Dus kies je eigenlijk voor haar kant met die opmerking. Of zou zij zich ook als popje moeten gedragen en niet arrogant van individualistische gedachte zijn?jonatas 900s schreef:Dat is dus de denkfout, zij had moeten opstappen , om de rest niet in moeilijkheden te brengen.
Maar wat #@$ ik, ik ben blij, want zo'n stelletje stuntelaars... die moet je niet in de regering hebben.
einde balkenende 2
-
Leonardo da Vinci
-
Erik
- Lid van verdienste
Re: einde balkenellende 2
Beetje kortzichtig jongens.edwardkommeren schreef:Kabinet Balkenende-2 gevallenauwwww.
krijgen we er nu een kabinet voor terug dat echt weer eens wat doet dat gaat zorgen voor een verbetering van de koopkracht en dus ook de economie.> houdt ik er misschien een baan aan over.
Dit was een kabinet dat na lange tijd en wereldwijde economische problemen wel hard bezig was om van Nederland weer een weerbaar land te maken.
Jaren hebben we met linkse kabinetten geld uitgegeven waar het eigenlijk niet kon.
Betrek het eens op je eigen economie, te weten je salaris en je uitgaven. Hoe ver ga je. Steek je jezelf in de schulden....en dan nog eens.....en dan nog eens enzenz. Wat gaat dit uiteindelijk aan rente alleen al kosten. Dat houd een keer op toch?!
Bij bedrijven gaat het net zo. Daar is echter nog een winstoogmerk, waardoor er aan de andere kant van de balans een plus moet komen te staan.
Mbt die baan. Je moet je maar afvragen of dat veel beter zal gaan. VNO-NCW noemt de val tragisch. Hoeveel extra banen gaan onzekere ondernemers scheppen op korte termijn.....juist minder dan dat ze vol vertrouwen zitten.
Hetzelfde geldt voor comsumenten vertrouwen. Zal niet beter worden als er onzekerheid bestaat over de toekomst van je economie en salaris. Juist om de economie beter te laten gaan (en dus weer die door jouw gezochte baan te scheppen) zullen mensen geld moeten uitgeven.
Al met al is het voor ons land dus geheel niet goed dat er op dit moment potentie een links kabinet gaan komen.
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: einde balkenende 2
Nee, nu niet en nooit niet. Er komt gewoon een ander stel schijnheilige zakkenvullers.edwardkommeren schreef:krijgen we er nu een kabinet voor terug dat..
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
Ik denk dat, als je zo recht door zee bent als zij zegt dat ze is, je ook je fouten moet erkennen, en toegeven dat het allemaal niet zo zuiver is gelopen als zou moeten.
het feit dat ze dat niet doet , en daarmee het hele kabinet op het spel zet (want dat was te voorzien) tekent de mens.
En zo zijn er nog een paar in dit kabinet, ik noem een de geus, die ook zo onbetrouwbaar is als het maar kan.
een balkenende die totaal geen controle heeft
medy van der laan, die niet weet wat ze doet. (die zit nu in indonesie voor een dienstreis...????)
ziektekosten.....
Noem maar op.
Ik ben ook deze mening toegedaan , omdat ik door dit kabinet bijzonder hard getroffen ben door alle maatregelen, wat mij toch per maand zo'n 250 e minder in knip opleverd
het feit dat ze dat niet doet , en daarmee het hele kabinet op het spel zet (want dat was te voorzien) tekent de mens.
En zo zijn er nog een paar in dit kabinet, ik noem een de geus, die ook zo onbetrouwbaar is als het maar kan.
een balkenende die totaal geen controle heeft
medy van der laan, die niet weet wat ze doet. (die zit nu in indonesie voor een dienstreis...????)
ziektekosten.....
Noem maar op.
Ik ben ook deze mening toegedaan , omdat ik door dit kabinet bijzonder hard getroffen ben door alle maatregelen, wat mij toch per maand zo'n 250 e minder in knip opleverd
-
Leonardo da Vinci
Re: einde balkenende 2
Wat een negatieve houding op de toekomst, mensen. Maar misschien ben jij wel een soort SP-er in disguise. Dat zijn geen zakkenvullers.72sonett-III schreef:Nee, nu niet en nooit niet. Er komt gewoon een ander stel schijnheilige zakkenvullers.edwardkommeren schreef:krijgen we er nu een kabinet voor terug dat..
Nederland heeft gewoon binnenlandse problemen, en die zijn van linkse aard, daar ontkomen wij niet aan...
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
De binnenlandse problemen zijn op dit moment meer van rechtse aard geloof ik...
En ja, ik ben sp 'er, omdat ik denk dat die een evenwichtiger en socialer beleid nastreven
Er zijn vele regelingen waar zwaar misbruik van gemaakt worden, ik noem een hypotheekrente, die niet gebruikt wordt waar hij oorspronkelijk voor bedoeld was (mijn huis is betaald)
Kinderbijslag voor hogere inkomens
zorgtoeslag, de zwakke betalen voor de gezonde
noem maar op.
En ja, ik ben sp 'er, omdat ik denk dat die een evenwichtiger en socialer beleid nastreven
Er zijn vele regelingen waar zwaar misbruik van gemaakt worden, ik noem een hypotheekrente, die niet gebruikt wordt waar hij oorspronkelijk voor bedoeld was (mijn huis is betaald)
Kinderbijslag voor hogere inkomens
zorgtoeslag, de zwakke betalen voor de gezonde
noem maar op.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Verdonk zit zo vol met haar eigen ijdeltuiterij dat zij onhoudbaar is als minister. Zij had zelf telkenmale de gelegenheid gekregen om ZELF te komen met knievallen en erkenningen van inschattingsfouten. Zij heeft telkenmale laten blijken dat zij ongeschikt is als politicus, en dat haar technocratische benadering van een bikkelhard beleid totaal onhoudbaar is.
Dit is ook niet de 1e keer dat zij in haar eigen jip en janneke terminologien compleet verstrikt raakt.
Het is tekenend voor de zwakheid van Balkenende dat Verdonk niet eerder naar huis gestuurd kon worden.
Overigens de opmerking van Van Beek "samen uit samen thuis" is niet aan hem. In een parlementair stelsel hebben we te maken met dualiteit Het is aan het kabinet om 'samen uit samen thuis' toe te passen (overigens een totale onwijze wijsheid in de politiek), niet aan een parlementaire fractie. Van Beek wekt ook nog eens de indruk dat het gaat om de boekjes voor later dat het beter staat als er een minister minder naar huis is gestuurd ipv de werkelijke inhoud. Een onzuivere politieke uitlating.
Nogmaals, de VVD en CDA hebben foutief ingeschat dat het politiek wijzer zou zijn in het landsbelang (zoals zij zo pareren vanavond) om Verdonk te offeren... ZIJ hebben nadrukkelijk die keuze gehad.... D66 doet gewoon gevolg aan een keuze die zij heeft voorgelegd.
Als je zegt dat D66 dicteert.... ach.. Verdonk dicteert ook zoveel, dus wat is nu precies "het probleem" dan?
Dit is ook niet de 1e keer dat zij in haar eigen jip en janneke terminologien compleet verstrikt raakt.
Het is tekenend voor de zwakheid van Balkenende dat Verdonk niet eerder naar huis gestuurd kon worden.
Overigens de opmerking van Van Beek "samen uit samen thuis" is niet aan hem. In een parlementair stelsel hebben we te maken met dualiteit Het is aan het kabinet om 'samen uit samen thuis' toe te passen (overigens een totale onwijze wijsheid in de politiek), niet aan een parlementaire fractie. Van Beek wekt ook nog eens de indruk dat het gaat om de boekjes voor later dat het beter staat als er een minister minder naar huis is gestuurd ipv de werkelijke inhoud. Een onzuivere politieke uitlating.
Nogmaals, de VVD en CDA hebben foutief ingeschat dat het politiek wijzer zou zijn in het landsbelang (zoals zij zo pareren vanavond) om Verdonk te offeren... ZIJ hebben nadrukkelijk die keuze gehad.... D66 doet gewoon gevolg aan een keuze die zij heeft voorgelegd.
Als je zegt dat D66 dicteert.... ach.. Verdonk dicteert ook zoveel, dus wat is nu precies "het probleem" dan?
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Leonardo da Vinci
NU volg het dus niet meer helaas. Binnenlandse problemen zijn toch per definitie sociale problemen. En het is rechts om liberaal te zijn, en ieder zich aan zijn eigen lot over te laten. Dus als ik die mentaliteit op jouw klacht hoor, is het antwoord heel simpel,.. sodemieter dan maar op naar een ander land en ga het daar maar uitvissen.
-
Leonardo da Vinci
-
jelger
- Geregistreerd lid
liberals worden nog steeds als "links" geportreteerd in de VS.
terug naar NL. D66 is een liberale partij, maar is niet perse rechts georienteerd.
verder vind ik het classificeren van "problematiek" in NL als zijnde links veroorzaakt, danwel als linkse problematiek die alleen maar door rechts gered kan worden van een nog meer simpele redenering blijken dan regels zijn regels.
Alle "problemen" van Paars worden afgewenteld op "links" terwijl ik dacht dat er toch een flinke invloed was van een "rechtse" partij?? of erkent men nu dat de VVD gewoon platgewalst is, en eigenlijk geen stuiver waard was al die jaren??? helemaal niks bereikt heefT? ah.. spin doctor: "de VVD in Paars heeft Nederland van de ondergang behoedt door tegengas te bieden"
(dubieus!)
hoe dan ook.. rechst en links lopen in NL zo door elkaar de laatste decennia dat je niet kunt spreken dat 1 zijde verantwoordelijk is voor alle "problematiek". Waarmee de links/rechts discussie in feite geen punt meer is.
terug naar NL. D66 is een liberale partij, maar is niet perse rechts georienteerd.
verder vind ik het classificeren van "problematiek" in NL als zijnde links veroorzaakt, danwel als linkse problematiek die alleen maar door rechts gered kan worden van een nog meer simpele redenering blijken dan regels zijn regels.
Alle "problemen" van Paars worden afgewenteld op "links" terwijl ik dacht dat er toch een flinke invloed was van een "rechtse" partij?? of erkent men nu dat de VVD gewoon platgewalst is, en eigenlijk geen stuiver waard was al die jaren??? helemaal niks bereikt heefT? ah.. spin doctor: "de VVD in Paars heeft Nederland van de ondergang behoedt door tegengas te bieden"
hoe dan ook.. rechst en links lopen in NL zo door elkaar de laatste decennia dat je niet kunt spreken dat 1 zijde verantwoordelijk is voor alle "problematiek". Waarmee de links/rechts discussie in feite geen punt meer is.
-
Leonardo da Vinci
And I completely agree with you Jegler.
And to be liberal,.. is to live in a state of commonwealth.
One could easily confuse it as swaying to one side or the other, when in fact it is philosophical ideology concerning the people which are subject to the commonwealth. And the issue concerns the distribution of this, because people are free to go but not free to enter.
And to be liberal,.. is to live in a state of commonwealth.
One could easily confuse it as swaying to one side or the other, when in fact it is philosophical ideology concerning the people which are subject to the commonwealth. And the issue concerns the distribution of this, because people are free to go but not free to enter.
-
Erik
- Lid van verdienste
Ik betaal daarna nog steeds 52% hoor.jonatas 900s schreef:ik noem een hypotheekrente, die niet gebruikt wordt waar hij oorspronkelijk voor bedoeld was
Jouw betaalde huis is nu mede zoveel waard doordat er ooit een aftrek is ingesteld.
Da's het nadeel van de linkse partijen met hun stokpaardjes. Ze zie alleen maar dat er rijke stinkerd zijn die veel geld verdienen. Dat op deze mensen voor een groot deel de economie draait, dat deze mensen de banen scheppen en de risico's lopen.
-
Leonardo da Vinci
Jesus Christus wat een arrogante opmerking.erik schreef:Ik betaal daarna nog steeds 52% hoor.jonatas 900s schreef:ik noem een hypotheekrente, die niet gebruikt wordt waar hij oorspronkelijk voor bedoeld was
Jouw betaalde huis is nu mede zoveel waard doordat er ooit een aftrek is ingesteld.
Da's het nadeel van de linkse partijen met hun stokpaardjes. Ze zie alleen maar dat er rijke stinkerd zijn die veel geld verdienen. Dat op deze mensen voor een groot deel de economie draait, dat deze mensen de banen scheppen en de risico's lopen.
Voor alle duidelijkheid, als je alle verneukeratieve problemen in een klap wenst op te lossen, moet je mensen de mogelijkheden bieden, en de economie 24 uur toegankelijk maken, zoals in de VS.