Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
bas.kuijpers
- Geregistreerd lid
Bericht
door bas.kuijpers » ma 28 nov, 2005 15:59
Hoe verstandig is het om je motorcompartiment met een hoge druk spuit schoon te spuiten? Ik bedoel: daar zit toch elektronica in? Elektriciteit en water staan in een niet zo'n goede relatie tot elkaar...
Mijn motorcompartiment kan namelijk wel een schoonmaakbeurt gebruiken.
Bas
-
Jacco K.
- Geregistreerd lid
Bericht
door Jacco K. » ma 28 nov, 2005 21:37
Ik zou het afraden omdat er inderdaad veel elektronica inzit wat dan weer sluiting kan gaan geven.
Het beste is om met bv WD40 en een doek de motor schoon te maken.
Werkt trouwens heel goed is mijn ervaring.
Succes.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Bericht
door Paul99 » di 29 nov, 2005 0:52
Ik doe het wel gewoon, maar je moet de electronica wel ontzien. Ik probeer er een beetje omheen te spuiten.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Bericht
door Robbert » di 29 nov, 2005 23:46
paul99gl83 schreef:Ik doe het wel gewoon, maar je moet de electronica wel ontzien. Ik probeer er een beetje omheen te spuiten.
Heb het ook schoongespoten bij mijn lease Peugeot op die manier. Liep daarna eerst even moeilijk maar daarna zonder problemen,
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Bericht
door Paul99 » wo 30 nov, 2005 19:55
Ik heb hele slechte ervaringen met franse auto's en afspuiten. Met VW en Saab gaat het wel goed.
-
4000365
- Geregistreerd lid
Bericht
door 4000365 » za 03 dec, 2005 23:37
Met goede/veilige industrie ontvetter in bv een plantenspuit gericht de onderdelen die je schoon(er)/vetvrij wil hebben lekker ruim inspuiten. Even de ontvetter z'n werk laten doen en bv even tussendoor een biertje drinken en daarna kan je met een tuinslang de boel gewoon afspoelen zonder hogedruk gespetter. Op deze manier kan je zo heel gecontroleerd, zonder electronica etc. nat te spuiten, de opgeloste prut wegspoelen., althans, zo doe ik het.
Erwin
-
Oliver
- Geregistreerd lid
Bericht
door Oliver » di 06 dec, 2005 11:23
Stoomreinigen lijkt mij nog altijd het beste hoor...
-
John.K
- Geregistreerd lid
Bericht
door John.K » di 06 dec, 2005 14:54
Accu los, motor koud, evt plastic om open electronica als dynamo en relais (niet in of op het luchtfilter spuiten) motorreiniger er op en met beleid (dus geen 8 bar) afspuiten.
Stoom is inderdaad het prettigst omdat het beter reinigt en sneller droogt.
Bij mij nog nooit problemen opgeleverd.
John
-
bas.kuijpers
- Geregistreerd lid
Bericht
door bas.kuijpers » di 06 dec, 2005 15:05
'k Heb het al in de wasbox met een hogedruikspuit en motorreiniger gedaan. Gaf geen problemen. Wel voorzichtig aangepakt natuurlijk!
Bas
-
4000365
- Geregistreerd lid
Bericht
door 4000365 » di 06 dec, 2005 21:11
Een beetje vettigheid onder de kap kan ook geen kwaad

-
B235R
- Lid van verdienste
Bericht
door B235R » di 06 dec, 2005 21:25
4000365 schreef:Een beetje vettigheid onder de kap kan ook geen kwaad

idd dan roesten die classic's ook niet bij de draagarmen

-
John.K
- Geregistreerd lid
Bericht
door John.K » do 08 dec, 2005 21:09
B235R schreef:4000365 schreef:Een beetje vettigheid onder de kap kan ook geen kwaad

idd dan roesten die classic's ook niet bij de draagarmen

Die staan braaf in de was hoor
John