wat is nou het beste auto merk???

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 15 feb, 2010 18:46

millerman schreef:Simpele marketingtheorie leert dat een merk de waarde heeft die consumenten het merk toekennen. Dat betekent dat het merk dat de meeste auto's verkoopt of de meeste omzet behaalt simpelweg het beste merk is, immers de meeste klanten kiezen er voor of zijn bereid er het meeste geld voor neer te leggen
Net als in de vraagstelling van dit topic is ook hier de definitie van "waarde" niet gegeven en is zeker niet 1:1 gelijk aan "beste" of "slechtste".
millerman schreef:Al het andere is slechts praten over smaak natuurlijk.
Zou smaak niet vaak bepalen welke auto iemand koopt? Juist... Dus in jouw theorie bepaalt de smaak de waarde en daarmee of een merk goed of slecht is... :roll:

Zoals op de 2e pagina al aangegeven zou het beter zijn geweest om "beste" wat beter te definiëren zodat je ook wat kan met deze discussie. Nu blijft het een koffiehoekje dat doet denken aan de schoolpleindiscussies over welke brommer "het beste" is.... :wink:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 15 feb, 2010 19:03

Idd, wie Kreidler reed stap later waarschijnlijk in een MB of een Opel, Zündapp rijders in een BMW of een VAG, een Garelli rijder in een AR/Lancia, Puch/Thomas rijders in een Saab?
Die handige fabrikanten laten ons trouwens flink mee betalen aan de positionerings kosten van het merk, dat kost vaak enkele duizende euro's per auto. De mensen is een sociaal wezen en zoek een merk-familie dat goed bij hem past. Daarom zijn motorsport activiteiten bijzonder interessant voor de klant-binding. Als (oud) AR fan was ik ook steeds op de circuits, in de AR boxen volgehangen met AR attributen. Eigenlijk een soort carnavalachtig feest :lol: Blijft altijd een erg leuke hobby.

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » ma 15 feb, 2010 19:16

portengen schreef:Mercedes wordt ook behoorlijk opgehemeld (wellicht ook wel met een reden), maar zoals wij altijd zeggen:

'Liever een ster in je voorruit dan eentje op je motorkap'
Ook mercedes heeft zo zijn zwakke plekken hoor, de eerste serie W211 heeft een stuk imago gekost, de W210 met veel roest.

Het is niet alleen smaak, verhalen uit de volksmond kom je lastig tot niet vanaf

Amerikaans -------- lompe zuipbakken
Italiaans ---------- alleen maar sleutelen
Duits ----------- status, degelijk maar te duur in alles
Engels -------- chique maar vergeet je anwb lidmaatschap niet
Azie ------- eenhapsworst 13 in een dozijn
Frans -------- slechte afwerking electronisch ellende, zelf niet aan te sleutelen
Scandinavisch ------ Veilig maar ouwelullen imago

Allemaal volksmond maar ontstaan uit ervaringen en dus wel bepalend voor een aanschaf.

En imago is natuurlijk heel belangrijk.
waarom koop je een PallMall jas a 400 euro terwijl die van de zeeman ook lekker warm is voor 30 euro,nike gympen, een BMW, het zijn toch allemaal signalen die men wil afgeven naar de buitenwereld waar op zich niets mis mee is.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » ma 15 feb, 2010 19:26

grappig, ik lees nu al eventjes mee. Maar volgens mij komt Mercedes toch echt als een grote kanshebber uit de bus.

Dit merk heeft niet alleen het imago onverwoestbaar te zijn, maar heeft dat ook al meerdere keren laten zien. Als we fabrikanten gaan afrekenen op bepaalde fouten die gemaakt zijn, komt namelijk niemand in aanmerking.

Neem daarbij dat de nieuwe S-klasse altijd volgepropt zit met technologie die pas jaren later zal doordringen in de gewone automobiel, een vleugje sporthistorie en nog wat status-saus eroverheen en voilà.
Ik denk -persoonlijk- dat MB ook in de volksmond als één van de beste (als in degelijkheid) fabrikanten wordt gezien.

Diegene die Saab zegt, is niet goed bij z'n hoofd.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 15 feb, 2010 19:48

Flèche Rouge schreef:grappig, ik lees nu al eventjes mee. Maar volgens mij komt Mercedes toch echt als een grote kanshebber uit de bus.
:lol: , als ik in een M.......s wil rijden dan bestel ook wel een taxi :wink:

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » ma 15 feb, 2010 19:51

edwardk schreef:
Flèche Rouge schreef:grappig, ik lees nu al eventjes mee. Maar volgens mij komt Mercedes toch echt als een grote kanshebber uit de bus.
:lol: , als ik M.......s wil rijden dan bestel ook wel een taxi :wink:
Is wel de goedkoopste manier :lol: :lol: , maar ik mag meestal niet zelf rijden dan.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 15 feb, 2010 19:53

liever een ster in de ruit als in de gril :twisted:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 15 feb, 2010 20:04

nh schreef:maar ik mag meestal niet zelf rijden dan.
:shock: , alsof dat een eer is dan :roll:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 15 feb, 2010 20:08

Mercedes is wel een merk wat zeer gevarieërd publiek aantrekt: naast kampers, reizigers en aannemers ken ik ook genoeg kakkers die graag in een Merc rondrijden. Toch wel jammer dat het foute imago de overhand heeft, zelfde zie je bij Audi. BMW lijkt het enige Duitse merk te zijn waar je je tegenwoordig zonder vooroordelen in kunt verplaatsen. Modellen worden weer klassieker en alle proleten zijn gelukkig naar Audi vertrokken.

Frisk
Donateur
Donateur

Bericht door Frisk » ma 15 feb, 2010 20:08

Beste auto sinds jaren is de Lexus (zowel in Europa en VS als beste uit de bus) 8) .Beste merk is het merk dat zijn status volledig waarmaakt en een droom is voor iedere autoliefhebber.................Porsche. :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 15 feb, 2010 20:10

Porsche blijft inderdaad tot de verbeelding spreken. Echter, sinds de introductie van de mateloos populaire Cayenne lijkt het of iedere, beter verdienende patatbakker tegenwoordig in zo'n ding rondtuft. Is het geen Cayenne dan is het wel een Elfje.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » ma 15 feb, 2010 20:11

carlsson schreef:... Puch/Thomas rijders in een Saab?
Hoe raad je het... Ik zie jeroengsi zo van zijn Kreidler stappen....

Het is overigens Tomos.
"Als je na 3 km danwel 3 stoplichten niet hoort: 'zo een had ik er vroeger ook' of 'zijn die nog te koop' of 'je had ook Thomas', dan rijd je geen Puch."

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 15 feb, 2010 20:26

Frisk schreef:Beste merk is het merk dat........
..........voldoet aan de eisen die IK stel aan het vervoermiddel waar IK me (bijna elke dag) in (moet) wil verplaatsen, en dat is voor mij al 20 jr SAAB :D

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 15 feb, 2010 20:27

Frisk schreef:Beste merk is het merk dat zijn status volledig waarmaakt en een droom is voor iedere autoliefhebber.................Porsche. :wink:
Ik ben autoliefhebber, maar ik hoef geen platgeslagen kever met de emotie van een tuinhek. Doe mij in die klasse maar iets Italiaans of Engels.

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » ma 15 feb, 2010 20:28

sjoerdk schreef:Mercedes is wel een merk wat zeer gevarieërd publiek aantrekt: naast kampers, reizigers en aannemers ken ik ook genoeg kakkers die graag in een Merc rondrijden. Toch wel jammer dat het foute imago de overhand heeft, zelfde zie je bij Audi. BMW lijkt het enige Duitse merk te zijn waar je je tegenwoordig zonder vooroordelen in kunt verplaatsen. Modellen worden weer klassieker en alle proleten zijn gelukkig naar Audi vertrokken.
Nou BMW heeft behoorlijk last van de GT, X6, X5 als imagomissers niet te vergeten het M3, M5 petjes imago dan nog de 850 en 635'ers en het is compleet. Audi lijkt me juist op imago gebied het neutraalste van het stel, geen uitbundige koetsen op de Q7 na :cry: :cry: .

Plaats reactie