Wat is je andere Favo Automerk naast Saab?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
John
Geregistreerd lid

Re: Wat is je andere Favo Automerk naast Saab?

Bericht door John » do 22 apr, 2004 9:11

Ik vind naast Saab de grotere Volvo's (164, 960, 850, S60, V70) wel geinig (de 440 bv niet). Mijn lease S60 bevalt me nog steeds goed.

Ik was destijds ook in een A4 V6 TDI geïnteresseerd (en natuurlijk ook Saab: de 9-5). Ik wilde perse de V6 (als iemand de 4-cilinder diesel start denk ik 'boer Harms start zijn tracktor). Audi zou terugbellen voor een afspraak.....we wachten inmiddels 1,5 jaar. Dan maar geen Audi :D

Ook een Porsche 911 uit de jaren 80 bevalt me wel. Die komt vroeg of laat nog wel op de oprit terecht hoop ik.

Waar heb ik in het algemeen niets mee: :twisted:
- auto's uit Italië (de standaard fabrieksoptie dat deze auto's na 3000 km spontaan onderdelen verliezen bevalt me niet zo)
- Frans spul (oud: roest. nieuw: teveel plastic)
- Aziatisch spul (design spreekt me niet aan, vaak slechte kopieen, geen status)

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » do 22 apr, 2004 9:57

Ik ben net als een paar andere ook helemaal fan van Musclecars
Dodge Charger,Chevy Camaro's, Shelby AC Cobra (425pk standaard) 8) enz.
De Chevy Corvette (nieuwe model) Z06 (Lingenfelter getuned!!!) :D
De Koenigsegg,
Ferrari 360 Stradale
Aston Martin Vanquish

Van de betaalbare wagens:
Alfa Romeo
Volvo
BMW
Audi
Ford USA

wijba
Geregistreerd lid

Bericht door wijba » do 22 apr, 2004 10:51

Hoewel ik het liefste bij mijn 900T8 een 99T16s wil hebben, zal ik van deze auto ook 24/7 op willen blijven... :wink:

Afbeelding

GTZ Wijnand 8)

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » do 22 apr, 2004 10:55

Zelf ben ik wel gecharmeerd van de volgende auto's:

Audi RS6 Avant
AfbeeldingAfbeelding
Bij voorkeur in deze kleur:
Afbeelding

Nu al een erg mooie klassieker, de Ferrari 456 GT
Afbeelding

alltime favorite, de Volvo 850T5R!! en dan wel deze uitvoering
AfbeeldingAfbeelding

Ooit wil ik ook zo'n mooie klassieke Volvo
Afbeelding

En ja, ik heb iets met estate/avant modellen 8)

Sander

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 22 apr, 2004 11:05

veel gelijkgestemden valt me op... porsche, audi en volvo.

jbgood
Geregistreerd lid

Bericht door jbgood » do 22 apr, 2004 22:19

Denk toch inderdaad ook wel Porsche.. Liefst een 993 Cabrio 4S. Maar een mooie klassieke Aston Martin V8 is ook niet gek
:O:

eli
Geregistreerd lid

Bericht door eli » do 22 apr, 2004 22:28

Maserati....dat blijft mijn stiekeme liefde. Heb er voor de 9-3 cabrio een gehad. Een 2.8 biturbo cabrio, getuned naar 250 pk over de 400 Nm; Gecombneerd met nog geen 1200 kg ging dat best vooruit 8) .Een fantastische bak. Ferrari Testarossa had weliswaar een hogere top, maar bij alle tussensprints reed ik ze bij italo-meetings het snot voor de ogen, ook op het circuit !! Helaas werden de onderhoudskosten me wat te gortig... :cry:

Maserati : Sneller dan ferrrari en zo comfortabel als een mercedes.

Als het schip met geld nog eens binnenkomt komt er wel weer een. Dan de 4200 cambiocorsa cabrio....

Als ik wist hoe zou ik er wat foto's van mijn spyder bijzetten.... :oops:

Eli

kolst007
Geregistreerd lid

Bericht door kolst007 » do 22 apr, 2004 22:35

Inderdaad voor mij ook de Audi A6 en A8.
Tevens de Volvo S60 en de V70.
Maar als ik mag kiezen dan toch maar mijn 9-5. :lol:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 22 apr, 2004 22:37

eli schreef:Maserati....dat blijft mijn stiekeme liefde
Hadden die niet meer steenslagpitten in de zijruiten als in de voorruit? :lol:

cabri-hoho
Geregistreerd lid

Bericht door cabri-hoho » vr 23 apr, 2004 8:53

Als je zo iets moois ziet als de nieuwe quatroporte, dan weet je toch gelijk dat je zoiets neverthenooitnie kunt vergelijken met iets lomps als Mercedes?[/quote]

Klopt helemaal.....vandaar dat het ook geen vergelijk is....Het geeft aan dat maserati , in de tijd waar ik over spreek ( 1983 - 1995, het biturbo-tijdperk) )als geen ander supersnelle wagens maakte die lang niet zo zenuwachtig over de weg stuiteren als bv een ferrari of een porsche van die jaren.

Inderdaad is de nieuwe Quattroporte een onvergelijkbaar veel mooiere wagen dan een mercedes.

Voor dagelijks gebruik rijdt ik overigens nu in een Volvo XC 70 D5 ( Rica - getuned naar 198 pk en 410 Nm ) daarvoor in een audi A6 V6Tdi. ( ook getuned naar 180 pk )...Ik pas dus wel in het profiel hier :D

cabri-hoho
Geregistreerd lid

Bericht door cabri-hoho » vr 23 apr, 2004 8:54

Voor diegene die verward raken : Eli = Cabri-hoho !!!
cabri-hoho schreef:Als je zo iets moois ziet als de nieuwe quatroporte, dan weet je toch gelijk dat je zoiets neverthenooitnie kunt vergelijken met iets lomps als Mercedes?
Klopt helemaal.....vandaar dat het ook geen vergelijk is....Het geeft aan dat maserati , in de tijd waar ik over spreek ( 1983 - 1995, het biturbo-tijdperk) )als geen ander supersnelle wagens maakte die lang niet zo zenuwachtig over de weg stuiteren als bv een ferrari of een porsche van die jaren.

Inderdaad is de nieuwe Quattroporte een onvergelijkbaar veel mooiere wagen dan een mercedes.

Voor dagelijks gebruik rijdt ik overigens nu in een V*lv* XC 70 D5 ( Rica - getuned naar 198 pk en 410 Nm ) daarvoor in een audi A6 V6Tdi. ( ook getuned naar 180 pk )...Ik pas dus wel in het profiel hier :D[/quote]

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 23 apr, 2004 13:34

[quote="cabri-hoho"]Voor dagelijks gebruik rijdt ik overigens nu in een V*lv* XC 70 D5 ( Rica - getuned naar 198 pk en 410 Nm )

zo'n Volvo heb ik ook maar nu wel ongetuned, ik vind hem getuned te onstuimig, wel gehad maar bij vol weg gaan toch vaak 4 wielen spinnend,
wel lekker zuinig (zo'n 6 liter op 100km)

J-We
Geregistreerd lid

Bericht door J-We » vr 23 apr, 2004 14:00

BMW M3 Cabrio SMG
252 kW (343 Pk)

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Deze vindt ik ook nog wel mooi hij heeft iig lekker veel power!! :D :D

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » za 24 apr, 2004 22:52

Net een nieuwe MINI in ontvangst genomen bij de dealer (auto van de zaak). Perfect om wat 'fun' te brengen in mijn dagelijkse kilometers (heb ik geen 250 pk voor nodig...)

Een andere wens die ooit wel eens in vervulling zal gaan is een TVR. Niet direct een auto om dagelijks mee te rijden, maar de ultieme (derde) auto om op zondagochtend de spinnenwebben uit je kop te blazen...

Afbeelding

Verder heb ik een zwak voor alles wat karakter én bijzondere kwaliteiten als rij-ijzer heeft...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 24 apr, 2004 23:02

zo´n TVR 4.0 wel eens een weekje in bruikleen gehad, leuk, spectaculair maar....... engels :cry: je weet nooit wat het nu weer af laat weten, maar hij gaat wel donderend en brullend van zn plek, mocht je zo´n chimaera ooit kopen neem hem met airco, zelfs ´s winters wordt zo´n V8 onder al dat plastic zo heet dat de airco wel aan MOET :lol:

Plaats reactie