wat is nou het beste auto merk???

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 16 feb, 2010 14:14

Frisk schreef:Mijn keuze voor de Lexus en Porsche is gebaseerd op meetbare dingen:beste merk en beste auto: niet de mooiste auto!!Porsche staat voor status, design,degelijkhuid en sportiviteit.De Lexus wint elke vergelijking met zijn vooral Duitse concurrenten. Ik vind zelf Lexus ook niet de mooiste auto's maken, maar Saab, Audi, BMW en Mercedes kunnen er echt niet aan tippen qua onderhoudskosten en storingsgevoeligheid. Toch rij ik al sinds 1992 in Saabs. :lol: Een Ferrari, Maserati, Jaguar of Aston Martin verliest echt dik op punten van Porsche qua rijeigenschappen en onderhoudskosten. :wink: Vandaar beste merk Porsche: wees nou eens eerlijk welke jongen of meisje heeft nog nooit over het bezit van een Porsche gedroomd? 8)
Ehm, dacht toch even niet dat Lexus het op elk mogelijk vlak van haar Duitse concurrenten wint. Wat dacht je van afwerking? Ik heb in september in een LS600h - cataloguswaarde 220.000 euro - gereden, en de kwaliteit van het gebruikte plastic blijft bagger. Het leer, hout en ook zeker de knopjes zijn van een veel mindere kwaliteit dan bij de concurrentie en doe mij teveel denken aan de eerste de beste doorsnee Toyota.

En wat betreft Aston Martin, Ferrari, Jaguar en Maserati die het zouden verliezen van Porsche: no way! Enkel Jaguar en Maserati blijven ietwat achter, maar dat zijn ook geen pure sportwagens: eerder Gran Turismo's. Ik weet niet of je wel eens naar Top Gear hebt gekeken, maar Aston is tot heel, heel veel in staat. Tik op YouTube maar eens in: Top Gear Aston Martin DB7 GT, of DBS.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 16 feb, 2010 14:24

Tuurlijk joh, en hoe weet jij dat dan, als eenvoudige Dacia bezitter? Toevallig weet ik dat Jaguar gewoon om de 20.000 een beurt nodig heeft, Maserati om de 15.000. En overigens, denk dat het eigenaren van dergelijke automobielen echt geen ene fluit kan interesseren dat hij wat duurder in onderhoud is.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 16 feb, 2010 14:42

@Sjoerdk,
Tjonge wat een elitair gebral, een Saabfan is daar niet in geïnteresseerd want die rijden graag low-profile.

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » di 16 feb, 2010 14:43

sjoerdk schreef:Tuurlijk joh, en hoe weet jij dat dan, als eenvoudige Dacia bezitter?
Oei proef ik daar nou daar nou enig sarcasme?

Maar het is wel zo wat Willem zegt qua onderhoud kunnen ze niet tippen aan Porsche. En ja een Maserati biedt veel meer emotie dan een Porsche, maar ik zou zelf (niet om de looks) toch ook voor een Porsche gaan.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 16 feb, 2010 14:50

Was inderdaad sarcastisch bedoeld, sorry dat het misschien anders overkwam.

Wordt alleen een beetje moe van het feit dat alles wat uit Duitsland komt maar superieur is aan alle andere merken. Ja, nou en? Het wordt altijd maar zo overdreven dat Engelse en Italiaanse auto's zogenaamd altijd stuk zouden zijn, gelul! Dacht dat we zelf nou ook niet in een probleemloos merk rondreden met z'n allen. Maar het gaat om het gevoel wat je bij een auto hebt, en daar kun je gewoon niet omheen: Engelsen en Italianen bieden zoveel meer gevoel en passie! Dan maar wat vaker naar de garage, who cares?

En carlsson, hou eens ff op. Ik proef keer op keer een stukje frustratie jegens jonge Saab- en Engelsemerk enthousiastelingen.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 16 feb, 2010 14:54

Ik stop voorlopig even met de discussie inzake betrouwbaarheid van niet-Duitse automobielen. Komt me nu een beetje m'n neus uit en heb nog wel wat beters te doen vandaag.

Goedemiddag!

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 16 feb, 2010 15:09

@Sjoerdk,
Helemaal niets tegen jonge Saabfans, tja maar als fan van Engelse merken moet je wat vaker in de pen kruipen :lol:

Frigo
Geregistreerd lid

Bericht door Frigo » di 16 feb, 2010 15:39

Beste in de zin van kwaliteit/afwerking/rijeigenschappen/dealerorganisatie: BMW (heb 2 x een 3-serie gehad, absoluut topauto's!).

Beste in de zin van merkbeleving, onderscheidend vermogen, positief imago, eigenzinnigheid, prijs/prestatie, plezier...SAAB natuurlijk! :lol:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 16 feb, 2010 15:57

Idd, 5 keer een 3 serie gehad, die organisatie is byzonder gelikt en de adviseurs zijn speciaal getraind en byzonder voorkomend. Daarnaast valt het met de kosten wel mee, geen echte verrassingen en nooit naar de garage buiten de beurten. Ze kosten wel wat meer maar per saldo valt het allemaal reuze mee. Daarnaast hebben ze leuke actiemodellen als een model wat langer loopt, dat scheelt een hoop aan kosten voor accessoires. Nee met een Beamer zit je wel goed, nu weer de nieuwe 5 serie diesel net onder de € 50.000. Dat wordt weer een leasetopper voor het management. Nog even en dan komt de nieuwe 3 serie, dat wordt weer een topper als van ouds :wink:

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » di 16 feb, 2010 16:03

Alleen jammer dat na de E30 er nooit meer een mooie 3-serie is geweest.. :(
Ik vind zoiezo dat BMW eigenlijk niks moois meer heeft gemaakt na zo ongeveer '90..

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » di 16 feb, 2010 16:19

Tool schreef:niks moois meer heeft gemaakt na zo ongeveer '90..
Waar heb ik dat vaker gehoord?? :lol:

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » di 16 feb, 2010 16:20

Ik gok op saab, maar daar ben ik het niet mee eensch :lol:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 16 feb, 2010 17:43

Tool schreef:Ik vind zoiezo dat BMW eigenlijk niks moois meer heeft gemaakt na zo ongeveer '90..
Ik vind dat veel merken midden jaren '90 er op achteruit gegaan zijn qua design. Mercedes-Benz en BMW sowieso, Audi volgde iets later. Volkswagen vind ik niet zwak tegenwoordig, maar de Volkswagens van rond 2000 vind ik toch net wat strakker en meer Volkswagen. Mmm, enkel Duitse merken? Nee, Volvo was in de jaren '80 en jaren '90 mijns inziens ook sterker bezig dan tegenwoordig qua design.

Frigo
Geregistreerd lid

Bericht door Frigo » di 16 feb, 2010 18:04

Tool schreef:Alleen jammer dat na de E30 er nooit meer een mooie 3-serie is geweest.. :(
Ik vind zoiezo dat BMW eigenlijk niks moois meer heeft gemaakt na zo ongeveer '90..
Mijn laatste BMW was een zwarte 320 coupé uit 2002 (als occasion gekocht in 2006). Ik vond dat absoluut een mooie auto! Vrouw en kinderen vonden het echter helemaal niks. Na veel geklaag over de harde stoelen en dat ze weer een Saab wilden, heb ik de hand over m'n hart gehaald :lol:

Binnen een jaar werd de BMW omgeruild voor een Saab 95 Estate.

Ik moet zeggen dat ik me bij Saab veel beter voel. In die BMW voelde ik me altijd een beetje opgelaten door de poenerige uitstraling 8)

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » di 16 feb, 2010 18:16

Frigo schreef:.. een beetje opgelaten door de poenerige uitstraling 8)
Spyker op de kop: imago is de afgelopen jaren door volksstammen schreeuwerige ich-meiner-mir-mich patjepee-ers grondig naar de duivel geholpen. :twisted:

Plaats reactie