Auto verkopen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
jan212
Geregistreerd lid

Re: Auto verkopen

Bericht door jan212 » zo 03 feb, 2013 14:48

Begrijp ik dit nu goed,is in belgie 1 jaar garantie verplicht Garret ???

Davione
Geregistreerd lid

Bericht door Davione » zo 03 feb, 2013 16:23

Handelaars moeten inderdaad 1 jaar garantie geven bij mijn weten !

Ok ik heb hier even alles doorgelezen en sommige zijn van het topic aant afdwalen. Mij intresseert het niet wat iemand van die nieuwe 9-5NG vind. ik vind hem mooi en uniek en daarmee uit. In mijn ogen was dit de enige manier om Saab nog uit het dal te halen, dus VM heeft niet gefaald maar heeft tenminste nog gepropeerd ! Men garagist die altijd erkend saabhersteller en verkoper is geweest heeft,in tegendeel tot andere, het niet opgegeven en bestaat nog steeds. Hij rijd zelf met een 9-5NG 2.8 V6 gehirsched naar 330pk. Dus ja ik kan daar altijd terecht met men nieuwe 9-5NG als hij er komt. En ik weet dat men 9-3 nog in uitstekende staat is, daarmee dat ik ook niet akkoord ga met het eerste bod dat ik krijg. Anders was hij al lang verkocht :wink:
De 9-5NG blijft een prachtige unieke verschijning die (laten we redelijk zijn) spijtig genoeg laag geprijsd staan, toch zeker in DE ! Dus bij deze hoop ik dat het gezaag rond de 9-5NG en VM stopt en dat het terug on-topic komt !

@gustav: inruilen gaat maar dan krijg ik nooit zoveel dan dat er particulier zou afgaan.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » zo 03 feb, 2013 16:48

In Duitsland zijn prijzen meestal vrij redelijk, je kunt je eerder afvragen waar dealers/handelaren in Nederland en Belgie mee bezig zijn :lol:
Die menen veelal fantasieprijzen voor hun hun restant voorraden te kunnen krijgen, kun je in de huidige markt helemaal vergeten.

Op de site van de Duitse Saabdealers staat ook geen diesel variant meer, kijk anders eens op http://www.mobile.de" onclick="window.open(this.href);return false;.

Goedkope biturbo basis versie: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/sa ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit ook nog een set LM-velgen bij :lol:

Zo'n auto moet je dan door je bevriende Saab-dealer laten invoeren, die krijgt hem wel tegen de netto prijs mee als autohandelaar met een BTW-nummer. Nog wat afpingelen en je riidt voor een leuke prijs met een 9.5NG rond :O:

Davione
Geregistreerd lid

Bericht door Davione » zo 03 feb, 2013 17:33

ik heb er al ééntje op het oog in duitsland. En inderdaad de prijs is daar veel aantrekkelijker dan hier. Invoeren kost me € 1 in totaal dus daarvoor moet ik het ook niet laten! :D

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » zo 03 feb, 2013 22:22

Ga je toch in het weekend met de 9.5NG op stap en door de week met 9.3 Sport, kun je nog veel langer Saab blijven rijden :wink:

Davione
Geregistreerd lid

Bericht door Davione » zo 03 feb, 2013 23:49

Denk dat het vrij moeilijk is om als 23 jarige zo'n 2 auto's te onderhoude :cry:

Texpert
Geregistreerd lid

Bericht door Texpert » di 05 feb, 2013 10:54

Geduld is een schone zaak met artikelen verkopen. Zeker met auto's moet je al in de advertentie mensen overtuigen naar je toe te komen om de auto te bekijken. Hier gaat het vaak al direct mis. De tijd dat mensen op een kleine advertentie zonder foto in de krant op auto's afkomen is al lang geweest. Ze maken een selectie op het web en gaan dan vergelijken. Het spreekt voor zich dat een advertentie die helder en duidelijk is al direct een voorsprong heeft. Melden dat de auto jou goed bevallen is interesseert mensen niet, ze zien liever belangrijke gegevens als bijvoorbeeld de uitrusting. Ieder klein dingetje gewoon vermelden, zaken als regensensoren of een aux aansluiting hebben veel wagens maar die opties worden niet altijd vermeld.

Belangrijkste zijn nog wel goede duidelijke foto's. Heeft jouw wagen lederen bekleding? Foto van de stoel maken. Navi? Foto van ingeschakelde navigatie maken. Stoffen bekleding zonder enige schade op instapwang? Een foto doet wonderen, evenals een mooie close-up van een schone onbeschadigde velg. Grote foto's van de auto die schoon is van alle hoeken, en van een net interieur zonder stof, papiertjes en bladeren op de matten doen wonderen. Een volle asbak of zichtbare sigarettenpakjes zijn uiteraard helemaal uit den boze....

Succes 8)

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 05 feb, 2013 13:07

Is wel een vrij jonge wagen die er uitstekend uitziet, ik denk dat het gewoon vooral aan de Belgische marktsituatie ligt.

Aan de foto's kun je al zien dat hij een goed baasje heeft :wink:

Misschien een professionele fotomap laten maken en een filmpje op youtube, kun je er gelijk een mooi verhaal bij vertellen.

Misschien ook de nettoverkoop waarde er bij zetten voor de export, want handelaren zoeken vaker in heel Europa naar auto's voor klanten.

Zou hem zeker op http://www.mobile.de" onclick="window.open(this.href);return false; zetten, een echte handelaren site waar veel Oost en Noord-Europeanen op zitten en handelaren uit het Duitse taal gebied.

Zet er dan ook bij dat je hem wilt inruilen op een 9.5NG met vermelding van het gewenste type.

Davione
Geregistreerd lid

Bericht door Davione » di 05 feb, 2013 13:28

De wagen staat al op mobil !

Heb momenteel 3 geïntresseerde waarvan ik nog op verder bericht wacht.
Ik heb mijn minimumprijs en daar ga ik in geen geval onder. We moeten nog altijd realistisch blijven !

Als iemand geïntresseerd is mail ik altijd terug dat ze gerust eens mogen komen kijken. Aangezien ik toch niets te verbergen heb en de wagen in perfecte staat is !

Nu maar afwachten, en we zullen zien wat de tijd brengt ! :D

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 05 feb, 2013 18:26

Tja met een Belg moet je eerst eens gaan uit eten, dan nog eens een flikke pint pakken en dan pas over de prijs gaan marchanderen :lol:

Plaats reactie