Je zegt zelf als ik er 1 wil rijden dan............edwardk schreef:nh schreef:maar ik mag meestal niet zelf rijden dan., alsof dat een eer is dan
wat is nou het beste auto merk???
-
nh
- Geregistreerd lid
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
gj900
- Donateur (9x)

-
Henk-Jan
- Donateur

Audi was de neutraalste van het stel. Vroeger hadden Audi's een prachtige, zakelijke, understated uitstraling, tegenwoordig is dat mijns inziens verleden tijd. Druk lijnenspel, raar gebruik van LEDs en de Single Frame Grille zijn daar (onder andere) de oorzaak van.nh schreef:Nou BMW heeft behoorlijk last van de GT, X6, X5 als imagomissers niet te vergeten het M3, M5 petjes imago dan nog de 850 en 635'ers en het is compleet. Audi lijkt me juist op imago gebied het neutraalste van het stel, geen uitbundige koetsen op de Q7 na![]()
.
-
nh
- Geregistreerd lid
Die ledjes ben ik met je eens, verder veelal zakelijke modellen de nieuwe A8 is gewoon een opgerekte A4sjoerdk schreef:Audi is hèt merk voor proleten en petjes op het moment, dankzij die vreselijke LED 'dagrijverlichting' en geitensik genaamd Single Frame Grill. Geen idee wat half Nederland in deze kille, steriele auto's ziet, maar ik vind het niks.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

Een Boxster of 911 vind ik wel mooi. De Boxster is gewoon een lekkere, kleine roadster, de 911 is een tijdloze klassieker die meer en meer geslepen is over de jaren, als een diamant.De Flok schreef:Ik ben autoliefhebber, maar ik hoef geen platgeslagen kever met de emotie van een tuinhek. Doe mij in die klasse maar iets Italiaans of Engels.
Dat ben ik met je eens, al zou ik best voor sommige Duitse of Japanse auto's een uitzondering willen maken.sjoerdk schreef:Eens, Engelse en Italiaanse auto´s hebben tenminste stijl, uitstraling en zijn ook nog eens exclusiever!
-
nh
- Geregistreerd lid
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

Ik kan begrijpen dat je liever voor iets anders zou gaan dan voor een 911, als je voor de keuze zou staan. De 911 wordt immers zo goed verkocht, dat je het wellicht "de logische keuze" zou kunnen noemen (in dit segment althans) en dat kán een reden zijn om juist niet voor de 911 te kiezen.sjoerdk schreef:Henk-Jan, heb je opzich gelijk in. Denk dat de 911 met afstand de beste sportwagen is die je kunt kopen. Alleen, iets anders (lees: wat exclusievers) is natuurlijk ook erg aantrekkelijk! Prijzen zijn exorbitant hoog bij Porsche, doe mij dan maar een Aston Martin...
Overigens blijf ik het een plaatje vinden (ja, ook als Carrera):

(Bovenstaande auto is een 911 Carrera S Club Coupé overigens.
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Zo kun je het zien, ik zie het als luie/conservatieve ontwerpers die niets anders kunnen/willen ontwerpen. Daarnaast zijn ze ook nog gruwelijk eigenwijs, want in een echte sportwagen ligt de motor in het midden.Henk-Jan schreef:Een Boxster of 911 vind ik wel mooi. De Boxster is gewoon een lekkere, kleine roadster, de 911 is een tijdloze klassieker die meer en meer geslepen is over de jaren, als een diamant.De Flok schreef:Ik ben autoliefhebber, maar ik hoef geen platgeslagen kever met de emotie van een tuinhek. Doe mij in die klasse maar iets Italiaans of Engels.
-
Henk-Jan
- Donateur

Dat de motor achterin ligt en ze daar stug mee doorgaan, vind ik eigenlijk juist spreken voor Porsche. Porsche doet zelf wat ze goedachten en hebben daar continu aan zitten werken, met als gevolg dat er een heel goed uitgebalanceerde, maar toch leuke auto, uit is gekomen (aldus de bladen althans, ik kan er zelf maar weinig over zeggen). Dat ze niet gaan werken volgens de conventies van de auto-industrie, vind ik eigenlijk wel erg SAAB-ish. Lekker anders zijn. 
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Vond de nieuwe 911 Turbo er laatst op ABHD.nl wel zeer fraai uitzien. Praat je natuurlijk ook over een auto van meer dan 220.000 euro, waardoor ik zonder enige twijfel gelijk voor een Aston Martin V8 Vantage zou gaan. Tegen zoveel Engelse stijl kan de Duitser - hoe goed ook - simpelweg niet op. Zelfde geldt voor een Maserati Quattroporte vergeleken met de Porsche Panamera: alleen al vanwege het goddelijke uitlaatgeluid van de Sport GT S zou ik al voor de Maser gaan. Emotie, stijl en uitstraling, dat hebben de Engelsen en de Italianen veel en veel beter voor elkaar.
-
giuliettaevo
- Geregistreerd lid
-
Frisk
- Donateur

Mijn keuze voor de Lexus en Porsche is gebaseerd op meetbare dingen:beste merk en beste auto: niet de mooiste auto!!Porsche staat voor status, design,degelijkhuid en sportiviteit.De Lexus wint elke vergelijking met zijn vooral Duitse concurrenten. Ik vind zelf Lexus ook niet de mooiste auto's maken, maar Saab, Audi, BMW en Mercedes kunnen er echt niet aan tippen qua onderhoudskosten en storingsgevoeligheid. Toch rij ik al sinds 1992 in Saabs.
Een Ferrari, Maserati, Jaguar of Aston Martin verliest echt dik op punten van Porsche qua rijeigenschappen en onderhoudskosten.
Vandaar beste merk Porsche: wees nou eens eerlijk welke jongen of meisje heeft nog nooit over het bezit van een Porsche gedroomd?