Vervoer van schiphol naar huis
-
Dc
- Geregistreerd lid
Het taxibedrijf dat je noemt is wel één van de duurdere.nelfrikandel schreef:Nope, volgens de site is het 156 enkele reis, 312 retour...RoccoH schreef:die 158 euro is volgens mij voor een retourtje met een schipholtaxi. is volgens mij een standaard prijs.
Check zelf maar.
De "echte"schiphol taxi is goedkoper. www.schiphol.nl/traveltaxi
Voor een deeltaxi (€ 120) of privetaxi (€144) o.b.v. 4pers naar tilburg.
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Ik ben intussen thuis en zal ook de afloop en enige overwegingen hieromtrent nog even met jullie delen:davidjoost schreef:wil je met een jetlag na een vlucht van 18 uur nog gaan rijden?! in een auto die niet van jezelf is met je 2 kinderen achterin....?! onderschat niet hoe vermoeid je kunt raken door zo'n reis.....!
Davidjoost
Uiteindelijk is het allemaal anders gelopen, de vriendin van mijn zwager (die ons eigenlijk zou ophalen) werkt in Amsterdam, en heeft in haar lunchpauze hun auto aan ons afgeleverd op de aankomstpassage op schiphol, en is zelf met een collega terug naar haar werk gereden. Wij zijn met die auto naar huis gereden, en brengen hem morgen weer naar hen terug.
Alle voorgaande afwegingen in acht nemende was dit de meest practische oplossing:
1) Geen kosten, anders dan een volle tank diesel en enigerlei compenstatie in de familiesfeer (bloemetje/flesje/dineetje) en nog te bepalen wederdienst (Pro)
2) Zelf rijden (Contra, want het argument van Davidjoost gaat op, we waren erg vermoeid) maar Amsterdam-Tilburg op een kalm tijdstip met goed weer was zeker om te doen, én het was geen onbekende auto, want deze hebben ze 2 maanden geleden van ons overgenomen, en is 3 jaar van ons geweest). Als Pro telt nog dat we met vieren in de auto een stuk beter zaten dan we met vijven hadden gezeten, wat het geval was geweest bij zowel de taxi als een ophaler.
De andere alternatieven hebben afgedaan want:
1) Plan NS: We hadden uiteindelijk twee grote koffers, twee rugzakken, twee kinderstoeltjes, één kinderwagen, nog wat handbagage, souvernirs en tax free shit, en niet te vergeten twee vermoeide en dwarsliggende kinderen bij ons... We waren gekleed op de temperatuur van de vakantiebestemming, en het vroor 3 graden... Ik denk dat het een drama zou zijn geworden...
2) Neefjes, studentchauffeur en andere aangedragen alternatieven vielen af omdat we onverwachts, en twee dagen voor de terugreis pas wisten dat de ophaalzwager niet kon. Het huis was afgesloten, en niemand had toegang tot de sleutels van mijn wagen (de SAAB, die zowiezo lastig was mee te nemen omdat ik de accu had afgekoppeld), en waarin ivm de gastank niet alle genoemde bagage had meegekund.
Met de ANWB korting van 10% en inclusief de drop off fee voor het achterlaten van de auto op dezelfde dag in Tilburg, zou bij HERTZ een VW Touran (waar alles in gekund zou hebben) 117 Euro gekost hebben. Wanneer al het andere niet gelukt was, zou ik toch voor deze optie gekozen hebben, want het is uiteindelijk goedkoper dan de shipholtaxi, met als enige nadeel dat je inderdaad vermoeid kunt zijn van zo'n reis...
Opties als studentchauffeur zouden alleen opgegeaan zijn als we een afdoende grote auto zouden hebben, en die hebben we niet...
En nou ga ik slapen, want ik heb een enorme jet lag!
Nel
PS: Ik ben weer terug dus. Uit Chili. Ik zal zo de foto van de enige SAAB die ik in Chili gezien heb nog effe posten...
-
dennis
- Geregistreerd lid
prachtig verhaal:
1) dat je samen met de medeforummers zoveel tekst kunt typen over een mogelijke rit met een taxi (ja ongeveer 150 euro, maar wat is dit in relatie tot je totale vakantie-uitgaven en jetlag/kinderen/bagage?!)
2) geweldig dat je toch meteen na aankomst inlogt en de ENIGE Saab die je in Chili treft fotografeert en met ons deelt; dit getuigt van een ECHTE SAAB-FAN !!!! TOP!

1) dat je samen met de medeforummers zoveel tekst kunt typen over een mogelijke rit met een taxi (ja ongeveer 150 euro, maar wat is dit in relatie tot je totale vakantie-uitgaven en jetlag/kinderen/bagage?!)
2) geweldig dat je toch meteen na aankomst inlogt en de ENIGE Saab die je in Chili treft fotografeert en met ons deelt; dit getuigt van een ECHTE SAAB-FAN !!!! TOP!
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Tja, het is inderdaad een hoop tekst. Ik denk dan ook dat ik een beetje forumverslaafd bendennis schreef:prachtig verhaal:
2) geweldig dat je toch meteen na aankomst inlogt en de ENIGE Saab die je in Chili treft fotografeert en met ons deelt; dit getuigt van een ECHTE SAAB-FAN !!!! TOP!![]()
Zijn daar pilletjes tegen?
-
Erik
- Lid van verdienste
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
-
Injectie
- Moderator
-
4000365
- Geregistreerd lid
Re: Vervoer van schiphol naar huis
Beetje laat misschien, maar voor de volgende keer, gooi je koffers en familie bij een bushalte in badhoevedorp eruit, parkeer je saabje vlakbij - aan het kanaal in rustig en veilig badhoevederp, neem bus 192 en laat slechts 3 zones afstempelen en arriveer binnen 10 minuten met de hele bende bij de verrekhal van onze nationale vluthavennelfrikandel schreef:Hi,
beetje off topic, maar dit is de eerst plek die ik kan bedenken om raad te vragen. Ik kom eerdaags aan op schiphol, met twee kinderen en teveel bagage om met de trein naar huis (Tilburg) te willen reizen. Degene die ons op zou halen heeft andere verplichtingen, ik ben dus naar alternatieven aan het zoeken om thuis te geraken.
optie1) schipholtaxi, kosten 158 euro, veilig en snel, wel duur
optie2) auto huren op schiphol, en in Tilbrug (of op Eindhoven airport) retourneren. zie onder
optie3) ??? zie ik nog een voor de hand liggende mogelijkheid over het hoofd?
Ad optie2: ik ben via de websites aan het kijken. Alamo en Sixt LIJKEN goedkoop, maar hebben allerlei valstrikken met servicekosten en drop off fee (of one way fee).
heeft iemand meer met dit bijltje gehakt, en kan me tips geven...
Groet,
Nel