Sportauto - Toyota MR2, Porsche Boxter ?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Jarnetje
Donateur
Donateur

Re: Sportauto - Toyota MR2, Porsche Boxter ?

Bericht door Jarnetje » zo 24 mei, 2015 17:35

Een wankelmotor klinkt mij inderdaad niet als superbetrouwbaar in de oren, maar is natuurlijk wel ontzettend gaaf. Ik zal eens wat dingen opzoeken over de RX-8. Leuke discussie dit!!

9-3turbo205
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 9-3turbo205 » zo 24 mei, 2015 21:24

Ik dacht ook aan een rx-8. Wel eens een lang weekend in gereden toen ik bij een mazda dealer werkte, fantastisch ding. Geluid wat de wankelmotor maakt is verslavend. Verbruikt wel veel brandstof en wat olie, dus goed in de gaten houden. Als ze stuk gaan is dat meestal doordat een niet zorgzame eigenaar het oliepeil niet in de gaten houdt.

Jarnetje
Donateur
Donateur

Bericht door Jarnetje » zo 24 mei, 2015 21:42

Hij is wel knettergaaf die RX-8! Mooi interieur ook. Valt me op dat de occasionprijzen behoorlijk laag zijn, trouwens. Jammer dat het geen roadster is, anders was ik om.

9-3turbo205
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 9-3turbo205 » zo 24 mei, 2015 22:06

Grappig dat ik dan een half uur later dit artikel tegenkom:

Afbeelding

Zit airco op...

Jarnetje
Donateur
Donateur

Bericht door Jarnetje » zo 24 mei, 2015 22:31

Dit moet een teken zijn, toch?!

vlietmansje
Geregistreerd lid

Bericht door vlietmansje » zo 24 mei, 2015 22:43

Met een MR2 kon ik niet goed schakelen, de tunnel zat me in de weg met overgang 1 naar 2 en dus ook 3 naar 4.

Een Boxster nooit geprobeerd, buiten budget.

Een MG-F heb ik wel ooit overwogen, nooit geprobeerd idem.

Een Lotus Elise heb ik weekend gehuurd, fantastische skelter. Instappen vergt lenigheid, uitstappen een hijskraan :D
Maar heel veel rijplezier, bij lage topsnelheid. Reed er zomaar 1:15 mee, want hij weegt nog geen 800 kg!

Rogier1201
Donateur
Donateur

Bericht door Rogier1201 » zo 24 mei, 2015 23:47

Ik heb me ook eens in de rx8 verdiept, de motor is niet betrouwbaar. Bij zeer goed onderhoud/behandeling kan het goed gaan maar dat is moeilijk te achterhalen bij een occasion. Mij is toen geadviseerd er ernstig rekening te houden met revisie want deze motoren gaan gewoon niet lang mee in de praktijk.
Ik was erg gecharmeerd van het model met suicidedoors, echt iets aparts! Interieur is erg plastic en brandstofverbruik is erg droevig(mn 9-3 is trwns niet veel beter wbt brandstof!).

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » ma 25 mei, 2015 0:08

De motor zal niet zo lang meegaan als een Saab, maar het is dan ook geen daily driver toch?
Maar dat was dus idd het hekelpunt, korte(re) levensduur van de wankelmotor.

TimmieS
Geregistreerd lid

Bericht door TimmieS » ma 25 mei, 2015 0:14

En een BMW Z3/Z4? Vaak met heerlijke 6 cil. motor! Of is die niet 'sporty' genoeg? :mrgreen:

Rogier1201
Donateur
Donateur

Bericht door Rogier1201 » ma 25 mei, 2015 11:07

TimmieS schreef:En een BMW Z3/Z4? Vaak met heerlijke 6 cil. motor! Of is die niet 'sporty' genoeg? :mrgreen:
Is zeker een aanrader! Een echte roadster met een imposante neus voor je als je er in zit en achterwielaandrijving.

Jarnetje
Donateur
Donateur

Bericht door Jarnetje » ma 25 mei, 2015 11:15

Ja, ik denk dat die wankelmotoren van de RX-8 toch meer een zorgenkindje kunnen worden. Je kunt het treffen, maar je kan ook erge pech hebben. Zo'n RX-8 wordt daardoor een beetje een onzekere keus. Opvallend dat je het interieur zo plastic vond, Rogier.

Z3 vond ik altijd een beetje een kappersauto'tje, maar dat is de MR2 natuurlijk ook ;-) Z4 lijkt me te duur, maar zal ik ook eens checken.

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » ma 25 mei, 2015 12:06

Heb je ook naar een MX-5 gekeken? Schijnen erg leuk te rijden en betrouwbaar te zijn.

9-3turbo205
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 9-3turbo205 » ma 25 mei, 2015 21:31

En dit? Kan je je als man ook nog fatsoenlijk in vertonen

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa ... DuyFRiUFLQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 26 mei, 2015 7:17

Alfa Romeo zie ik toch altijd wel als een mannen auto...... Hele have auto trouwens die spider.

RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door RonnieW » di 26 mei, 2015 8:58

Wij hebben nu ruim 2 jaar een Mazda MX-5. Onderhoud is makkelijk zelf te doen en hij is maar 1000kg dus voordelig in de wegenbelasting. Het enige nadeel is dat wat langere mensen er niet prettig in kunnen zitten. Het is nogal krap, verder is het een heerlijk scheurbakkie en je moet altijd ff zwaaien als je een andere mx-5 tegenkomt, net als bij een Saab :lol:

Plaats reactie