Fijn ding, zo'n Civic Hybrid...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Fijn ding, zo'n Civic Hybrid...

Bericht door gfgf » za 08 mar, 2014 23:22

Barboer schreef:Maar dan wel graag minstens 150PK en minimaal 300 Nm.
Je bent een bescheiden mens, maar ik begrijp je frustratie. Ik heb ooit, voor ik de Saab kocht, op één dag proefgereden in zowel zo'n Civic H als in een Saab 9-3SS. Tja, dan is de keuze snel gemaakt.

Gun jezelf een dikke bak, je gaat er rustiger van rijden. Bovendien neem je op die manier meer verantwoordelijkheid dan de subsidieslurpers in de zogenaamd verantwoorde wagens. Jij betaalt immers het volle pond aan MRB of bijtelling en bovendien jaag je er ook de nodige brandstof doorheen, dat kun je van die knijpers niet zeggen. Zowel met de Saab als met de dikke MB E430 rij ik overigens in Nederland niet harder dan 105. Voor hijgerige leaserijdertjes (Volvo, het nieuwe Audi, maar dat terzijde) ga ik gul en graag naar rechts. Wie ben ik om een minderbedeelde zijn pleziertje te misgunnen? Voor haast ben ik toch te oud. =)

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » zo 09 mar, 2014 1:37

0240613 schreef:Niks is zo lekker om van die groene bumperklevers (ja, ze bestaan echt)
Haha, zo herkenbaar. Hebben ze een 'groene' bak, gaan ze er mee rijden alsof het een Renault 5 Turbo is. :?

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 09 mar, 2014 10:07

[]

Dan zullen ze in de slipstream rijden om vooruit te komen.

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » zo 09 mar, 2014 10:45

Ik merk wel:
Saab mag de lat knap hoog leggen met z'n nieuwe elektrieke auto's als het aan dit forum ligt ;)

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » zo 09 mar, 2014 11:02

Dat lijkt me logisch Martin,

Gezien vanuit mijn perspectief als prive rijder moet een volledig electrieken cq hybride koets kwa comfort, actieradius, driving fun en looks tenslotte minimaal gelijkwaardig zijn als wat ik nu gewoon ben.
En uiteraard voor een te behappen prijskaartje kwa aanschaf en onderhoud/reparaties
Zolang dat niet het geval is stap ik iig niet over.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 09 mar, 2014 12:35

martinphili schreef:Ik merk wel:
Saab mag de lat knap hoog leggen met z'n nieuwe elektrieke auto's als het aan dit forum ligt ;)
als ze dat dan voor elkaar krijgen, hebben ze vermoedelijk wel de best rijdende hybrid :wink:

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » vr 14 mar, 2014 16:10

Leuk dat mijn potje stoom afblazen goed is voor de nodige leut en barpraat :wink:

Feit is dat ik toen echt dacht een goede keus te maken voor het milieu, werd ook vanuit het bedrijf gepromoot. Maar het verbruik is gewoon niet geweldig en komt niet in de buurt van de brochureleugens. En 120PK zegt helemaal niks als het er zo beroerd (lees: gillend VTEC varkentje onder de kap) uit komt. Bij de stoplichten is het nog wel aardig, de eerste 50 meter ben ik vaak de snelste vanwege die jarretelaandrijving, daarna knalt alles met wielen me weer voorbij, inclusief tractoren. Opa haalt me zelfs rechts in op zijn elektrische fiets.

Uit puur venijn voor privé een 9-5 Aero Estate gekocht, leuk voor de vrouw...

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 14 mar, 2014 16:17

Dus je bent gaan rijden in een hybride voor het milieu te sparen en vervolgens sta je te kijken dat je niet als snelste weg bent? Daar heb je zo'n ding toch niet voor? Zint eer ge begint (of je wilde juist een excuus thuis om een prachtige Saab te gaan rijden, voor erbij)...

Ik ben in een v40 d2 gestapt vanwege de lage bijtelling, de rest interesseert me niet. Milieu, brandstofverbruik, t zal me (t)jeuke(n)... En me erbij neergelegd dat het gewoon niet de vlotste is.

Had ik een d5 moeten halen, was ik snel weg, maar ook 3x zoveel moeten betalen per maand (25% bijtelling over een hoger bedrag), dat wilde ik niet.

verstuurd vanaf mijn GT1752 met tapatalk

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » vr 14 mar, 2014 17:17

Nee, nee, zie mijn eerdere stukjes. Ik verwacht geen keientrekker, maar bij inhaalmanoeuvres is het ding gewoonweg gevaarlijk!

Remedie: gewoon niet doen! (Wist je overigens dat teveel gezond boerenverstand dodelijk is voor elke vorm van humor en zelfspot)

Weet ik dus allemaal ook wel, maar denk dat jouw V40 D2 heilig is vergeleken met mijn gebakje op de tussenacceleratie van 80-120 ;-)

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 14 mar, 2014 18:01

Wat bedoel je precies met dat stuk over zelfspot en humor?

verstuurd vanaf mijn GT1752 met tapatalk

Plaats reactie