontdekt heb dat er meer merken zijn als SAAB die best heel aardig zijn is mijn wereldvisie in positief opzicht veranderd, doe gewoon eens wat meer moeite om het te willen zien.
edwardkommeren schreef:maar houdt me niet zo bezig met studie-modellen, zie wel eens wat langs komen ja, maar dat ik daar nou zo van onder de indruk ben over het algemeen, nee niet echt en zeker niet van het merendeel van het tegenwoordige design, niet mijn smaak helaas.
niet over maar wel het begin van het einde van het Saab- tijdperk >> het Saab- gehalte in de laatste modellen is laag te noemen t. o. v. vroeger en dat is toch erg jammer met zoveel verdwijnende Saab- kenmerken ;-(+ .En de teruglopende degelijkheid en qualiteit sinds de invoering van de NG900.Helaas kan Saab voor het geld dat zo'n auto tegenwoordig mag kosten DIE ouderwetse kwaliteit niet leveren. Saab is minder kwaliteit als gevolg van onder druk staande prijzen, da's jammer. Saab verdiend betere kwaliteit. :wink:

Saab was inverhouding altijd duur tov de concurentie maar wel kwaliteit. :D

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » zo 20 aug, 2006 17:04

edwardkommeren schreef:
verde900 schreef:
niet over maar wel het begin van het einde van het Saab- tijdperk >> het Saab- gehalte in de laatste modellen is laag te noemen t. o. v. vroeger en dat is toch erg jammer met zoveel verdwijnende Saab- kenmerken ;-(+ .En de teruglopende degelijkheid en qualiteit sinds de invoering van de NG900.Helaas kan Saab voor het geld dat zo'n auto tegenwoordig mag kosten DIE ouderwetse kwaliteit niet leveren. Saab is minder kwaliteit als gevolg van onder druk staande prijzen, da's jammer. Saab verdiend betere kwaliteit. :wink:

Saab was inverhouding altijd duur tov de concurentie maar wel kwaliteit. :D
Maar stilstand is achteruitgang. En opzich zie ik in de nieuwe 9-3 nog best wat Saab eigenaardigheden, contactslot tussen de stoelen, cockpit achtig interieur(nog wel althans). En wat als Saab had vastgehouden aan alle Saab-dingen en de verkopen vielen tegen, dan kreeg je weer het verwijd dat Saab te lang vasthoud aan tradities. Als het niet goed gaat met een merk dan is er altijd wel wat te mekkeren.

Die kwaliteitsdaling is idd wel een slecht teken. Maar toen was Saab duurder dan haar concurrenten, nu wat goedkoper. Dus je levert iets in, al denk ik dat we met z'n allen liever wat meer betalen dat je weet dat je een betrouwbare auto hebt. Maar we moeten het ook niet overdrijven, die dingen vallen niet na 100 meter uit elkaar ofzo. En als ik lees wat er allemaal mis is met de 900 classics hier op het forum, dan komt die auto ook niet bulletproof over.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 20 aug, 2006 17:13

Je hebt hiermee de spijker op z'n kop geslagen Thomas!

Natuurlijk is het zo dat Saab minder Saab is dan vroeger, maar ja, met GM gaat het ook niet denderend dus moeten ze wel componenten van andere merken uit het concern lenen, ook al ben ik het daar niet altijd mee eens....

Opzich lijkt het me helemaal geen gek idee als Renault Saab kocht, gaat er misschien een wat frissere wind op de designafdeling waaien en zoals bekend, Renault beschikt over veel geld!

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » zo 20 aug, 2006 17:56

edwardkommeren schreef:ja, wanneer het op een auto lijkt wel ja, de maybach en de peugeot zouden geen modellen van mijn hand zijn. Vind de EV-1 van Saab nog steeds een schitterend studiemodel, en voor deze tijd zelfs nog niet eens ouderwets ( zowel qua design als de techniek, alhoewel de techniek in die 20 jaar behoorlijk vooruit is gegaan, maar desondanks niet ouderwets te noemen.) :wink:
Pff, soms word ik hier (met alle respect) wel moe van. Je vergelijkt nu dus een gloednieuw studiemodel van Peugeot met een haast-prehistorische van Saab. En je vindt die van Saab nog vooruitstrevender ook. Wie weet voor z'n tijd, maar vergeet dat ding nu.

Edward, soms moet je denk ik die Saab-oogkleppen af doen en eens verder kijken. Ik heb jou volgens mij nog nooits iets positiefs horen/lezen zeggen/posten over een ander merk dan Saab. En zelfs bij Saab beperk je je tot de oudere modellen. Kijk eens verder en sta open voor de dingen waar géén Saab embleem opgeplakt zit!

Want al die andere merken zijn helemaal niet zo slecht cq. waardeloos als jij beweert. Ze doen het immers beter dan Saab. En schuif die schuld niet op GM af; als Saab het in het verleden beter had gedaan, hadden ze GM niet eens nodig gehad.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 20 aug, 2006 20:40

Rutger schreef: Je vergelijkt nu dus een gloednieuw studiemodel van Peugeot met een haast-prehistorische van Saab. En je vindt die van Saab nog vooruitstrevender ook
rutger lees het verhaal eens opnieuw, dit beweer ik dus niet GOED LEZEN is het advies:!:

Ik noem de Ev-1 als voorbeeld van wat ik een geslaagd studiemodel vindt, zelfs nu nog :D , mooie lijnen en geen rare vouwen en hoeken.
En geen studiemodel maar rijp voor productie maar wel mijn smaak de C-30 van volvo

Ps en was dat zonnecellen dak van de Ev-1 dan niet vooruitstrevend dan :wink:

En nee ik houdt niet van dat extravaganza design en zeker niet van het italiaanse, gewoon koel noord europees.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » zo 20 aug, 2006 22:18

JT schreef:Btw, ik vind alleen de laatste modellen van Saab mooier en de 9-3 van 2003 en later het mooist, (sorry).
Waarom gebruik je zo'n klein lettertype? Het lijkt wel alsof je je er voor schaamt.
Je bent echt niet de enige die de recente modellen van Saab meer waardeert dan de 'karakteristieke' modellen van begin jaren '90 en daarvoor.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 21 aug, 2006 18:16

Afbeelding Smoelt toch niet zo'n hok, ech nie :twisted: , ga ik liever op de fiets, zou me dood schamen in zo'n ding :evil: al is ie technisch misschien superieur aan een Saab dan nog liever een Saabje :wink:, of zelfs liever een opel van GM :wink: dat lijkt nog ergens op. Zo'n 407 sw, net een rondvaartboot van de zijkant gezien.Niet mijn smaak.

JT
Geregistreerd lid

Bericht door JT » ma 21 aug, 2006 18:22

edwardkommeren schreef:Smoelt toch niet zo'n hok, ech nie :twisted: , ga ik liever op de fiets, zou me dood schamen in zo'n ding :evil: al is ie technisch misschien superieur aan een Saab dan nog liever een Saabje :wink:, of zelfs liever een opel van GM :wink: dat lijkt nog ergens op.
Het gaat om het motorblok!! En het heeft zo iig je attentie! ;-)

@maarten: gelukkig, ik dacht dat mijn vrouw en ik alleen stonden, maar als er hier een Saab komt, dan de 9-3 cabrio van na 2003! En zeker niet de vorige cabrio-modellen!

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 21 aug, 2006 21:27

JT schreef:
Het gaat om het motorblok!! En het heeft zo iig je attentie! ;-)
als je het goed gelezen hebt in eerste instantie niet maar ging het over het studiemodel in het algemeen. :wink: ja, motorisch is ie misschien wel goed ja

Plaats reactie