Advies stationwagon

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Advies stationwagon (V70?)

Bericht door op » ma 21 apr, 2014 12:07

gfgf schreef:Vind het echt gelul allemaal over dat verbruik. Dat ligt volledig aan je rijstijl, en niet aan je bak. Met veel stadswerk ben ik nooit onder de 1:11 (9-3 1.8t hirsch) gekomen. Misschien als je als een dronken aap volgas van stoplicht naar stoplicht scheurt dat je onder de 1:10 komt, maar dat lukt dan met een handbak ook wel :roll:
Dat is wel erg kort door de bocht.
Korte stadsritjes = altijd koude motor. Dat geeft ook bij een handbak een hoog verbruik. En een ouderwetse automaat met koppelomvormer doet daar een schepje bovenop.

Ik zal eens zo'n nieuwere automaat proberen, over een jaar of wat 8)

Olle 2.1
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Olle 2.1 » ma 21 apr, 2014 12:39

Dank voor het heldere overzicht reiernumans :D
Ik kan nu duidelijk het verschil zien en vind de haaienbek iets tè.

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » ma 21 apr, 2014 16:55

Olle 2.1 schreef:Heeft die meer bagageruimte dan een 9-5? Met een E-klasse kan ik wel gaan socializen met de bezoekers van het turkse koffiehuis aan de overkant.
Dat scheelt pakweg 200 liter met de bank overeind en 500 liter met de bank neer. Het was serieus en goed bedoeld. Ik dacht dat je een stationcar zocht en zag dat je zelfs een Volvo overwoog. Sorry dat ik je etnische wereldbeeld in de war heb geschopt, ik kijk zelf wat praktischer naar die dingen. :wink:

Een 9-5 Kombi is ook een fijne cruiser en daarmee kun je bovendien op dit onvolprezen forum terecht. :bluethumb:

Olle 2.1
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Olle 2.1 » ma 21 apr, 2014 17:32

Ok point taken. Ik heb ook zelf de aanleiding gegeven. Laten we onze etnische wereldbeelden verder maar buiten dit forum laten :D
En je hebt gelijk, ik ben op zoek naar een stationwagen. Ik zal eens wat info over een E-klasse opsnorren op het www.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » ma 21 apr, 2014 17:39

op schreef: En een ouderwetse automaat met koppelomvormer doet daar een schepje bovenop.
yep...ik heb ooit eens 1:6 gehaald met mijn 9000CD 2.3FPT automaat...'s winters, korte ritjes in de stad.

N. van Eekelen
Geregistreerd lid

Bericht door N. van Eekelen » di 22 apr, 2014 22:09

Anders een kijkje nemen in het topic van Texpert, die heeft destijds zijn 2002 Aero ook omgebouwd naar een 2004 voor- en achterbumper; is perfect gedaan!

Olle 2.1
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Olle 2.1 » di 22 apr, 2014 23:17

Leuk topic inderdaad! Mooi werk Texpert!
Niels, bedoel je ombouw naar een "haaienbek" bumperset? Ik ben er inmiddels achter dat ik die wat overdreven vind :D

N. van Eekelen
Geregistreerd lid

Bericht door N. van Eekelen » wo 23 apr, 2014 16:38

Ja, ik vond het wel een mooi overzicht om te kijken wat er zo anders was aan een 2002 Aero en een nieuwe model met de haaienbek. Ik heb zelf een Aero van 2002, en die vind ik er ook prima uitzien, een tijdloos design zo met die voorkant. [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Olle 2.1
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Olle 2.1 » ma 28 apr, 2014 19:34

Ik heb inderdaad samen met de andere foto`s in dit topic nu duidelijk in kaart hoe het zit en kan dus keuze maken wat ik wil :D
Bouwjaar tussen 2002 en 2005/2006 ("MKII") en zonder haaienbek kijk ik naar.
Blauw of groen met beige leder. Ik heb overigens al iets op het oog ook dus wie weet...
Dank u.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Advies stationwagon

Bericht door reiernumans » ma 28 apr, 2014 20:40

We horen, natuurlijk, graag van je wat het geworden is als het zo ver is. Succes nog met de zoektocht! Hou ook de gespot sectie in de gaten, en/of stuur een berichtje naar joep97. Hij spot wel vaker goede koopjes!

Dubbelbrand
Donateur
Donateur

Bericht door Dubbelbrand » wo 30 apr, 2014 20:16

Tja, wat kan ik hier nu verder aan toevoegen. Ben geen techneut en motoren, meer verschil dan de grootte en turbo of geen turbo en vermogen wat ik kan lezen weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat ik een 7 jaar geleden aan mijn nieuwe leven begon met een 900i 16v classic.
Een HEERLIJKE auto en geweldig om mee te rijden. Zonder noemenswaardige problemen heen en weer Parijs en echt een zalige auto waarmee je na een hele lange afsluitende dag in Disney om 11 uur in de avond in de auto stapt en dan heerlijke genietend de nacht in de gaat om naar huis te rijden.
Ja ik mis de 900 classic nog iedere dag en ooit als we in onze goede jaren komen, komt er waarschijnlijk nog wel 1 voor terug naast de 9-5 SE 2.0 turbo estate automaat uit 1999 die we nu rijden.
We hebben deze dus nu een ruim jaartje gekocht, min of meer gedwongen omdat de 9-3 se uit 1998 wat problemen begon te krijgen en mijn linkerknie die toch wel belangrijk is om te schakelen steeds verder achteruit ging en min of meer versleten is en ik dus toe was aan een automaat als ik langer zonder problemen wilde blijven rijden. Deze automaat rijd gewoon heel erg soepel en makkelijk, mede door de W en S stand kan je kiezen hoe je wilt en kan rijden als je een keer niet de normale stand wil kiezen. Verbruik pfff nee, rijd helaas te vaak kleine stukken waardoor stads verbruik om te janken is 1 op 8, maar maken we weleens een langere rit en dat komt wel regelmatig voor al is dat soms alleen voor het plezier van het rijden dan wil er na een kilometer of 100 nog weleens een stand komen die we nog kunnen rijden van meer dan 1.050 km dus dan kom je toch boven de 1 op 15, wel met cruise control aan en niets meer aan doen.
Ook vergelijk van kofferbak met 900 kan ik maken en ja de 9-5 kan je zeker meer in kwijt ondanks de grot aan de achterzijde van de 900 heb je bij de 9-5 een recht toe recht aan grote vierkante bak waar je veel in kwijt kan.
Als je dan ook kan kiezen voor een 9-5 estate en je meisje heeft toch wat problemen met schakelen, ga dan echt voor een 9-5 die technisch goed is, want dan wil je in mijn ogen nooit meer iets anders, hooguit dan misschien ooit een 9-5ng Estate :D

Succes met je speurtocht en je keuze

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » di 20 mei, 2014 11:23

Je hebt m toch al gevonden Olle?

Olle 2.1
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Olle 2.1 » wo 21 mei, 2014 21:26

Ja hoor jongens ik ben voorzien! Zie viewtopic.php?f=8&t=139465" onclick="window.open(this.href);return false;

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 21 mei, 2014 23:35

die 7 Estate is eigenlijk best goed gedaan, alleen de ruimte voor de kentekenplaat is een beetje een tandeloos bekkie...

Plaats reactie